ВЛАДА СПУСТИЛА РАМПУ НА МОНОПОЛИСТИЧКИ ПОСАО БРАЋЕ БАН: Плаћали држави 200 хиљада, а у привате џепове сливали милионе
НАКОН 19 година актуелна Влада Црне Горе спустила је рампу на посао предузећа" Поморски саобраћај" које држи трајектну линију Каменари –Лепетани. Предузеће је у већинском власништву бизнисмена, браће Дејана и Душана Бан.
Некада државна фирма "Поморски саобраћај" приватизована је 2004. године, без тендера, продајом државних акција на берзи. Уговор на основу којег је "Поморски саобраћај" имао право на одржавање трајектног превоза између два места у Боки Которској истекао је 31. децембра 2018. године. То значи да пету годину тај саобраћај није регулисан по слову закона, односно да предузеће "Поморски саобраћај" без концесије држи трајектну линију Каменари –Лепетани.
За профитабилан посао имали су монопол, а држави, како је речено на данашњој седници Владе на годишњем нивоу плаћали 200.000 евра. Предузеће "Поморски саобраћај" годинама је користило добро државе, без концесије.
Влада ће на наредној седници ставити ван снаге закључак којим је предузећу Поморски саобраћај без концесија дато да управља трајектом Каменари -Лепетани. А док Влада не распише нови тендер, линијом ће управљати држава, поручио је премијер у техничком мандату Дритан Абазовић и истакао да без концесије не може да се управља црногорским највећим добрима.
- Распишите тендер за концесију, нека се јави свако, сретно му било ко победи, закључите уговор и крај приче. Док тога нема, са свим добрима ће управљати Црна Гора, на начин на који држава мисли да је најбоље. Проследићу Министарству капиталних инвестиција закључак којим је Влада без концесије дала управљање Поморским саобраћајем. Тај закључак ће се на наредној седници ставити ван снаге - казао је Абазовић.
Он је додао да “Ако неко мисли да су му повређена права нека предају државу на суд и идемо наредних пет година да терамо правду по црногорским судовима”.
- Не желим да видим да се јавна администрација повлачи пред људима који стичу енормну добит и врло су незахвални држави у односу на то. Е сад има да се мало промени плоча. Идемо ми офанзивно, а они нека користе правне лекове. Поморски саобраћај од 2019.године ради без концесије. Ја их не оптужујем, него наше институције што нису расписале тендер - поручио је премијер.
Уговор између ЈП Морско добро и "Поморског саобраћаја" закључен је у фебруару 2004. године на рок од 15 година који је истекао 31. децембра 2018. године. Конктретно само у 2018. години “Поморски саобраћај” остварио је нето добит у износу од 1,95 милиона
Уговор је Поморском саобраћају продужен само на основу Закључка Владе из јуна 2019. године.
Годишњи профит “Поморског саобраћаја” од трајектне линије Каменари – Лепетани мери се милионима евра, а држави су, према податку који је обелоданио Абазовић, на годишњем нивоу плаћали 200.000.
Препоручујемо
МИНИСТАРСТВО ЗДРАВЉА И ОПШТИНА БАР УСАГЛАШЕНИ: Изградња нове болнице у лучком граду
01. 02. 2023. у 22:25
ТАЧНО НА ОВОМ МЕСТУ БИ МОГАО ПОЧЕТИ ТРЕЋИ СВЕТСКИ РАТ: Путин га сматра својом територијом, НАТО трупе већ распоређене
ОВАЈ снегом прекривени гранични мост између две средњовековне тврђаве у делу Естоније где се говори руски, могао би бити место где ће започети трећи светски рат, пише Политико.
26. 12. 2024. у 08:55
ПОЈАВИЛА СЕ ШОК ТВРДЊА: "Руси су оборили авион у Казахстану, погледајте трагове експлозије на репу летелице"
АВИОН Азербејџан ерлајнса, који се 25. децембра срушио на путу за Русију, можда је оборен руском ракетом земља-ваздух, према извештајима руских медија који нису наклоњени Кремљу и руском председнику Владимиру Путину.
26. 12. 2024. у 07:44
А ПОСЛЕДИЦЕ? Кина гради највећу хидроелектрану на свету - иселиће милионе људи, "кешираће" невероватне 35 милијарде долара
ПРОИЗВОДИЋЕ троструко више од 88.2 милијарде kWh, колики је пројектовани капацитет тренутно највеће хидроелектране на свету - "Три кланца" у централној Кини.
26. 12. 2024. у 14:37
Коментари (0)