ИНДИВИДУАЛНЕ ПРОГРАМЕ УЧЕЊА ИМА 17.000 ЂАКА: У Скупштини Србије редстављен Извештај о инклузији

В.Ц.С.

23. 11. 2022. у 19:10

ДЕЦА из осетљивих група имају обезбеђене услове за једнак приступ образовању у Србији, ипак, и даље се мора радити на њиховом потпуном укључивању.

ИНДИВИДУАЛНЕ ПРОГРАМЕ УЧЕЊА ИМА 17.000 ЂАКА: У Скупштини Србије редстављен Извештај о инклузији

Foto: UNICEF SRBIJA

Највише проблема са укључивањем и останком у инклузивном образовању имају деца са сметњама у развоју и/или инвалидитетом, припадници ромске заједнице и деца лошијег социо-економског статуса.

Ово су само неки од закључака Националног извештаја о инклузивном образовању, који је данас представљен у Народној скупштини, у организацији Министарства просвете, УНИЦЕФ-а и Делегације ЕУ у Србији.

- Од увођења законских реформи, 2009. године, остварује се континуирани напредак у спровођењу инклузивног образовања, пре свега у повећању броја деце из осетљивих група у школама и предшколским установама. Унапређен је квалитет и капацитет за примену инклузивног образовања, као и стварање система додатне подршке. Обухват деце до три године програмима предшколског васпитања повећава се и у прошлој школској години, први пут у последњих десет година, био је већи од 30 одсто. Континуирано се повећава и број ученика који остварују право на индивидуални образовни план, смањује се број основаца у школама за образовање деце са сметњама у развоју, јер им образовање у редовним школама постаје доступно и квалитетно, док обухват ђака са сметњама у развоју и инвалидитетом средњим образовањем расте како би се квалификовали за тржиште рада - казао је министар просвете Бранко Ружић.

По индивидуализованом програму наставе и учења, који је јединствен за сваког ученика, у основним школама се образује 17.000 ученика. Услугу личних пратилаца користи више од 1.800 деце са сметњама у развоју и инвалидитетом, а подршку ученицима пружа и 260 педагошких асистената у школама. Ипак, према речима министра, и даље постоје изазови.
Укључивање сваког детета у процес наставе и учења један је од главних циљева подршке Европске уније процесу реформе образовања у Србији. Тим поводом ЕУ је од 2003. у овај сектор уложила више од 100 милиона евра.
- Србија је направила значајне помаке у последњих 13 година, када је донела одлуку о спровођењу инклузивног образовања. Извештај указује на то да још има деце која су искључена из различитих социјалних или економских разлога. Зато је непоходно да се образовни систем и даље развија, да би постао довољно флексибилан и спреман да прихвати свако дете, младу или одраслу особу на путу целоживотног учења - рекао је Емануеле Жиофре, амбасадор и шеф Делегације ЕУ у Србији.

Дејана Костадинова, директорка УНИЦЕФ-а у Србији, приметила је да је Извештај добар водич за следеће кораке:

- Унапређење капацитета и оснаживање наставника, наставница и школа, као носилаца промена, први је корак. Када је наставно особље мотивисано и оспособљено да сву децу укључи у одељења, стандарди и исходи учења се повећавају - за децу са и без сметњи у развоју. Када деца уче у редовним школама у којима се слави различитост, образовање даје најбоље резултате за све.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ТУРСКА ДРХТИ ПРЕД ПРЕТЊОМ ИЗРАЕЛА: Избија трећи светски рат? (ВИДЕО)

ТУРСКА ДРХТИ ПРЕД ПРЕТЊОМ ИЗРАЕЛА: Избија трећи светски рат? (ВИДЕО)

МИНИСТАР одбране Турске, Јашар Гулер, изјавио је да Израел може да нападне Турску, чиме је подржао раније изјаве председника Ердогана, који је Израел описао као директну претњу за земљу.

14. 11. 2024. у 17:17

Коментари (0)

Кулинарски спектакл укуса и иновација у Београду