ЛУКСУЗ НЕ ЗНА ЗА КРИЗУ: Зарада oд познатих модних марки досегла рекордне нивое, упркос рату у Украјини и галопирајућој инфлацији

Е. Б. Т.

18. 08. 2022. у 14:00

РАТ у Украјини и галопирајућа инфлација, како се чини, засада не могу да угрозе тржиште луксузне робе.

ЛУКСУЗ НЕ ЗНА ЗА КРИЗУ: Зарада oд познатих модних марки досегла рекордне нивое,  упркос рату у Украјини и галопирајућој инфлацији

Фото Shutterstock

Како преносе западни медији, њихова продаја цвета, а зарада ове индустрије достиже нове рекордне нивое. Наши стручњаци објашњавају да тренд повећања неједнакости у развијеним привредама траје у континуитету од деведесетих година. С једне стране, повећава се слој богатих, а с друге се смањује средња класа и повећава број сиромашних.

Концерн LVMH је саопштио да су зараде њихових модних брендова, као што су "Луј Витон", "Диор" и "Фенди" досегле нове рекордне нивое. А одлично је ишла и продаја шампањца, коњака и луксузних сатова. Оперативна добит тог концерна у првих шест месеци ове године порасла је за 34 одсто, односно на више од десет милијарди евра. Њихова продаја је у том периоду имала раст од 28 одсто, односно, готово 37 милијарди евра.

Конкуренти попут "Керинга", "Хермеса" и "Праде" такође су забележили двоцифрени раст продаје и добити. Корона-криза је индустрији луксузне робе 2020. донела највећи пад у историји, али то је била прилично кратка пауза. Према студији консултантске куће "Баин", глобално тржиште луксузне робе попут одеће и накита лане је премашило ниво од пре короне и износило је 288 милијарди евра.

Фото Shutterstock

Герд Милер Томкинс, из Немачког модног института, уочава да постоји екстремна поларизација тржишта када је реч о моди. Он наводи да за неке важи што скупље то боље, а за друге што јефтиније то боље, али средина нестаје.

Бојан Станић, помоћник директора Сектора за стратешке анализе Привредне коморе Србије, наводи да у новије време стижу нови богаташи из новоиндустријализованих и земаља у развоју.

- Посебно се истичу многољудне земље, попут афричких и азијских које имају све бројнију вишу класу - објашњава Станић.

- Они воле да купују луксузне производе на западу. Што се тиче сатова и накита, треба имати у виду да се ти производи често посматрају као инвестиција.

Он додаје да се, с друге стране, смањује средња класа и повећава број сиромашних. Та разлика између богатих и сиромашних се, како истиче, константно повећава, и тај тренд постоји последњих деценија.

ВЕЋИ ПРОМЕТ

РАТ у Украјини и с њим повезана висока стопа инфлације и економски пад, до сада нису имали готово никакав утицај на луксузне марке. Ово се наводи у студији консултантске куће "Баин".

- Индустрија луксузне робе поново показује висок ниво отпорности у кризама - истакла је аналитичарка те консултантске куће Мари Терезе Марек. - Ове године укупни промет индустрије луксузне робе могао би чак и да се повећа на 320 до 330 милијарди евра, упркос рату у Украјини и инфлацији.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ПРВИ СНИМЦИ УКРАЈИНСКОГ НАПАДА НА РИЛСК: Најмање шест мртвих и десетине повређених, горе аутомобили (ВИДЕО)

ПРВИ СНИМЦИ УКРАЈИНСКОГ НАПАДА НА РИЛСК: Најмање шест мртвих и десетине повређених, горе аутомобили (ВИДЕО)

ШЕСТ особа, међу којима и једно дете, убијено је у Рилску, у области Курск, као резултат ракетног удара украјинских оружаних снага, саопштио је вршилац дужности гувернера Курске области Александар Хинштајн.

20. 12. 2024. у 17:07

СТИЖЕ ПОЛИТИЧКИ ПОТРЕС? Ево ко води у анкетама за новог немачког канцелара

СТИЖЕ ПОЛИТИЧКИ ПОТРЕС? Ево ко води у анкетама за новог немачког канцелара

АЛИС Вајдел, лидерка десничарске странке Алтернатива за Немачку (АфД), према последњим анкетама, преузела је вођство испред Фридриха Мерца, лидера Хришћанско-демократске уније (ЦДУ).

24. 12. 2024. у 12:17

Коментари (0)

АЛБАНЦИ У ШОКУ: Не могу да верују уз коју песму је Србин ушао у ринг у Тирани (ВИДЕО)