НОВИНЕ У НАПЛАТИ ГРАДСКОГ ПРЕВОЗА: Шта ће се променити, а шта остати исто?

Новости онлајн

02. 04. 2021. у 20:14

ТУРСКА компанија "Кенткарт" по свему судећи потписаће нови уговор са градом о наплати карата и управљању возилима јавног превоза у Београду.

НОВИНЕ У НАПЛАТИ ГРАДСКОГ ПРЕВОЗА: Шта ће се променити, а шта остати исто?

Фото П. Милошевић

Реч је о истој фирми која је до сада управљала овим послом, само под другим називом. Кажу карте ћемо имати времена да заменимо. Шта ће се све променити, а шта остаје исто?

Мењаће се већ једном замењени валидатори, компујтери код возача, уређаји на продајним местима, гаражама и управљачким центрима. Из "Кенткарта" кажу да прате нова достигнућа, путнику је паметни телефон основ инфомације.

- Путници ће моћи да укуцају бројеве аутобуса које корсите, добију удаљеност од станице али и стање на путевима на линијама које су изабрали - каже Ахмет Басмаци, извршни директор "Кенткарта", ком је додељено наплаћивање карата у градском превозу у Београду.

Очекују да са Градом потпишу нови 13 годишњи уговор о наплати превоза и управљању возиима у њему. захтеваће од послодавца да путници као и у Новом Саду и у Крагујевцу улазе на предња врата, не само због укупног бројења.

- Тако можемо знати где и у ком времену је ушао одређени број путника како бисмо могли да појачамо или негде смањимо број возила. То посебно важи за најстарије путнике који се због годишње карте и не откуцавају, а негде улазе масовно, а систем то не препознаје - наводи Басмаци.

Остаје мноштво временских карата, куповина у возилу, на трафици, маркетима. Уз све видове плаћања.

- Сличном техоблогијом ћете само моћи да принесете мобилни уређај и да платите карту за јавни превоз и ништа друго за то вам неће бити потребно - кажу у Сабраћајном факултету у Београду.

Стратегија развоја јавног превоза до 2033.

Факултет је завршио Стратегију развоја градског превоза у Београду пре, али и после 2027. године када ће метро променити правце кретања, тачније развој до 2033. године.

Тренутно, 49 одсто кретања у Београду покрива јавни превоз. Тај проценат отпада и треба га повратити и повећати.

- У повратној спрези бисмо обезбедили да систем јавног превоза буде примаран виде кретања у граду, што би привукло и возаче аутомибила да га више користе - истиче професор Саобраћајног факултета Славен Тица.

Морају се према стратегији развијати сви подсистеми, али не подједнако. Низ важних одлука и десетине конкретних мера прате урбанистички развој града, односно планове.

- Аутобус треба да допуњава шински саобраћај, а не да буде примарни вид транспорта. Идеја је да се и даљ развија трамвајска мрежа, пре свега, Нови Београд и од Славије до Калемегдана - наглашава Тица.

Како указује Тица, Београд постаје мегалополис и мора оживети градски воз до Пазове, Панчева, Младеновца и Лазаревца, да замени аутобусе.

- Уколико се направи квалитетна понуда за БГ воз, са прихватљивим интервалима чекања, проходношћу и временом путовања, гарантујем вам да аутобус на тим релацијама нема шта да тражи - тврди Тица.

Стратегија не говори о цени превоза, али ако превоз одговара путнику определиће се за карту. Њену цену обавезну куповни или масовни шверц одлука је градске управе. Биће нешто више контролора, 300 о трошку страног партнера. Град може упослити и платити нове или ће огромним издвајањима минус у превозу.

(РТС)

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ПРВИ СНИМЦИ УКРАЈИНСКОГ НАПАДА НА РИЛСК: Најмање шест мртвих и десетине повређених, горе аутомобили (ВИДЕО)

ПРВИ СНИМЦИ УКРАЈИНСКОГ НАПАДА НА РИЛСК: Најмање шест мртвих и десетине повређених, горе аутомобили (ВИДЕО)

ШЕСТ особа, међу којима и једно дете, убијено је у Рилску, у области Курск, као резултат ракетног удара украјинских оружаних снага, саопштио је вршилац дужности гувернера Курске области Александар Хинштајн.

20. 12. 2024. у 17:07

Коментари (0)

Певачица усвојила сина, па сазнала ШОК ВЕСТ: Мало је рећи да сам у шоку, искрено!