КИНЕСКИМ ДРОНОМ ЧУВАЈУ СРПСКО НЕБО: "Новости" у Лађевцима, са припадницима 353. извиђачке ескадриле
ПРИПАДНИЦИ 353. извиђачке ескадриле 98. ваздухопловне бригаде Војске Србије у потпуности су обучени и спремни за употребу савременог, борбено-извиђачког даљински пилотираног ваздухоплова ЦХ-92А, кинеске производње, у свим постављеним задацима, првенствено у надзору, извиђању и испоруци бојевих средстава.
У све ово су, на лицу места, на војном аеродрому у Лађевцима недалеко од Краљева, ексклузивно и први од домаћих медија имали прилику да се увере репортери "Новости".
- Средином јуна прошле године ове летелице су примљене у јединицу и од тада су у употреби. Основна намена даљински пилотираног ваздухоплова ЦХ-92А је извиђање из ваздушног простора у дневним и ноћним условима, а користи се и за коректуру артиљеријске ватре и визуелизацију, односно за преношење стања са бојишта. Има и могућност ватреног дејства из ваздушног простора као ваздухопловна подршка јединицама Копнене војске или Специјалним јединицама у зависности од ситуације и потребе - каже за "Новости", један од искусних припадника 353. извиђачке ескадриле.
Према његовим речима овај дрон, осим у војне сврхе, може се користити и за потребе цивилних власти, нарочито у случајевима елементарних непогода или технолошких катастрофа као што је било приликом експлозије и пожара у "Слободи" у Чачку.
- Тада је захваљујући летелици ЦХ-92А слика из ваздуха директно пренета противпожарним екипама на земљи. На основу тога оне су планирале своја дејства. Наравно, може се користити и у трагању за изгубљеним лицима на неприступачним теренима.
За управљање и опслуживање ових летелица посаде из пилотског и техничког састава наше Војске завршиле су обуку у иностранству, а потом и у Србији. Како сазнајемо, састав људства који је за ову намену изабран иза себе већ има много искуства.
- Усвајање свих тих нових знања и процедура није било никакав проблем за наше припаднике. Све је одрађено на изузетно високом нивоу. То се доказало и досадашњом употребом ЦХ-92А. Није било вежбе на којој нисмо учествовали, изводили смо ефикасна ватрена дејства вођеним средством са одличним резултатима.
Према јавности доступним информацијама, аутономија лета ЦХ-92А износи нешто више од осам сати, распон крила је 9,5 метара, домет термовизије ноћу је 13 километара, оптоелектронике по дану 20 километара, док је домет ласерског обележивача 12,5, а ласерског даљиномера 12 километара.
- У процедури летења Ратног ваздухопловства у односу на борбене авионе и хеликоптере, свуда у свету је ово релативна новина. Раније се употребљавао термин беспилотна летелица, а код нас је од недавно прихваћен нови термин - даљински пилотирани ваздухоплов. Постоје разне класификације тих летелица, основна разлика је то што немате посаду у ваздухоплову, што само по себи изискује посебне процедуре по питању полетања, слетања и учешћа у ваздушном саобраћају - наглашава потпуковник Драган Мрдак, заменик команданта 98. Ваздухопловне бригаде Војске Србије.
Он такође истиче да наш ваздушни саобраћај осим војних користе и цивилни ваздухоплови тако да, по свим важећим процедурама, и за ЦХ-92А уредно мора бити пријављен лет:
- У мирнодопским условима мора да постоји комуникација како са станицом која их води, тако и са летелицама које су у ваздушном простору. Постоји одређена врста комуникације између земаљске станице и даљински пилотираног ваздухоплова. У свету су, иначе, направљена решења да они лете управљањем са земље или по унапред формираној маршрути лета. Могу да лете и аутономно, а уколико се изгуби комуникација са земаљском станицом, према савременим светским решењима, летелица по аутоматизму иде назад на слетање.
По свему ономе што су репортери "Новости" били у прилици да виде и чују на војном делу аеродрома у Лађевцима, набавка кинеских даљински пилотираних ваздухоплова ЦХ-92А, као и финална реализација пројекта домаће српске беспилотне летелице "пегаз" у војно-техничкој сарадњи са Народном републиком Кином, свакако ће још више допринети модернизацији наше војске као гаранта очувања мира и стабилности у читавом региону.
СВЕ ВРЕМЕ КОНТАКТ СА ЗЕМЉОМ
ПРИПРЕМЕ за полетање ЦХ-92А обављају се као и са свим осталим ваздухопловима. После припреме летелице, следи детаљно планирање задатка и најављивање лета осталим институцијама и службама које воде рачуна о организацији ваздушног саобраћаја.
- Разлика у односу на старе ваздухоплове је та што се комплетан лет и рад могу испланирати пре самог задатка. Постоји могућност да се у сваком тренутку, у зависности од ситуације, оно што је планирано прекине и пређе на други задатак. Летелица је све време управљива од земаљске посаде - поручују припадници 353. извиђачке ескадриле.
Препоручујемо
КИНЕСКИ ДРОНОВИ ИЗНАД СРБИЈЕ: Улазак војне силе на Балкан који неће обрадовати НАТО
27. 07. 2021. у 00:35
САЈАМ НАОРУЖАЊА: Први српски дрон домаћих иноватора представљен на Партнеру 2021
12. 10. 2021. у 16:38
ВАЛЕРИЈ ЗАЛУЖНИ ДАО ПРОГНОЗУ: Ево када ће руска војска да пробије украјински фронт
НОВИ технолошки напредак током ратног времена спречиће озбиљније пробијање фронта дуж украјинско-руске границе до око 2027. године, изјавио је Валериј Залужни, бивши врховни командант Украјине и садашњи амбасадор у Уједињеном Краљевству, за „Украјинску правду“ у интервјуу објављеном 23. новембра.
23. 11. 2024. у 18:55
БРИТАНЦИ ОБЈАВИЛИ ЗАСТРАШУЈУЋУ МАПУ: "Орешник" може да стигне до било ког европског града за мање од 20 минута (МАПА)
БРИТАНСКИ лист "Дејли мејл" оценио је да би балистичка ракета "орешник" могла да стигне до било ког европског града за мање од 20 минута.
23. 11. 2024. у 15:58
ПОТПРЕДСЕДНИК САД УМРО ТОКОМ ОДНОСА: Био са 50 година млађом љубавницом, Бела кућа није знала како да саопшти вест о смрти
БИО ЈЕ то 27. јануар 1979. године. У 1 ујутро, портпарол породице Нелсона Рокфелера објавио је званичну изјаву за штампу. Бивши потпредседник преминуо је У 71 години живота раније те вечери.
22. 11. 2024. у 18:36
Коментари (0)