У НЕМАЧКОЈ влада забринутост да ће, ако се тренд настави, доћи до негативних ефеката на инвеститоре којима ће недостајати подстицаји да граде објекте за пуњење, што ће електричне аутомобиле учинити мање атрактивним и непожељним.

Коментари (5)

Ivan

12.09.2022. 14:15

Električni automobili su priča za naivne jer jednostavno nema dovoljno električne energije zato se i ne prave nove stanice za punjenje, struje ima taman za industriju i domaćinstva a potpuni prelaz na električna vozila bi zahtevao izgradnju novih elektrana, naravno nuklearnih jer bi one jedino mogle da tu ogromnu količinu struje proizvedu. Struja na vetar i od sunca je priča za malu decu možda se neki procenat proizvede za domaćinstva ali samo danju ili kad je vetrovito. dovoljno je samo izračunati broj automobila u svetu i pomnožiti koliko bi bilo potrebno struje samo za njih a to povlači i druge stavke kao što je distribucija, tolika energija će zahtevati još trafostanica itd tako da vozićemo mi i dalje sus motore još dosta decenija sigurno

Elektrovozač

12.09.2022. 18:20

@Ivan - To je, zapravo, potpuno netačno. Konkretno, ne zaboravite da i naftna industrija koristi dosta energije za svoje potrebe crpljenja, proizvodnje, prevoza i prodaje goriva. Ispostavlja se da ukupno za to troše otprilike onoliko koliko bi svi automobili na ovoj planeti trošili zajedno, da su električni. Jeste, to znači da je sama potrošnja goriva "ekstra" preko toga. Ironija je i to da, kada bi to gorivo upotrebili u efikasnim generatorima, manje bi ga potrošili tako vozeći električna kola nego da to isto gorivo sipamo u fosilce, pa i čistije (mada i dalje prljavo). Pritom je vožnja bolja. Naravno, raspored izvora energije nije optimalan ali se da rešiti daleko bolje, čistije i jeftinije. Ne zaboravite da se električna vozila uglavnom pune noću, pa se time reguliše i opterećenje distributivne mreže. Ne verujte naftnoj propagandi, ne pretpostavljajte već proverite.

Elektrovozač

14.09.2022. 02:18

@Nenad: "EA"? 70.000 km? Ljudi prelaze po 600.000 km. Ja sam do sada prešao 190.000 km. Možda misliš o zagađenju pri proizvodnji kola ali je i to na daleko manje od 70.000 km (oko upola toga), a kola traju daleko više? Za burzuje? Pa manji su ukupni troškovi sa električnim nego sa gorivom. Struja za svih mojih 190.000 km bi me u Srbiji koštala oko €1400 (da, hiljadučetristo evra) i nisam imao zamenu bilo kakvih ulja ili sličnih delova (i kočnice traju po 300.000 km). Samo gorivo bi me koštalo oko €20.000, na to dodati razna redovna reketiranja. Ko ume da računa može i da uštedi. Kola se ne kupuju da stoje na parkingu.