ВЛАДА СПУСТИЛА РАМПУ НА МОНОПОЛИСТИЧКИ ПОСАО БРАЋЕ БАН: Плаћали држави 200 хиљада, а у привате џепове сливали милионе
НАКОН 19 година актуелна Влада Црне Горе спустила је рампу на посао предузећа" Поморски саобраћај" које држи трајектну линију Каменари –Лепетани. Предузеће је у већинском власништву бизнисмена, браће Дејана и Душана Бан.
Некада државна фирма "Поморски саобраћај" приватизована је 2004. године, без тендера, продајом државних акција на берзи. Уговор на основу којег је "Поморски саобраћај" имао право на одржавање трајектног превоза између два места у Боки Которској истекао је 31. децембра 2018. године. То значи да пету годину тај саобраћај није регулисан по слову закона, односно да предузеће "Поморски саобраћај" без концесије држи трајектну линију Каменари –Лепетани.
За профитабилан посао имали су монопол, а држави, како је речено на данашњој седници Владе на годишњем нивоу плаћали 200.000 евра. Предузеће "Поморски саобраћај" годинама је користило добро државе, без концесије.
Влада ће на наредној седници ставити ван снаге закључак којим је предузећу Поморски саобраћај без концесија дато да управља трајектом Каменари -Лепетани. А док Влада не распише нови тендер, линијом ће управљати држава, поручио је премијер у техничком мандату Дритан Абазовић и истакао да без концесије не може да се управља црногорским највећим добрима.
- Распишите тендер за концесију, нека се јави свако, сретно му било ко победи, закључите уговор и крај приче. Док тога нема, са свим добрима ће управљати Црна Гора, на начин на који држава мисли да је најбоље. Проследићу Министарству капиталних инвестиција закључак којим је Влада без концесије дала управљање Поморским саобраћајем. Тај закључак ће се на наредној седници ставити ван снаге - казао је Абазовић.
Он је додао да “Ако неко мисли да су му повређена права нека предају државу на суд и идемо наредних пет година да терамо правду по црногорским судовима”.
- Не желим да видим да се јавна администрација повлачи пред људима који стичу енормну добит и врло су незахвални држави у односу на то. Е сад има да се мало промени плоча. Идемо ми офанзивно, а они нека користе правне лекове. Поморски саобраћај од 2019.године ради без концесије. Ја их не оптужујем, него наше институције што нису расписале тендер - поручио је премијер.
Уговор између ЈП Морско добро и "Поморског саобраћаја" закључен је у фебруару 2004. године на рок од 15 година који је истекао 31. децембра 2018. године. Конктретно само у 2018. години “Поморски саобраћај” остварио је нето добит у износу од 1,95 милиона
Уговор је Поморском саобраћају продужен само на основу Закључка Владе из јуна 2019. године.
Годишњи профит “Поморског саобраћаја” од трајектне линије Каменари – Лепетани мери се милионима евра, а држави су, према податку који је обелоданио Абазовић, на годишњем нивоу плаћали 200.000.
Препоручујемо
МИНИСТАРСТВО ЗДРАВЉА И ОПШТИНА БАР УСАГЛАШЕНИ: Изградња нове болнице у лучком граду
01. 02. 2023. у 22:25
НОВЕ СВЕТСКЕ СИЛЕ УКЉУЧИЛЕ СЕ У СУКОБ У УКРАЈИНИ: "Две на страни Путина, две жестоко против Руса"
СУМЊЕ у подршку САД Украјини у случају победе Доналда Трампа на председничким изборима мучиле су све оне којима је циљ да се Кијев обрани од руске агресије. Трамп је победио и тек треба видети у ком ће смеру кренути његова политика, али сва та дешавања засенила су други важан однос у том, ионако компликованом, односу.
22. 11. 2024. у 09:14
РУСИЈА ПОСТАЛА ГЛАВНИ "ИГРАЧ" У ЕВРОПИ: Ово се десило први пут од пролећа 2022. године
РУСИЈА је у септембру први пут од пролећа 2022. постала главни снабдевач гасом Европске уније, преноси РИА Новости, позивајући се на податке Евростата.
21. 11. 2024. у 11:32
СКАНДАЛ ТОКОМ ПОСЕТЕ Снимак Макронa: "Они су тотални кретени", рекао после повика да је "Француска одговорна за крвопролиће"
"ОНИ си потпуни кретени", рекао је француски председник Емануел Макрон о прелазном телу и додао да "никада нису смели да га смене".
22. 11. 2024. у 13:07 >> 13:17
Коментари (0)