Чадеж: Морамо да сачувамо НАШУ КУЋУ

Марко Чадеж

16. 06. 2020. у 07:31

КАДА смо крајем прошле године почели да припремамо пројекат "Стварано у Србији", нисмо ни могли да претпоставимо да ће он данас, непуних шест месеци после, бити актуелнији него што би икада био.

Чадеж: Морамо да сачувамо НАШУ КУЋУ

Фото: В. Данилов

И да ће нам, данас, када се у свету теже набавља туђе и продаје своје, када смо паметнији за искуство живљења и пословања у незапамћеним условима затворених граница и забране кретања, заиста, више него икада, бити потребно да будемо чуваркуће.

"Стварано у Србији", међутим, није још једна у низу једнократних рекламних кампања које позивају да купујемо домаће само зато што је наше, нити је "чуваркућа" само још једна значка на реверу наших производа.

"Стварано у Србији" под мотом "Будимо чуваркуће" више је од сваке кампање. Не бих да звучи претенциозно, али, у новој реалности, за све нас то би требало да буде једна потпуно нова филозофија: и за произвођаче када стварају и за трговине када набављају и за купце када пазаре и за нас као пословну асоцијацију када пружамо подршку и за државу када креира рам за живот и пословање.

У бити те нове филозофије јесте да прво на најбољи могући начин, искористимо најбоље од онога најбољег што имамо у својој кући. Да то још и обогатимо, развијемо, подаримо му нову вредност. Да, уместо да увозимо оно што већ имамо, производимо од домаћих сировина. Да овде у Србији, својим радом и знањем стварамо производе које ћемо и ми радо куповати, не само зато што су домаћи, него зато што су једнако добри или чак бољи, квалитетнији и здравији од других. И које ће и други тако доживљавати.

Фото: Новости архива

Tekst potpisa

Нема дилеме да куповином производа ствараних у Србији од домаћих материјала подржавамо домаће произвођаче и домаћу економију и јачамо своју државу. Новац остаје у кући, привреда ће имати више за улагања у нову производњу, развој и иновације, у нова радна места, веће плате запослених, а држава за опремљеније школе, савременије болнице, модерније саобраћајнице, за пензије и стипендије.

Јасно је да произвођач, који ствара овде у Србији, од домаћих производа, себи тако смањује и трошкове и ризике: и набавке и производње и пласмана, и транспортне и административне, и валутне и здравствене, и безбедносне, посебно у кризним ситуацијама. Може лакше да контролише квалитет онога од чега производи, да зна од кога и шта набавља, чак и да се ослони на сопствену сировину. Може да окупи и упосли сопствену фамилију добављача и партнера, укључујући и мање фирме и газдинства, које познаје у душу, јер су ту, из комшилука. Да гради сигуран, заокружен сопствени ланац снабдевања и вредности, да стварајући развија и себе и друге око себе.

А купци, било да су компаније или грађани, увек доносе коначну одлуку од кога ће и шта пазарити, како ће се и чиме хранити, шта ће облачити, чиме ће опремати своје канцеларије, фабрике и куће, попуњавати рафове својих трговина. Без намере да их на било шта наговарамо и било кога фаворизујемо, наша жеља је да им олакшамо изборе и наша је одговорност да им, тек пошто све добро измеримо, објективним, транспарентним и стручно постављеним критеријумима, скренемо пажњу на оно што је проверено и сигурно добро, једнако или боље од онога што су куповали до сада, можда само зато што је неко можда имао више новца да се боље избрендира и изрекламира. Да им укажемо шта је еколошки чисто и здравије, зато што је, рецимо, стварно органско или зато што није путовало данима него је до трпезе стигло свеже - са најближе њиве или из најближе фабрике.

Нашом "чуваркућом", колективним жигом у власништву Привредне коморе Србије - гарантом домаћег порекла и натпросечног квалитета производа, одаћемо признање произвођачима ма у чијем власништву били - домаћем или страном и ма ком бренду припадали, који у својим фабрикама овде у Србији запошљавају наше људе и од домаћих материјала и сировина праве квалитетне и здраве производе. И једне и друге, који су ту лествицу већ достигли, позивам да своје производе кандидују за "Чуваркућу". Тиме ћемо подржати и подстицати и друге да по узору на њих, производе од најбољег и најбољом опремом, да буду још бољи, конкурентнији, продуктивнији и успешнији.

На тај начин не само да не нарушавамо тржишну утакмицу, не само да никога не угрожавамо, нити умањујемо било чију вредност, већ подстичемо здраву конкуренцију код куће, страним компанијама потврђујемо да су део ове заједнице, а локалне чинимо спремнијим за међународну сцену.

"Чуваркућом" тако чувамо и купце, пружајући им сигурност да је оно што пише на паковању неко већ измерио, проверио и потврдио. Али и јачамо њихову свест да, када се нађу пред једнаким изборима, и сами буду чуваркуће.

Да бисмо у очима других били бољи, морамо прво себи бити бољи. Радећи на себи, подижући сопствено самопоуздање, ценећи оно наше добро и најбоље, своје произвођаче и производе и стручњаке, више ће нас ценити и други - и инвеститори и туристи и купци.

Успех, кажу, долази изнутра - из своје куће.

Зато будимо чуваркуће.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ПРВИ СНИМЦИ УКРАЈИНСКОГ НАПАДА НА РИЛСК: Најмање шест мртвих и десетине повређених, горе аутомобили (ВИДЕО)

ПРВИ СНИМЦИ УКРАЈИНСКОГ НАПАДА НА РИЛСК: Најмање шест мртвих и десетине повређених, горе аутомобили (ВИДЕО)

ШЕСТ особа, међу којима и једно дете, убијено је у Рилску, у области Курск, као резултат ракетног удара украјинских оружаних снага, саопштио је вршилац дужности гувернера Курске области Александар Хинштајн.

20. 12. 2024. у 17:07

Коментари (0)

НЕОЧЕКИВАНО: Алкараз се одлучио на несвакидашњи потез пред Аустралијан опен (ФОТО)