ПРВИ БРЗИ ВОЗ ДО СУБОТИЦЕ 25. НОВЕМБРА: Од Београда до мађарске границе за само 70 минута

М.Н.С.

27. 08. 2024. у 17:22

ИЗГРАДЊА деонице брзе пруге Нови Сад - Суботица већ је завршена. Све шине су постављене и спојене. Сада се раде статичка тестирања, а потом крећу динамичка која ће радити немачка компанија "Дојче бан" од 23. септембра до 11. октобра. Први воз на овој траси који ће саобраћати брзином од 200 километара на час креће већ 25. новембра, како је и најавио председник Александар Вучић. Од Београда до Суботице стизаће се за само 70 минута.

ПРВИ БРЗИ ВОЗ ДО СУБОТИЦЕ 25. НОВЕМБРА: Од Београда до мађарске границе за само 70 минута

Фото: Танјуг

Како је за "Новости" рекао Горан Весић, министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, ова брза пруга која се простире од војвођанске престонице до мађарске границе донеће процват и свим градовима на траси, који никад нису били ближи Новом Саду или Београду.

Вредност радова на изградњи ове железничке трасе је 1,16 милијарди долара. Возови ће према реду вожње на тој прузи саобраћати од пет ујутру до 22 часа. Према договору са мађарским партнерима, њихов део пруге од границе до Будимпеште биће завршен до 2026. 

- На исти начин, брзом пругом повезаћемо и југ Србије - каже Весић. - Изградња брзе пруге Београд - Ниш почеће следеће године, али ће овде динамика бити другачија јер ја као министар нећу допустити да стане саобраћај на прузи током изградње као што је то био случај са Нови Сад - Суботица. Ова пруга радиће се у "прозорима" под саобраћајем као што се реконструише тренутно Ниш - Димитровград. Радиће се у три деонице и када буде завршена од Београда до Ниша стизаће се за 100 минута. Тај пројекат вредан је 2,7 милијарди евра, а Европска унија нам на поклон даје чак 610 милиона. То је огроман новац који ће потпуно променити начин живота људи у Србији.

Према његовим речима, пруга је дужине 230 километара и подељена је на три деонице: Београд - Велика Плана, Велика Плана - Параћин и Параћин - Ниш.

- Надам се да ћемо већ у октобру имати прве тендере за претквалификацију за другу и трећу деоницу, да би почетком следеће године могли да имамо извођаче како бисмо до краја наредне године могли да почнемо са радовима на другој и трећој деоници - рекао је Весић.

Истовремено, не заборављамо ни трасу пруге Београд - Бар. Обновљен је њен први део од Београда до Ваљева, сада остаје да реконструишемо и део од Ваљева доВрбнице, односно границе са Црном Гором.

- Ова пруга неће бити пројектована за брзине од 200 километара, већ од 120 километара на сат, што је ипак много брже него што је сада случај - наглашава министар. - Такође, чека нас и реконструкција бројних регионалних пруга, јер железницу полако враћамо тамо где јој је и место, да буде први избор путника, као бржи, комфорнији удобнији, еколошкији, па и јефтинији вид превоза.

Весић је истакао да је у Србији последња пруга изграђена 1976. године, пруга Београд - Бар и да од тада до 2012. није изграђен ниједан центиметар пруга у нашој земљи, док је реконстурисан 31 километар пруга. Каже да је од 2012. до 2023. изграђено нових 108 километара пруга, а реконструисано 842,8 километара.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
НОВО РУСКО ОРУЖЈЕ НА ФРОНТУ У УКРАЈИНИ: Изазива застрашујућу штету, а има само један циљ

НОВО РУСКО ОРУЖЈЕ НА ФРОНТУ У УКРАЈИНИ: Изазива застрашујућу штету, а има само један циљ

РУСИЈА је недавно почела да производи термобаричне беспилотне летелице које ће се користити уз беспилотне летелице-мамце у Украјини, а које су у стању да нанесу озбиљну штету цивилима, открила је истрага Асошиејтед преса (АП).

16. 11. 2024. у 20:23

Коментари (0)

БРУКА И СРАМОТА! Због Србије прекинута утакмица Румунија - лажна држава Косово! (ФОТО/ВИДЕО)