ЕР СРБИЈА – ПОНОС НАЦИЈЕ
ПОЧЕТКОМ прошле деценије, тадашњој националној авио-компанији, после вишегодишње стагнације, била је неопходна комплетна трансформација пословања.
Уз снажну подршку Владе Републике Србије, 1. августа 2013. године потписан је уговор о стратешком партнерству са компанијом Етихад ервејз и покренута је Ер Србија, а 26. октобра исте године обављен је први лет будуће водеће авио-компаније у региону.
Тиме је започео период трансформације компаније, када је поред увођења новог бренда и имена, комплетно обновљена флота, проширена мрежа дестинација, успостављени су ефикасни процеси и имплементирани нови савремени системи.
За мање од годину дана, у флоту је уведено десет авиона типа ербас, осам летелица типа А319 и две летелице типа А320.
После паузе од четврт века, у јуну 2016. године, поново су успостављени летови између Београда и Њујорка. Ер Србија тако постаје једина авио-компанија у ширем региону Балкана која има директне летове до Сједињених Америчких Држава. Тај историјски корак показао је снагу пословне стратегије и остварење визије националне авио-компаније, као и ново поглавље у пословању.
Ер Србија је у мају 2017. године исписала нову страницу у својој историји када је узлетео први авион са комплетно женском посадом. Од свог оснивања до данас, у Ер Србији половину запослених чине жене.
После периода трансформације, 2019. године започиње период раста компаније. Ер Србија је те године превезла рекордних 2,81 милиона путника. Компанија је по први пут саобраћала са сва три међународна аеродрома у Србији – Никола Тесла Београд, Константин Велики у Нишу и Морава у Краљеву. Саобраћај из Ниша и Кралјева покренут је у форми линија од јавног интереса. Током те године, уведене су укупно 23 нове дестинације са три поменута аеродрома.
У марту 2020. године, започету експанзију привремено прекида пандемија корона вируса и највећа криза у историји цивилног авио-саобраћаја. Када је цела планета стала, Ер Србија је све своје ресурсе ставила на располагање држави и народу Србије. Током ванредног стања, у сарадњи са државним органима и организацијама, обављено је на десетине специјалних репатријационих и евакуационих летова. Тим летовима у Србију су враћани наши држављани заробљени на аеродромима и у земљама широм света, а страни држављани у своје матичне земље. Преко 10.000 људи превезено је у том периоду и обављене су десетине карго-летова којима је у нашу земљу допремљено на стотине тона медицинске опреме и материјала.
После више тешких месеци, од 2021. године почиње период опоравка. Флота Ер Србије оснажена је са два нова авиона за далеке дестинације. Ербас А330-200 са именом и ликом Николе Тесле стигао је у флоту Ер Србије у априлу 2021. године, док је авион истог типа, али са именом и ликом Михајла Пупина у Београд стигао у новембру 2022. године. На тај начин, створили су се услови за увођење нових интерконтиненталних дестинација у мрежу српске националне авио-компаније.
Ер Србија је 9. децембра 2022. године полетела ка Тјенђину у Народној Републици Кини. На тај начин су, после 22 године паузе, поново успостављени директни редовни летови до те азијске земље. Током испраћаја првог лета за Кину, генерални директор Јиржи Марек истакао је да ће национална авио-компанија у будућности летети и до других важних кинеских градова. Била је то прва година од избијања пандемије корона вируса у којој је компанија имала позитиван нето и оперативни резултат, остваривши профит од 21 милиона евра, без и једног евра државних субвенција.
17. маја 2023. године са београдског аеродрома, после више од 30 година паузе, поново је успостављен авио-саобраћај између Београда и Чикага. Био је то важан дан за српску националну авио-компанију, за Србију и Београд, читав регион Западног Балкана.
У 2023. години оборени су сви рекорди у броју реализованих летова и превезених путника на месечном нивоу. За првих шест месеци, Ер Србија је покренула 22 нове дестинације и обавила 19.181 лет, што је 63 одсто више у односу на исти период 2022. године. Прелиминарни финансијски резултати показали су да је у првих пола године забележен и профит од 22,4 милиона евра, што је практично на нивоу профита за целу 2022. годину. Већ у првој недељи септембра надмашен је и резултат од 2,81 милиона путника, остварен у до тада најуспешнијој 2019. години.
ПРВИХ 10 ГОДИНА
Током прве деценије, удвостручен је број дестинација у мрежи, тако да Ер Србија у путничком и теретном саобраћају данас лети до више од 80 редовних и чартер дестинација у Европи, на Медитерану, Северној Америци, Азији и Африци. Комплетно је обновљена флота компаније и тренутно је чине два широкотрупна ербаса А330-200, 13 ускотрупних авиона из породице ербас А320, као и седам турбоелисних АТР авиона за регионалне летове. Током недеље у којој се обележава јубилеј компаније, Ер Србија је премашила број од 3,5 милиона превезених путника од почетка године, а очекује се да би до краја 2013. могао да буде надмашен и апсолутни рекорд од четири милиона превезених путника у једној години, што је више него троструко у односу на последњу годину пре покретања Ер Србије. У протеклој деценији, српска национална авио-компанија укупно је обавила преко 310,000 летова и превезла више од 25 милиона путника.
СРАМНЕ РЕЧИ АНГЕЛЕ МЕРКЕЛ У МЕМОАРИМА: Ево шта је написала о бомбардовању Србије, ратовима и Западном Балкану
СА МНОГО помпе, у књижаре су стигли мемоари бивше немачке канцеларке Ангеле Меркел под насловом „Слобода“. У њима се на неколико места спомињу Србија и Западни Балкан.
26. 11. 2024. у 17:09
(МАПА) РУСИ НАПРЕДУЈУ У ТОРЕЦКУ: Огласио се Пушилин, жестоке борбе воде се за град (ВИДЕО)
ЈЕДИНИЦЕ руске војске напредују у Дзержинску (украјински назив за Торецк), јавио је на Телеграм каналу шеф ДНР Денис Пушилин.
24. 11. 2024. у 18:59
ПУТИНОВ НОВИ САВЕЗНИК? Ко је потенцијални румунски председник - НАТО ракетни штит назива СРАМОТОМ, диви се Мађарској
НЕЗАВИСНИ ултрадесничарски кандидат на председничким изборима у Румунији Калин Ђорђеску освојио је највише гласова у првом кругу и највећи је фаворит за победу у другом кругу, у који ће највероватније ићи са Еленом Ласчони испред партије "Save Romania Union" (УСР).
25. 11. 2024. у 15:22
Коментари (0)