ЦРНОГОРСКИ ХОТЕЛИ, ВИЛЕ, АПАРТМАНИ У КРИЗИ: Одустају од издавања, профит виде у продаји
АГЕНЦИЈЕ за некретнине последњих месеци масовно оглашавају продају хотела, вила и апартмана, нуде се разне категорије туристичких објеката, а цене се крећу од пар стотина хиљада евра, па до 10 милиона. Разлог за масовно продавање туристичких капацитета декан Факултета за бизнис и туризам у Будви Раде Ратковић види у не баш доброј ситуацији када је црногорски туризам у питању и слабој рентабилности, док према неким информација, поједини власници тренутно виде добру шансу за продају због великог броја прилива странаца, доминантно Украјинаца и Руса.
Професор Ратковић наводи да је према подацима са којима располаже, у Црној Гори укупно регистровано око 500 хотела, и закључује да се исти огласи више пута понављају. Ипак, да је понуда за продају широка, не чуди га. Напомиње да у Црној Гори доминирају мали хотели.
- Више од 30 година у Црној Гори је омогућена градња секундарног становања, док велики хотели чине свега 10 одсто. То значи да су све остало такозвани индивидуални и приватни смештај, а највише је апартмана, односно станова и кућа, што је, сматрам, потпуно погрешна туристичка и урбанистичка политика. Дакле, 90 одсто неквалитетног смештаја диктира квалитет туризма и зато наш туристички производ полако губи - појашњава Ратковић.
ПОНУДА ВЕЋА ОД ТРАЖЊЕ
У АГЕНЦИЈАМА за некретнине кажу да су многи очекивали да ће доласком великог броја странаца продати некретнине по значајно бољој цени и тиме добро профитирати. Интересовања има међутим, додају да је далеко већа понуда.
То је, како је навео, само један од начина на који се урушава понуда Црне Горе, проблематична је и кратка сезона, повећање цена протеклих година.
- До релативно скоро важили смо за приступачну дестинацију, нарочито за туристе са дубљим џепом, а сада смо, када је реч о малопродајној трговини, међу најскупљим у Европи, што је последица доласка значајнијег броја туриста у апартмане. Правог туризма имамо мало, траје јако кратко и тешко је рентабилно пословати у таквим околностима. Појединачно, предузетници не могу ићи на организовано тржиште, а умрежавање туристичких капацитета код нас готово да нико не подстиче - поручује декан.
Још један од проблема, који према његовој оцени утиче на резултате у туризму је неодлучност. Како је казао, Црна Гора никако да преломи којем ће се тржишту окренути, те истиче да су западноевропске државе 2019. године чиниле 35 одсто укупног броја туриста, док је код других земаља тај проценат ишао и до 80.
КАКО ЈЕ РУСКА РАКЕТА "ПРЕВАРИЛА" НАТО У УКРАЈИНИ? Мистериозно нестајала са радара, генерал Попов открио о чему је реч
РУСКА ракета која је мистериозно нестајала са НАТО радара током овонедељног напада на Кијев је „модернизованa ракетa Х-101“, открива за Спутњик заслужни војни пилот, генерал-мајор руске армије Владимир Попов. Према његовим речима, ракета jе преварила НАТО јер може привремено да нестане са радара.
15. 11. 2024. у 23:36
"ТО БИ ДОВЕЛО ДО ПОЧЕТКА ТРЕЋЕГ СВЕТСКОГ РАТА" Фицо дао реч: До краја ћу се борити да Украјина не буде члан НАТО-а
СЛОВАЧКИ премијер Роберт Фицо ће се до краја одупирати уласку Украјине у НАТО, рекао је у интервјуу за кинески CGTN.
15. 11. 2024. у 19:38
ЂУРЂИЦ И ЂУРЂЕВДАН: Исти светац, две иконе и два празника - у чему су сличности и разлике?
СВЕТОГ Георгија или светог Ђорђа/Ђурађа - како у народу зову овог свеца, православни Срби славе два пута у години.
16. 11. 2024. у 08:25
Коментари (0)