"СОКО" МОЖЕ И БРЖЕ ДО НОВОГ САДА: "Новости" у кокпиту "Штадлеровог" воза са машиновођом Ђорђем Старчевићем
САН који је до пре само неколико година било незамислив да се оствари у нашој земљи постао је јава, а "Штадлерови" возови, тачни као швајцарски сат, возе од Београда до Новог Сада на максимуму! Дистанцу између два града пређу за 36 минута, возећи најновијим гарнитурама чак 200 километара на сат, уз максималну удобност и комфор.
Колико је план државе за оживљавање шинског система пун погодак најбоље илуструју свакодневне гужве на овој релацији, а карте су резервисане и по десет дана унапред.
Након година током којих су се на "Прокопу" могле чути само грађевинске машине и запазити понеки радник, главна железничка станица у Београду већ од осам сати ујутру била је пуна знатижељних путника, иако је увелико текла средина радне недеље.
Модерно опремљена станица, која се гради безмало пола века, нуди комплетну услугу путницима, па је релативно лако се снаћи на њој, пошто је све добро обележено. Због великог интересовања путника уведена су још три викенд-поласка брзим возом, која су, испоставиће се врло брзо, такође постала недовољна.
- Ово је феноменално, тако је било потребно и неопходно извести овај подухват - каже за "Новости" Виктор Костић. - Од "Прокопа" до Новог Београда за свега три минута, то ни птица не може да прелети. Мислим да је нашој земљи било преко потребно и да ће се ово кроз наредне године апсолутно исплатити. Воз је комфоран, леп, има све што је потребно, а станица је такође одлична. Одушевљен само целокупним доживљајем. Кинези и Руси су сјајно урадили задати посао. Брзи су, тачни, довољно је видети шта све раде у њиховим земљама. И пруга до Суботице биће сигурно светски урађена.
Брзи воз у који је ушла екипа нашег листа кренуо је тачно у 10.05 са "Прокопа", а за свега три минута био је на станици Нови Београд, јединој успутној до крајњег одредишта, Новог Сада. И она је засијала у комплетно новом руху, па тако цео престонички железнички потез изгледа препорођено и модерно. Што би стара српска пословица рекла, са овим можемо без стида "и пред Милоша". И тек што се врата отворе и седне на нумерисана места, љубазне домаћице одмах се створе путницима на услузи.
- Обука је кратко трајала, све се брзо и лако савлада - истакла је за наш лист Жељана Докмановић. - Ово је за сваку препоруку, возови одлично изгледају. Била сам скептична када сам чула приче да ће у нашој земљи постојати оваква гарнитура. Људи су љубазни, колеге су такође дивне, све функционише боље него што је ико очекивао. За наше госте у понуди су разне врсте кафа, топлих чоколада, сендвича, сокова, као и разних грицкалица. Цене су изузетно повољне, а услуга ће сигурно бити одлична.
И тако за трептај ока, а уз попијених свега неколико гутљаја добро скуване кафе, већ је преко Тошиног бунара, Земун Поља и Батајнице "Соко" долетео у Нову Пазову. А где је Нова, ту је и Стара Пазова. Воз је у том делу ишао тих сада већ чувених 200 на сат, а посебне импресије стичу се проласком преко вијадукта и тунела Чортановци, најпозантније грађевине на брзој прузи, у чију су изградњу Руси уткали све своје знање и вештину.
У току вожње на шинама дужине 76 километара, која је заиста била пријатна, а воз је ишао глатко и без иједне трзавице, део пута искористили смо и за разговор са човеком без чијег потписа се ова импресивна композиција не би могла покренути.
- Од 2003. године сам у "Железницама", иначе сам радио само са електровучом - прича за наш лист машиновођа Ђорђе Старчевић, који је и ранијих година на нашим пругама имао прилике да вози "Штадлерове" возове. - Ова нова варијанта је слична претходној, наравно са унапређеним перформансама. Теоријску обуку су нам држали предавачи из Швајцарске, а пракса је била у Земуну, када смо их угостили. Пруга је урађена врхунски, шине су направљене по највећим европским стандардима. Ограничена брзина је до 200 на сат, али дијаграм пруге је и бољи него што прописује ова брзина, тако да би воз могао да иде и брже. За пола сата не можете стићи из Батајнице до центра града, а за то време сте у Новом Саду. Функције су углавном на "тач скрин", све се брзо научи и укапира. Интересовање путника је велико, може се рећи и неочекивано, искрено се надам да ће тако и остати.
Разговор са Ђорђем трајао је свега неколико минута, а пут до Новог Сада био је већ при самом крају. Жежељев мост наговестио је улазак у саму станицу, која је после обимне реконструкције постала понос "српске Атине". Путници су са одушевљењем и препуни лепих утисака културно напуштали "Штадлерове" вагоне, чекајући 2025. годину, када би ова станица за многе била само успутна на њиховом путу ка Суботици и Будимпешти.
