ДРЖАВНИ врх и представници компаније "Стелантис" требало би 28. априла да представе петогодишњи план за крагујевачку фабрику "Фијат" и да најаве производњу новог електричног модела аутомобила. Ово у разговору за "Новости" каже Зоран Миљковић, заменик председника Самосталног синдиката "Фијат пластик" Крагујевац, истичући да су то незваничне информације. Слична сазнања, која је потврдило неколико анониминих извора, преноси и портал "Инфокг". С друге стране, Саша Ђорђевић, председник Самосталног синдиката "Фијат крајслер аутомобили", истиче да би он волео да је тако, али да засада нема никаквих званичних наговештаја.
Данас је ударна вест да је Србија потписала уговор о изградњи фабрике елелтричних аузомобила у Крагујевцу.А њих покрећу акумулаторске батерије. У августу 2002. је Застава у сарадњи београдским Електротехничким факултетом, Севером из Суботице и Крушиком из Ваљева представила први домаћи електрични аутомобил. Имао је асинхрони мотор, изум Николе Тесле. Ауто је имао само 2 места за путнике, јер је позади инсталиран акумулатор од 140 V и 60 Ah. Ауто је првенствено дизајниран за градску вожњу, а са једним пуњењем могао је прећи од 60 до 80 километара. Пуњење је трајало око 5 сати до максималног капацитета, а највећа брзина је била 90 km/h, док је идеална била око 60. Био сам члан тима који је водио др Миловановић из Инстизита за аузомобиле из КГ а електронику урадио проф.др. Слободан Вукосавић са ЕТФ-а.Са једним пуњењем је прешао пут од БГ до КГ Изложен је био и на међународном сајму технике у БГ.А онда су се појавиле Ћуте...
Коментари (1)