СТАТИ НА ПУТ ШВЕРЦОВАЊУ: Какав предлог спрема градска управа како би побољшала наплату карата у јавном превозу

С. Б. М.

01. 02. 2021. у 08:51

ГРАДСКА управа припрема кампању како би се на пролеће повећала наплата карата за коришћење услуге јавног превоза. У управи Града траже и начине да дефинишу обавезу послодаваца да запосленима "пуне" картицу за превоз, или да уместо тога граду плаћају еколошку таксу.

СТАТИ НА ПУТ ШВЕРЦОВАЊУ: Какав предлог спрема градска управа како би побољшала наплату карата у јавном превозу

Због неплаћања карата годишње се "изгуби" 100 аутобуса

Како "Новости" сазнају, Град је ради побољшања наплате карата тражио од Владе да се измени Закон о раду. Да у закону, уместо формулације да запослени имају право на накнаду за превоз, стоји "надокнада за јавни превоз". Тако би компаније биле у обавези да радницима уплаћују месечне карте, а не новац. Друга опција је да остане могућност да фирме саме одлучују хоће ли уплаћивати ту надокнаду запосленима на рачун или ће куповати картице за превоз, уз обавезу да, ако се одлуче за прву опцију, Граду уплате еколошку таксу у истом износу. Тако би, на пример, уместо да уплате месечни карту једном запосленом за прву и другу зону по цени од 3.275 динара, ту суму морали да уплате за тог запосленог на рачун еколошке таксе.

Од еколошке таксе, Град ће куповати електрична или возила која иду на гас, како би се смањило загађење ваздуха.

Како је заменик градоначелника Горан Весић навео, најављујући расписивање међународног тендера за избор новог партнера за наплату карата (досад је тај посао обављао "Бус плус" систем, односно фирма "Апекс"), због неплаћања карата Град годишње "изгуби" 100 аутобуса.

- Када би грађани плаћали услугу, могли бисмо од сопствених средстава годишње да купимо 100 нових возила. Јавни превоз субвенционишемо из буџета, а тај новац смо могли да искористимо да негде изградимо вртић, школу, канализацију. И грађани морађу да схвате да иако превоз не плаћају, на крају га ипак "плате" јер остану без других ствари. Зато ћемо кренути у кампању за повећање наплате превоза, чим изаберемо новог партнера. Верујем да ће са више контролора на улицама, више валидатора у возилима, новим мерама и новом картицом више грађана плаћати превоз. Није нормално да се две трећине градског превоза субвенционише. Нигде у свету он није профитабилан и то нико не очекује, али наплату карата морамо да повећамо - био је јасан Весић.

Заменик градоначелника каже и да је повећање квалитета услуге начин да се наплата повећа, односно да се изађе из "тог зачараног круга кад суграђани кажу да ће плаћати превоз кад он буде бољи". Рекао је да бољи дани за јавни превоз долазе, да ће град следеће године купити 10 електричних аутобуса и 100 зглобних аутобуса на гас, као и да ће се у наредних пет година купити 500 таквих возила.

НОВА ПАРТНЕРСТВА

КАКО би нови аутобуси на гас имали где да се пуне, гасне станице у граду морају да буду изграђене на неколико места. Зато ће Град наредне године расписивањем тендера изабрати партнера за њихову изградњу. Уједно, и речни превоз сврстан је у јавни, па ће град у 2021. Такође расписати тендер за јавног партнера који би уложио у посао куповине пловила, изградњу пристана и свега што тај вид превоза прати.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
НАЈЈАЧА СИЛА ЕВРОПЕ НА УДАРУ: Трамп већ запретио - Платићете високу цену!

НАЈЈАЧА СИЛА ЕВРОПЕ НА УДАРУ: Трамп већ запретио - "Платићете високу цену!"

ДОНАЛД Трамп изјавио је прошле недеље како ће Европска унија морати да плати "високу цену" јер није куповала довољно америчких извозних производа. Део европских економиста и банкара упозорава како би победа Доналда Трампа могла изазвати трговински рат који би затим "гурнуо економију еврозоне из спорог раста у потпуну рецесију".

06. 11. 2024. у 20:03 >> 20:04

Коментари (9)

СРБИЈА ДОБИЈА ОГРОМНО ПОЈАЧАЊЕ: Један од најталентованијих фудбалера света ипак облачи дрес орлова?