ЛУКСУЗ НЕ ЗНА ЗА КРИЗУ: Зарада oд познатих модних марки досегла рекордне нивое, упркос рату у Украјини и галопирајућој инфлацији
РАТ у Украјини и галопирајућа инфлација, како се чини, засада не могу да угрозе тржиште луксузне робе.
Како преносе западни медији, њихова продаја цвета, а зарада ове индустрије достиже нове рекордне нивое. Наши стручњаци објашњавају да тренд повећања неједнакости у развијеним привредама траје у континуитету од деведесетих година. С једне стране, повећава се слој богатих, а с друге се смањује средња класа и повећава број сиромашних.
Концерн LVMH је саопштио да су зараде њихових модних брендова, као што су "Луј Витон", "Диор" и "Фенди" досегле нове рекордне нивое. А одлично је ишла и продаја шампањца, коњака и луксузних сатова. Оперативна добит тог концерна у првих шест месеци ове године порасла је за 34 одсто, односно на више од десет милијарди евра. Њихова продаја је у том периоду имала раст од 28 одсто, односно, готово 37 милијарди евра.
Конкуренти попут "Керинга", "Хермеса" и "Праде" такође су забележили двоцифрени раст продаје и добити. Корона-криза је индустрији луксузне робе 2020. донела највећи пад у историји, али то је била прилично кратка пауза. Према студији консултантске куће "Баин", глобално тржиште луксузне робе попут одеће и накита лане је премашило ниво од пре короне и износило је 288 милијарди евра.
Герд Милер Томкинс, из Немачког модног института, уочава да постоји екстремна поларизација тржишта када је реч о моди. Он наводи да за неке важи што скупље то боље, а за друге што јефтиније то боље, али средина нестаје.
Бојан Станић, помоћник директора Сектора за стратешке анализе Привредне коморе Србије, наводи да у новије време стижу нови богаташи из новоиндустријализованих и земаља у развоју.
- Посебно се истичу многољудне земље, попут афричких и азијских које имају све бројнију вишу класу - објашњава Станић.
- Они воле да купују луксузне производе на западу. Што се тиче сатова и накита, треба имати у виду да се ти производи често посматрају као инвестиција.
Он додаје да се, с друге стране, смањује средња класа и повећава број сиромашних. Та разлика између богатих и сиромашних се, како истиче, константно повећава, и тај тренд постоји последњих деценија.
ВЕЋИ ПРОМЕТ
РАТ у Украјини и с њим повезана висока стопа инфлације и економски пад, до сада нису имали готово никакав утицај на луксузне марке. Ово се наводи у студији консултантске куће "Баин".
- Индустрија луксузне робе поново показује висок ниво отпорности у кризама - истакла је аналитичарка те консултантске куће Мари Терезе Марек. - Ове године укупни промет индустрије луксузне робе могао би чак и да се повећа на 320 до 330 милијарди евра, упркос рату у Украјини и инфлацији.
Препоручујемо
ИМА ИХ 24.679: Прстен у облику печурке нови рекордер по броју дијаманата (ФОТО/ВИДЕО)
01. 08. 2022. у 01:11
"ТРАМП БИО ОПСЕДНУТ ТИМЕ" Меркелова открила бројне тајне пред излазак њених мемоара
БИВША немачка канцеларка Ангела Меркел у интервјуу пред изалазак њених мемоара говорила је, између осталог, о томе шта новоизабрани председник САД мисли о немачким аутомобилима, открила да ли су јој биле познате намере руског председника Владимира Путина и како је покушавала да спречи "инвазију на Украјину", навела је ко јој је помогао да избегне регрутацију за Штази и шта би требало да уради њена партија како би победила на предстојећим изборима у Немачкој.
23. 11. 2024. у 16:52
БРИТАНЦИ ОБЈАВИЛИ ЗАСТРАШУЈУЋУ МАПУ: "Орешник" може да стигне до било ког европског града за мање од 20 минута (МАПА)
БРИТАНСКИ лист "Дејли мејл" оценио је да би балистичка ракета "орешник" могла да стигне до било ког европског града за мање од 20 минута.
23. 11. 2024. у 15:58
ПОТПРЕДСЕДНИК САД УМРО ТОКОМ ОДНОСА: Био са 50 година млађом љубавницом, Бела кућа није знала како да саопшти вест о смрти
БИО ЈЕ то 27. јануар 1979. године. У 1 ујутро, портпарол породице Нелсона Рокфелера објавио је званичну изјаву за штампу. Бивши потпредседник преминуо је У 71 години живота раније те вечери.
22. 11. 2024. у 18:36
Коментари (0)