БЕЗ МАСКИ ШМИНКА ОПЕТ АКТУЕЛНА: Продаја декоративне козметике у целом свету бележи велики раст

Е. Б. ТАЛИЈАН

11. 07. 2022. у 14:00

ЖЕЉА за шминкањем се вратила на велика врата након укидања ковид ограничења, и снажно погурала продају декоративне козметике. Тај тренд је присутан и у Србији, као и на тржиштима широм света.

БЕЗ МАСКИ ШМИНКА ОПЕТ АКТУЕЛНА: Продаја декоративне козметике у целом свету бележи велики раст

Фото: M. Anђела

У првом квараталу ове године, шминка у нашој земљи бележи најбржи раст међу козметичким артиклима, у поређењу са истим периодом лане. Највише је скочила продаја ружева и сјајева, чак за 50 одсто. Потражња за шминком за очи већа је готово 25 одсто, а за пудерима, подлогама и руменилима, порасла је више од 30 процената.

Како за "Новости" наводе у компанији "Лореал", категорија шминке је сада толико динамична да сви производи имају раст, не само у односу на прошлу годину, већ премашују и вредности из првог квартала 2019. године. У поређењу са тим периодом пре пандемије, највише је скочила тражња за шминком за очи и усне, око 20 процената. Овај тренд оцењују као природан, након разних рестрикција које су постојале током ковида.

- У Србији, као и на већини тржишта у нашем региону, али и широм света, шминка је категорија која је била највише погођена за време пандемије, пре свега јер је највише ослоњена на друштвена окупљања - кажу у "Лореалу". - Ипак, постојали су неки сегменти који су били отпорнији чак и током тог периода, попут шминке за очи. То се пре свега односи на маскаре, шминку за обрве и коректоре за подручје око очију, односно све што је изнад маске и што је омогућавало женама да се изразе.

УТИЦАЈ ДРУШТВЕНИХ МРЕЖА

- ДРУШТВЕНЕ мреже, односно, инфлуенсери, блогери и познате личности, све више утичу на избор крајњег потрошача - наводи Мила Литвињенко, власница "Ауре". - То је посебно изражено код млађих. Популација од 35 година, па навише, већ има изграђене ставове. Они су лојалнији купци и не мењају своје изборе тако лако.

Они наводе да су кармини и остали производи за усне најтеже прошли током ковида, али да је и ту постојао изузетак, попут дуготрајног ружа за усне, који је био отпоран на размазивање и ношење испод маске. За ту врсту кармина је током пандемије скован израз "маск-френдли".

Фото: M. Anђела

Мила Литвињенко, власница домаће козметичке куће "Аура", такође, указује да је скок продаје шминке у првом кварталу ове године повезан са укидањем рестрикција које су постојале током пандемије. Артикли декоративне козметике, како наводи, бележе раст од 30 одсто, па навише.

- Годишње доба, такође, утиче на потражњу за одређеним производима - објашњава за наш лист Литвињенко. - Лети се повећава продаја лакова за нокте, као и сјајева, и разних бронзера.

КАРМИН ИНДЕКС

ТАКОЗВАНИ кармин индекс је израз који је сковао Леонард Лаудер из компаније Estee Lauder, како би описао повећану продају козметике и шминке током рецесије у ЕУ и САД, почетком 2000-их година. Он је тврдио да продаја кармина може да буде економски индикатор. Заправо, жене су пазарећи ружеве, замениле скупље куповине које нису могле да приуште, попут хаљина и ципела, током тешке кризе. Слична појава је забележена током пандемије, када је због ношења маске скочила продаја шминке за очи. Сада се, како подаци указују, изгледа "кармин индекс" вратио.

Прво пандемија, а затим и сукоб у Украјини довели су до озбиљних поремећаја у ланцу снабдевања. То отежава рад свих светских компанија, па тако и козметичких. Како указује Литвињенко, и пословање "Ауре" се одвија под ванредним околностима, јер су везани за добављаче широм света.

- Русија и Украјина су биле велика тржишта за козметику - наводи власница домаћег бренда. - Тренутна ситуација се одражава на многе сегменте пословања.

У "Лореалу" кажу да се и њихова компанија суочава са проблемима у ланцу снабдевања. Они указују да на тај поремећај утиче и велики недостатак возача камиона, као и значајан раст цена горива. Осим ових фактора који су глобалне природе, до повремених застоја у овој компанији долази и због немогућности прилагођавања производних капацитета повећаној потражњи за артиклима у врло кратком року. Како наводе, ситуација се стабилизује, те у другој половини ове године очекују значајно мање проблема у ланцу снабдевања. 

 

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
„КАО ДА НИКАДА НИСУ ПОСТОЈАЛЕ“ Немачки новинар у репортажи за Билд о руским бомбама - Ово није могло да се замисли...

„КАО ДА НИКАДА НИСУ ПОСТОЈАЛЕ“ Немачки новинар у репортажи за "Билд" о руским бомбама - "Ово није могло да се замисли..."

НА ЗАПАДУ нису могли да верују да постоји тако масивна бомба као што је ФАБ-3000 коју су руске снаге недавно употребиле у Украјини, оцењује немачки новинар Јулијан Репке у репортажи за „Билд“.

22. 06. 2024. у 19:05

Коментари (0)

СРПСКИ ЗЕТ ПОТОПИО ИТАЛИЈАНЕ: Швајцарац оженио лепу Српкињу са тетоважом која носи моћно значење (ФОТО)