ВЕСИЋ: Циљ Србије је да уместо са транзитним дозволама возачи српских камиона возе слободно
НАЈВАЖНИЈА ствар коју држава може да уради да олакша рад возачима камиона је да настави са процесом укидања режима транзитних дозвола, и циљ наше земље је да таквих дозвола више не буде већ да српске камионџије могу да раде слободно пре свега у земљама ЕУ, изјавио је данас министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић и истакао да је такав режим дозвола већ укинут билатерално, са девет земља Европске уније.
Весић је појаснио да онолико дозвола за транзит камиона које Србија изда појединачно, другим земљама, исто толико дозвола они дају нашим возачима камиона, што значи компликовану бирократску процедуру - да за сваки одлазак наши возачи морају да добију нову дозволу.
- У протеклом периоду смо са девет земаља ЕУ укинули те дозволе, и ту имамо либералан режим. Ја сам у првих месец дана покренуо иницијативу на састанку са представницима Владе Шпаније, да укинемо транзитне дозволе, а томе сам разговарао са министром транспорта Азербејџана приликом недавне посете председника те земље. О томе сам разговарао са амбасадором Италије, најавио сам иницијативу према њиховом министру Салвинију да и са том земљом укинемо такав режим. То радимо са Аустријом о чему сам причао са амбасадором те земље а покренућемо то питање и са Немачком. План наше владе је да све земље ЕУ прихвате укидање режима, што ће значајно олакшати рад возачима камиона - рекао је Весић гостујући на ТВ Пинк.
Министар је указао и да је на састанку са представницима “Путева Србије” разговарао о опремању две локације на ауто путу од Суботице до Ниша, које би биле уређена одморишта за возаче камиона.
- Да могу да одморе, одспавају, окупају се, ручају. Желимо да све буде уређено како треба, под камерама, да возачи могу да одспавају у пристојним собама и да та одморишта буду државна - појаснио је Весић.
Такође, и страни возачи знаће да у Србији имају такву погодност, па ће чешће користити наше аутопутеве, и код нас плаћати путарину, што је добро и за државу, навео је министар.
- Ја ћу наредне недеље разговарати са возачима камиона, да видимо шта држава додатно може да уради да им олашка рад. Није све до нас, договори зависе и од других земаља, али на нама је да се боримо за наше возаче, они запошљавају велики број људи, превозе робу - нагласио је Весић.
Навео је да Србија постаје и све важнији логистички центар, будући да се гради железничко друмскин интермодални терминал у Батајници, а градиће се и у Макишу.
Такође, Београдски аеродром имаћи капацитет од 10 милиона путника.
- Све више карго превоза пролази кроз Србију, све је више логистичких центара, што значи да ће бити више камиона, возова, и зато радимо и нове пруге - рекао је Весић.
Када је реч о дугим чекањима на граничним прелазима за возаче камиона, Весић је рекао да се ради на успостављању интегрисаног граничног прелаза, на Хоргошу што ће довести до убразавања царинске процедура, и смањења чекања на граници.
ТАЧНО НА ОВОМ МЕСТУ БИ МОГАО ПОЧЕТИ ТРЕЋИ СВЕТСКИ РАТ: Путин га сматра својом територијом, НАТО трупе већ распоређене
ОВАЈ снегом прекривени гранични мост између две средњовековне тврђаве у делу Естоније где се говори руски, могао би бити место где ће започети трећи светски рат, пише Политико.
26. 12. 2024. у 08:55
ПОЈАВИЛА СЕ ШОК ТВРДЊА: "Руси су оборили авион у Казахстану, погледајте трагове експлозије на репу летелице"
АВИОН Азербејџан ерлајнса, који се 25. децембра срушио на путу за Русију, можда је оборен руском ракетом земља-ваздух, према извештајима руских медија који нису наклоњени Кремљу и руском председнику Владимиру Путину.
26. 12. 2024. у 07:44
А ПОСЛЕДИЦЕ? Кина гради највећу хидроелектрану на свету - иселиће милионе људи, "кешираће" невероватне 35 милијарде долара
ПРОИЗВОДИЋЕ троструко више од 88.2 милијарде kWh, колики је пројектовани капацитет тренутно највеће хидроелектране на свету - "Три кланца" у централној Кини.
26. 12. 2024. у 14:37
Коментари (0)