ИНТЕРВЈУ Војин Ђорђевић: Нудили су ми баснословне паре за извор и производњу

Недељко Иљукић

20. 03. 2022. у 11:31

ЗА скоро три деценије боравка на тржишту Србије научио сам како је падати, али и како устати. Било је тешко и изазовно и срећан сам што имамо производе који су мој и понос Србије.

ИНТЕРВЈУ Војин Ђорђевић: Нудили су ми баснословне паре за извор и производњу

Фото Д. Миловановић

Овако, у разговору за "Новости", године у којима је ишао ка врху, доживео неуспех и опет се вратио на победничко постоље, описује Војин Ђорђевић, један од најуспешнијих српских привредника и власник "Вода воде" и "Горког листа".

* Од када сте 1990. крочили у бизнис у Србији, сретали сте се са многим изазовима. Како данас, после више од три деценије оцењујете позицију ваших брендова на домаћем тржишту?

- За нашу воду свакако могу да кажем да је један од најперспективнијих српских брендова, пре свега због свог квалитета, потом и дизајна. "Горки лист" је лидер у својој категорији у овом делу Европе, са амбицијом да настави да се шири, а успех смо осетили и на другим тржиштима, у далеким земљама. Све је то резултат дугогодишњег преданог рада. Брат и ја смо у послу од 1990. године, то је више од 30 година искуства...

* Може ли се за вас рећи да сте у једном тренутку своје каријере били отписани и како описујете "повратак отписаног"?

- Никоме у последњих 30 година није било лако ни да опстане, ни да ствара. Круна мог стваралаштва била је 2006. година када сам створио бренд "Вода вода". Многе компаније су ми нудиле баснословне износе да купе бренд, извор и производњу. Нисам желео да продам, хтео сам да наша вода остане заиста домаћа вода. Али, због велике жеље да освојимо светско тржиште, 2008. године сам ушао у партнерство које се, нажалост, није завршило како је требало. Остао сам без "Дома воде" у који сам уткао своје знање, снове и велики део свог живота. Била је то најтежа година, година мог највећег пада. Али, верујући пре свега у неку космичку правду нисам одустао од своје визије да наши брендови постану познати у целом свету. Нисам хтео да продам своје снове, али ни да време које сам стварајући бренд узео од своје деце, претворим само у новац, који ми искрено никад није био мотив.

* Колико је апсурдно што сте у једном тренутку морали да купујете оно што је ваше и шта сте после свих искустава схватили о амбијенту и пословању. Да ли су вас неки људи разочарали?

- Када је након неуспешног партнерства и лошег вођења нових власника, предузеће пуштено у стечај, дошао сам у ситуацију да купујем оно што сам изградио, јер нисам желео да у "Дому воде" и са извора у Врујцима, пуни нека страна компанија. Можда би било логично да сам разочаран, огорчен, да ме је то променило на неки начин. Али није. Ја сам наставио својим путем, са жељом да дођемо овде где смо данас и да идемо још даље. Уз мене су били моји синови и најближи сарадници, људи из Мионице. Нисам могао да одустанем и данас је све баш онако како смо и замислили.

* Ваша вода извире на 605 метара дубине. Има ли на том путу, од дна извора до његовог врха, неке сличности са вашим животним или професионалним путем?

- Велика интелигенција природе је хиљадама година уназад створила, али и од свих, међу стенама, сакрила и заштитила нашу, артешку воду, можда најквалитетнију на целој планети. Врло је тешко било открити је и доћи до ње. Тај благослов и радост припали су мени. Исто тако, пут те воде од 605 метара дубине, до врха, где директно улази у флашу, без икакве филтрације, благодет је за сваког ко ту воду користи. Моја везаност за ову воду или симболика, како ви кажете, јесте у томе што сам изузетно много себе дао да дођем уопште до Бање Врујци и извора. Није било лако то све створити и истрајати у томе. Али као што вода, праве вредности и истина - увек нађу прави пут, тако сам и ја, хвала Богу - пронашао свој пут.

* Да ли је данас у пословању у Србији важније да будеш храбар или интелигентан?

- Мислим да иза свега изузетног што су људи створили, морају да стоје и интелигенција и креативност као њен најконкретнији израз. А ако ослушнемо природу мало боље, схватићемо да нас она учи и храбрости и опстанку.

* Како коментаришете чињеницу да је ваша компанија данас једина која је апсолутно у домаћем власништву?

- Више бих волео да су опстали сви произвођачи природних минералних вода, јер су оне најквалитетније. Међутим, нажалост, многи од њих нису могли да издрже тржишну утакмицу коју су наметнуле стране мултинационалне компаније.

