ФЕЉТОН - ТРЖИШТЕ ЛАЖНИХ ОБОЖАВАЛАЦА: Велике звезде преко "Инстаграма" зараде до 500.000 евра

ЕНГЛЕСКИЊА Ели Дарби (20 година) је у јануару 2018. године имала 87.000 прегледа на "Јутјубу" и око 76.000 пратилаца на "Инстаграму".

ФЕЉТОН - ТРЖИШТЕ ЛАЖНИХ ОБОЖАВАЛАЦА: Велике звезде преко Инстаграма зараде  до 500.000 евра

СПОНЗОРИ Ријалити звезда Ким Кардашијан, Фото "Инстаграм" : kimkardashian

Ономе ко се бави маркетингом јасно је да то и није претерано велики број пратилаца за некога ко намерава да живи од лајкова, али ова девојка је себе већ сматрала професионалцем на друштвеним мрежама и објављивала је постове са саветима из сфере здравља и догађајима из сопственог живота. Њен развојни пут на "Јутјубу" је у то време трајао већ три године и пратио све фазе трансформације пуначке девојчице у спортисткињу извајаног тела.

У фебруару 2018. она је планирала да на Дан заљубљених отпутује у Даблин са својим вереником. Тада је њену пажњу привукао хотел Charleville Lodge, који јој се са собама уређеним у викторијанском стилу учинио као савршено место за романтични одмор. И уместо да резервише собу, како би учинио сваки обичан смртник, она је села за свој компјутер и написала мејл надлежној особи, предложивши да свој боравак прикаже на друштвеним мрежама у замену за пет бесплатних ноћења. Још је додала да се пре тога у једном другом хотелу слична нагодба завршила на задовољство обеју страна. Нажалост, овог пута су ствари кренуле лоше по инфлуенсерку. Поред љутитог негативног одговора, управник хотела Пол Стенсон је њен захтев и јавно објавио. Тако је Елин мејл завршио на друштвеним мрежама, а заједно са њим и Полови коментари у којима се, критикујући њену дрскост, питао одакле би платио људе који би инфлуенсерки спремили доручак.

ПУТ ДО БЕСПЛАТНОГ ЈЕЛА

ДОГАЂАЈ који на добар начин илуструје како пратиоци могу да буду средство плаћања одиграо се у јесен 2018. године, када је један ресторан објавио до тада невиђену промоцију.

Милански ланац суши ресторана This Is Not A Sushi Bar са више продајних места у граду омогућио је да се рачун плати бројем пратилаца на "Инстаграму". Услови су били веома једноставни: прво јело се нормално плаћало, док би укупан рачун зависио од броја пратилаца на мрежама. Што више пратилаца, то више бесплатних јела - наравно, под условом да се објављују фотографије са хаштагом ресторана.

ЊЕГОВ пост је покренуо читаву лавину огорчених реакција на Елин захтев, све док она на видео-снимку на "Јутјубу" није (кроз сузе) изјавила колико је разочарана. Пол је одлучио да је понизи, али се кретао на погрешном терену, ономе који припада друштвеним мрежама, на коме је она била далеко супериорнија. Тако је Ели успела да придобије његове пратиоце, док се цео случај до те мере надувао на мрежама да је полемика доспела чак и у међународну штампу. Између осталог, девојка је већ постала позната као "инфлуенсерка-гребаторка".

Док су се табори симпатизера расправљали, наводећи образложења у корист инфлуенсерке, као оличења новог и све присутнијег начина привређивања или у корист власника хотела као представника вредности традиционалног рада, протагонисти овог догађаја су привлачили све већу пажњу. После извесног времена Пол је ликовао: чињеница да је разбеснео толико људи донела му је више популарности него што би му Ели обезбедила са својих бедних 76.000 пратилаца на "Инстаграму". Лукави хотелијер је одлучио да искористи тренутак славе и упути још једну провокацију: објавио је фотографију фактуре насловљене на Ели, у којој је од ње тражио накнаду од око 5 милиона евра, укључујући и ПДВ, на име тога што јој је обезбедио да се појави као протагониста у 114 чланака у 20 држава, за потенцијалну публику од 450 милиона људи. Што се тиче услова плаћања, навео је да рекламе у оквиру видео-снимака неће бити прихваћене као платно средство.

