МЕСЕЦИМА ЧЕКАЈУ СТОЛИЦУ: Испорука робе из салона намештаја у Београду

Б. Царановић

11. 11. 2022. у 09:33

ЧЕКАЊЕ плаћеног производа може да буде врло стресно. Купци који плате робу према договору о испоруци, свакако не очекују да им она стигне месецима касније.

МЕСЕЦИМА ЧЕКАЈУ СТОЛИЦУ: Испорука робе из салона намештаја у Београду

Фото Shutterstock

Куповина радне столице за Аранђеловчанина Богдана П. претворила се у ноћну мору. Да је знао да ће поклон за сестричину чекати, уместо највише две недеље, како је обећано у трговини, више од два месеца, сигурно би одабрао другу радњу и производ.

Почетком септембра наш саговорник је у познатој трговини намештаја, са сестром одабрао поклон за рођаку средњошколку. У питању је радна столица која је требало да олакша учење девојчици.

- Дуго смо претраживали разне моделе и када смо обишли више продавница, одабрали смо најприкладнију у радњи на Новом Београду - прича Богдан.

- Тада нам је продавац рекао да их тренутно нема на стању, осим изложбене у салону, али да велика поруџбина стиже из Кине у наредне две недеље. Најкасније крајем месеца би била спремна за испоруку. Речено нам је да можемо да платимо и да ће нас позвати када стигне. Помислили смо да није страшно да се толико чека, платио сам столицу и очекивали смо позив, средином септембра.

Како нико из трговине намештајем није звао ни после три недеље, купац је позвао радњу, а оператер их је обавестио да је велики контингент столица стигао у главни магацин и да ће им јавити када могу да је преузму у радњи.

- Ништа се није догодило ни 10 дана касније, па смо поново контактирали са фирмом. Били смо изненађени информацијом да столица нема на стању - прича наш читалац.

- Испоставило се да чекамо нову туру која треба да стигне, а да је претходна изгледа била непотпуна. Нервирао сам се, нарочито, јер је у питању био поклон. Све време оператери баратају терминима "ових дана", "ускоро", "до краја недеље". Смењују се наши позиви, нервоза, чекање на јављање оператера, поново чекање на информацију, сваки пут понављање истих података и увек одговор да - само што није, да се сели магацин, да пошиљка касни...

Фото Shutterstock

Према речима нашег читаоца, претпоставио је да може да тражи поврат новца, али се сваки пут надао да ће столица стићи у салон за неколико дана. Осим тога, то је значило нови обилазак трговина и потрагу за производом.

- Обећали су да ће столица стићи у трговину коју смо назначили у уговору приликом плаћања, почетком следеће недеље што је готово два и по месеца од куповине - каже Богдан.

- Као знак извињења, казали су да имамо право на обештећење, по један одсто од цене производа за сваку недељу преко уговореног рока.

РАСКИД УГОВОРА

Из Националне организације потрошача Србије кажу да је од пандемије короне проблем кашњења робе све чешћи.

- Осим проблема са допремањем робе, мањак је радника у магацинима и на испоруци - каже Марко Драгић, правни саветник у НОПС.

- Све то, међутим, не треба да занима купце и они могу да искористе своје право по Закону о заштити потрошача и траже да им се новац врати. Ако је кашњење и један дан преко уговореног рока, или 30 дана по Закону, може се раскинути уговор. Обештећење није законска обавеза, једино може бити пословна пракса конкретне фирме.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ПРВИ СНИМЦИ УКРАЈИНСКОГ НАПАДА НА РИЛСК: Најмање шест мртвих и десетине повређених, горе аутомобили (ВИДЕО)

ПРВИ СНИМЦИ УКРАЈИНСКОГ НАПАДА НА РИЛСК: Најмање шест мртвих и десетине повређених, горе аутомобили (ВИДЕО)

ШЕСТ особа, међу којима и једно дете, убијено је у Рилску, у области Курск, као резултат ракетног удара украјинских оружаних снага, саопштио је вршилац дужности гувернера Курске области Александар Хинштајн.

20. 12. 2024. у 17:07

Коментари (0)

НЕОЧЕКИВАНО: Алкараз се одлучио на несвакидашњи потез пред Аустралијан опен (ФОТО)