„Zaga Clothing“ и Галерија Матице српске у заједничком пројекту „Партизанка и Фрагонар”

Novosti online

05. 04. 2023. у 13:16

НОВОСАДСКИ бренд „Zaga clothing“ и Галерија Матице српске, прошле године у мају направили су модну колекцију која је инспирисана изложбом „Партизанка и Фрагонар колекције слика Јованке Броз“.

„Zaga Clothing“ и Галерија Матице српске у заједничком пројекту „Партизанка и Фрагонар”

Фото: „Zaga clothing“

Све предмете из те модне колекције радиле су особе са инвалидитетом и управо је то CSR пројекат којим је ова фирма конкурисала за Националну награду Привредне коморе Србије за друштвено одговорно пословање „Ђорђе Вајферт“.

Модни брендови, или компаније, попут „Zaga clothing“ које за израду и шивење својих комада ангажују особе са инвалидитетом директо учествују у њиховој интеграцији у свакодневни живот и индустрију. Промовишу инклузивност и постављају одржив модел пословања, док истовремено пружају прилику особама са инвалидитетом да буду финансијски самосталне, као и да развијају сопствене вештине и учествују у радном окружењу.

Фото: „Zaga clothing“

- Модне компаније са транспарентном производњом, које дају приоритет етичким и одрживим производним праксама често раде са маргинализованим заједницама и пружају им поштене услове рада, плате и бенефиције. Подржавајући ове компаније, потрошачи могу позитивно утицати и на модну индустрију и на друштво у целини - истиче Загорка Калентић Марковић, оснивач „Zaga clothing“.

Објашњава да од самог почетка бренд негује различитост и инклузивност.

Сарадња са фабриком Лира

Управо због ових карактеристика за сараднике у пројекту „Партизанка и Фрагонар” изабрали су фабрику Лира из Кикинде која запошљава лица са инвалидитетом, која су за потребе компаније шила модну колекцију инспирисану Јованком Броз. Сваки комад из ове лимитиране колекције, остварене у сарадњи са Галеријом Матице српске, носи ознаку фер производа и њихово порекло, материјал, и читав процес производње у потпуности су транспарентни.

- Како се читав овај пројекат темељи на очувању културне баштине, и бави скретањем пажње и очувањем заборављених хероја, одлука бренда била је да учесници на пројекту буду управо они чији животи су по нарацији маргинализовани, и неопходно је скренути пажњу на њих, не само поменути их, него им и обезбедити једнако фер прилике за рад, и услове за исти - додаје Калентић Марковић.

„Јованка Броз довела нове генерације у Галерију Матице српске“

Овај пројекат довео је у Галерију Матице српске генерације које до сада нису биле упознате са ликом и животом Јованке Броз, а чији је живот изразито значајан за скорију историју наше земље и региона. Бренду „Zaga clothing“, донео је још већу подршку и препознатљивост код локалне заједнице, али и нову циљну групу која до сада можда није била упозната са радом бренда. Публици која је посетила изложбу, ова интеграција моде и уметности донела је додатну вредност и право на „поседовање” једног делића историје.
Бренд „Zaga clothing“ настао је 2014. године са идејом да на локалну модну сцену донесе јединствене колекције инспирисане културом, интроспекцијом и личним доживљајем уметности и њеног утицаја на свакодневицу.

У израду производа укључени су традиционални занати и технике које се преносе кроз генерације, као што је на пример вез, хеклање и штрикање, укључивање ових техника у модеран модни дизајн помаже да се очувају стари занати за будуће генерације.
У протеклих девет година, бренд је растао од колекције мајица и уличне моде, до модног бренда који у себи има елементе пословног, елегантног, и уличног односно свакодневног стила.

На самом почетку, комади су били доступни у продавницама колега дизајнера, и концепт продавницама које продају производе мноштва дизајнера, данас бренд има своју продавницу у Новом Саду која већ три године успешно послује.

Поред матичног продајног простора, комади су и даље доступни широм Београда, а од 2019. године полако али сигурно комади се налазе и на европском тржишту. Све време доступна је и онлајн продаја путем сајта бренда, који у својој структури има и друге садржаје као што је блог. Током година, бренд је радио пројекте са Галеријом Матице Српске, који су посебно значајни за препознатљивост бренда у уметничком свету.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ДРАМА У ФРАНЦУСКОЈ: Масовна пуцњава, учествовало неколико стотина људи

ДРАМА У ФРАНЦУСКОЈ: Масовна пуцњава, учествовало неколико стотина људи

У МАСОВНОЈ пуцњави повезаној с трговином дрогом у западној Француској, тешко је повређено петоро људи, међу којима и један тинејџер, рекао је министар унутрашњих послова Бруно Ретаиллеау, пише Гардијан.

01. 11. 2024. у 11:25

ХРВАТ УГЛЕДАО СРПСКУ ЗАСТАВУ НА ПОДУ: Одмах упалио камеру и урадио ово - због његовог потеза се усијале мреже (ВИДЕО)

ХРВАТ УГЛЕДАО СРПСКУ ЗАСТАВУ НА ПОДУ: Одмах упалио камеру и урадио ово - због његовог потеза се усијале мреже (ВИДЕО)

ИВАН из Хрватске одушевио је читав регион када је једним малим гестом показао како је мало потребно а јако лепо, држати се оне чувене реченице "воли своје, поштуј туђе".

01. 11. 2024. у 10:24 >> 10:28

Коментари (0)

СТВАРИ КОЈЕ ОБАВЕЗНО МОРАТЕ ПОНЕТИ НА ЗАДУШНИЦЕ: Многи носе храну, а заборављају најбитније