ДАНАС, готово три године после тог догађаја, Ели је стекла популарност и сопствену мрежу од око 250.000 пратилаца на "Инстаграму". Ако би се сада, када је постала популарна, обратила неком хотелијеру, свакако не би добила негативан одговор. Прича о "инфлуенсерки-гребаторки" очито показује једну чињеницу: веома је исплативо имати много пратилаца. Не наводећи најеклатантније примере оних који су постали милионери, поменимо само да један инфлуенсер у области моде успева да профитира искључиво на основу броја сопствених пратилаца, односно да потпуно бесплатно, у замену за објаву на својој страници, дође до бројних услуга, укључујући вечере у луксузним ресторанима и фирмирану гардеробу.

Једно истраживање недељника Sette открива колико износе тарифе у Италији. Изгледа да "ситнији" инфлуенсери (са око 100.000 пратилаца) зарађују од 0 до 500 евра по послу (често се, попут наше инфлуенсерке-гребаторке задовољавају и поклонима), "средњи" (са око 500.000 пратилаца) зарађују од 500 до 5.000 евра, док "велики" (са преко милион пратилаца) могу да зараде и 10.000 евра. Ту су потом и међународне звезде, за које важи другачији ред величина: Ким Кардашијан добија између 300.000 и 500.000 долара за спонзорисану објаву на "Инстаграму" .

ОВО занимање делује веома примамљиво, тако да многи млади желе да се упусте у ове воде, и поред тога што сви инфлуенсери нису подједнако успешни. Није лако зарадити довољно, те тако, на пример, 97% јутјубера не успева да оствари приход довољан за прелазак прага сиромаштва.

Свако ко има аспирације да постане инфлуенсер бар једном је пожелео да купи пратиоце. У активности која се (претежно) заснива на цифрама пада се у велико искушење да се пратиоци купе. Да би се освојили стварни пратиоци потребни су стратегија и труд. Треба изабрати тему, стил излагања, испитати да ли постоје људи који су заинтересовани да о тој теми слушају, проучавати конкуренцију и направити план. Ако је све у реду, тада можете ступити у акцију, објавити неки пост и повезати се са заједницом која се постепено формира. За све то је потребно време, чак и по неколико сати дневно, а успех није загарантован, поготово не у кратком временском периоду.

За оне који траже пречице одговор се налази у алгоритмима. Они који намеравају да живе од лајкова посебно воле две врсте ботова са друштвених мрежа: fake followers, лажне аутоматске профиле који прате извесну особу са циљем да увећају број пратилаца, и amplification bots, који, поред тога што прате, деле и коментаришу постове онога ко хоће да се прикаже као најпопуларнији у очима других корисника.

УОПШТЕ није тешко оформити своју мрежу лажних пратилаца. У тржним центрима у Русији чак постоје аутомати на којима се могу купити лајкови и пратиоци. Међутим, најчешћи пут до лажних пратилаца води преко претраживача. У Google претраживач укуцали смо "куповина пратилаца" и добили око 800.000 резултата. Специјализоване компаније нуде услуге којима покушавају да задовоље све захтеве и свачији џеп.

Постоје сајтови на којима се за мало више од 10 евра може купити пакет од хиљаду лажних пратилаца, док је најнижи износ за куповину свега 99 центи. По тим ценама се по правилу купују ботови са празним профилима, чак и без фотографија. Али за оне који желе да инвестирају више новца постоји могућност куповине далеко софистициранијих аутоматизованих пратилаца. Реч је о разрађеним профилима веома сличним истинским јер поред тога што садрже детаљне информације и фотографије, они могу и да реагују у контексту одређеног хаштага.

СУТРА: Изборна кампања преко удварања

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ПРВИ СНИМЦИ УКРАЈИНСКОГ НАПАДА НА РИЛСК: Најмање шест мртвих и десетине повређених, горе аутомобили (ВИДЕО)

ПРВИ СНИМЦИ УКРАЈИНСКОГ НАПАДА НА РИЛСК: Најмање шест мртвих и десетине повређених, горе аутомобили (ВИДЕО)

ШЕСТ особа, међу којима и једно дете, убијено је у Рилску, у области Курск, као резултат ракетног удара украјинских оружаних снага, саопштио је вршилац дужности гувернера Курске области Александар Хинштајн.

20. 12. 2024. у 17:07

Коментари (0)

ИЗРАЕЛ ЈЕ ЗАТЕЧЕН: Делије урадиле нешто што је мало ко очекивао