* Неки од највећих успеха у историји наше кошарке су директно везани за ваша спонзорства. Данас сте партнер Евролиге, Фудбалског савеза Србије, уз најбоље сте тенисере, атлетичаре. Одакле толика страст за спортом и помоћи спортистима?

- Један од најлепших периода у животу је била подршка кошаркашкој репрезентацији 2001. и 2002. године када смо били европски и светски шампиони. Та радост људи од аеродрома до центра Београда је нешто најлепше што сам осетио. Схватио сам да је све што је уложено и дато само за тај осећај - вредело. Официјална смо вода фудбалске репрезентације Србије, на шта смо врло поносни. Такође, званична смо вода Светског дворанског првенства у атлетици. Спорт нас учи здравом животу, фер-плеју и тимском раду, а све су то вредности које подржава и наша компанија.

* Шта је потребно да са извора у Врујцима вода заврши на двору у Бахреину?

- На краљевском двору у Бахреину смо већ три године као њихов ексклузивни добављач. Не само да је наша вода због свог квалитета оцењена као најбоља, него су и сви процеси производње, добављачи и амбалажа - прошли кроз ригорозну контролу чувеног немачког института "Фресенијус" без чије сагласности ниједан производ не може да стигне на краљевски двор.

* Последње две године обележила је пандемија вируса корона. Како сте у том периоду пословали?

- Ако постоји јасна визија, циљ и одлучност, онда се у свим околностима може стварати, а такви људи су окупљени код нас. У години пандемије спровели смо највеће и најквалитетније промене, запошљавали смо нове људе. Сви заједно верујемо у брендове и радујемо се њиховом успеху - то нас је прошле године довело до раста од 30 одсто за "Горки лист", а за "Вода воду" 70 одсто. Извоз је повећан и сада идемо напред, још амбициозније.

* Дали сте својевремено завет да ћете у Бањи Врујци изградити цркву. Очигледно је да имате веру да се на врло симболичан начин одужите за све што је природа тог краја подарила вама и вашој породици.

- Да, дао сам завет да ћемо обновити цркву која је грађена 1941, а срушена 1945. године. Лично верујем да ће обнова храма исправити многе неправде које притискају тај регион. Бог и природа су били дарежљиви према том крају и бићу срећан ако тим чином дамо макар мали допринос повратку мира и благодети.

Фото Д. Миловановић

* Желели сте да направите бренд који је најбољи. Да ли је било теже доћи до тога или опстати и трајати?

- Наша вода је настала 2006. године, када је компанија била једна од најуспешнијих у Србији са огромним прометима, добрим брендовима, са више од 1.000 људи, а из идеје да се направи бренд који ће моћи да се извози у цео свет... И успели смо. Почео сам без искуства, а сада га имам довољно. О томе како стварати, како сачувати, како падати и како устајати. И како бити захвалан.

ПОГЛЕД ПАТРИЈАРХА ПАВЛА

* СВОЈЕВРЕМНО сте на пријему код патријарха Павла доживели нешто врло необично?

- Патријарх је у Патријаршији примио мене и моје синове. Изузетно ми је значио тренутак када смо се поздравили и када сам видео његове очи, дубоке као океан. То је био највећи поклон за мене. Разумео је чему тежим и уверио ме је да то има смисла. То ми је дало и снагу када ми је било најтеже, да не одустанем. Нисам могао себе да издам. Ако себе издамо, све постаје бесмислено.

ОД СРБИЈЕ ДО СИНГАПУРА

* Осим у Србији, у колико сте још земаља и на колико континената данас присутни са својим производима?

- "Вода вода" је присутна у земљама региона, од пре четири године у земљама Залива, а пију је и у Израелу, Јужноафричкој Републици, Јужној Кореји и Сингапуру. "Горки лист" је присутан у 14 земаља, "догурао" је до Америке. У свету знају да су природно минералне, а посебно артешке воде највишег квалитета, а у Србији још не постоји свест или довољно знања о томе. Наша одговорност је да људима то покажемо, јер када неко даје 50 или 60 динара за воду, он мора да зна да бира за себе оно што је сигурно најбоље.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ПРВИ СНИМЦИ УКРАЈИНСКОГ НАПАДА НА РИЛСК: Најмање шест мртвих и десетине повређених, горе аутомобили (ВИДЕО)

ПРВИ СНИМЦИ УКРАЈИНСКОГ НАПАДА НА РИЛСК: Најмање шест мртвих и десетине повређених, горе аутомобили (ВИДЕО)

ШЕСТ особа, међу којима и једно дете, убијено је у Рилску, у области Курск, као резултат ракетног удара украјинских оружаних снага, саопштио је вршилац дужности гувернера Курске области Александар Хинштајн.

20. 12. 2024. у 17:07

Коментари (2)

Певачица усвојила сина, па сазнала ШОК ВЕСТ: Мало је рећи да сам у шоку, искрено!