ЗА 300 ДИНАРА И У МАЈУ
МИНИСТАР грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић најавио је да ће због великог интересовања грађана промотивна цена карте од 300 динара за вожњу брзим возом Соко, од Београда до Новог Сада у једном смеру, бити продужена и у мају.
До сада је тим возом превезено 230.000 путника, а у једном дану достигнут је рекорд од око 13.000 путника.
НИКОЛА ГАВРИЛОВИЋ, ЗАМЕНИК КОМАНДИРА ПОЛИЦИЈСКЕ ИСПОСТАВЕ
ДО САДА СМО ИМАЛИ САМО ТРИ ПРИВОЂЕЊА
"СОКО" има и сталне путнике. И то најмање по двоје у сваком поласку. Неки су видљиви, а поједини и не. Реч је о припадницима МУП Србије, који у униформи, али и у цивилу, брину о безбедности путника, њихове имовине, самој локомотиви, али и прелепим вагонима.
Српски полицајци присутни су у "Соколу" од његовог првог поласка, 20. марта ове године. У овом тренутку две полицијске испоставе брину о овом лепотану на шинама - у Београду и Новом Саду.
Никола Гавриловић, заменик командира полицијске испоставе за безбедност на железници из Полицијске управе Београд, није крио одушевљење поносом српске железнице, али и путницима, који се са великом пажњом и бригом односе према "Соколу".
- У сваком тренутку са путницима су полицијски службеници - каже Гавриловић. - Већих проблема није било. До данас смо привели три особе, и то током рутинске контроле. За једним је била расписана потрага, код другог је пронађена дрога, док је трећи приведен због нарушавања јавног реда и мира. Наши службеници осим што брину о безбедности у самом возу, али и на перонима, могу и да легитимишу сваког ко им се учини сумњив.
Многи малишани пожеле да се фотографишу и са полицајцима, које доживљавају као своје заштитнике и истинске чуваре.
- Осим "Интерситија", ми смо ангажовани и у "Соко воз интеррегио" - објашњава нам Гавриловић. - Први стаје само у станици Нови Београд, док други има неколико заустављања. На свакој од тих станица су и наше патроле. Дневно, до сада, то је било 11 полазака и исто толико повратака.
Полицијски службеници су, пре него што је "Соко" почео да саобраћа, са становницима места, куда се простире пруга, имали превентивне разговоре, делили су им брошуре и упозоравали на могуће опасности...
- Реч је о јако брзом возу и сви који мисле да могу да ускачу или прелазе преко пруге, варају се - истиче наш саговорник. - Постављени су и рекламни панои који упозоравају на опасност. Проблема, до сада, није било. Грађани су савесни. Чувају "Сокола", а ми њих.
Припадници МУП Србије су ангажовани и на другим железничким правцима, до избијање епидемије са короном били су редовни путници и на међународним линијама. На територији Србије је тренутно пет полицијских испостава које брину о безбедности на железници - Београд, Нови Сад, Краљево, Ужице и Ниш.(Загорка Ускоковић)
Препоручујемо
ВОЖЊА "СОКОЛОМ" И ДАЉЕ 300 ДИНАРА: Промотивна цена карте за најбржи српски воз и у мају!
22. 04. 2022. у 11:50
ВАЛЕРИЈ ЗАЛУЖНИ ДАО ПРОГНОЗУ: Ево када ће руска војска да пробије украјински фронт
НОВИ технолошки напредак током ратног времена спречиће озбиљније пробијање фронта дуж украјинско-руске границе до око 2027. године, изјавио је Валериј Залужни, бивши врховни командант Украјине и садашњи амбасадор у Уједињеном Краљевству, за „Украјинску правду“ у интервјуу објављеном 23. новембра.
23. 11. 2024. у 18:55
БРИТАНЦИ ОБЈАВИЛИ ЗАСТРАШУЈУЋУ МАПУ: "Орешник" може да стигне до било ког европског града за мање од 20 минута (МАПА)
БРИТАНСКИ лист "Дејли мејл" оценио је да би балистичка ракета "орешник" могла да стигне до било ког европског града за мање од 20 минута.
23. 11. 2024. у 15:58
ПОТПРЕДСЕДНИК САД УМРО ТОКОМ ОДНОСА: Био са 50 година млађом љубавницом, Бела кућа није знала како да саопшти вест о смрти
БИО ЈЕ то 27. јануар 1979. године. У 1 ујутро, портпарол породице Нелсона Рокфелера објавио је званичну изјаву за штампу. Бивши потпредседник преминуо је У 71 години живота раније те вечери.
22. 11. 2024. у 18:36
Коментари (6)