РАСПИСАН ТЕНДЕР ЗА ДЕМОНТАЖУ ПАРКИРАЛИШТА "КАМЕНИЧКА" У КАРАЂОРЂЕВОЈ УЛИЦИ КОД АУТОБУСКЕ СТАНИЦЕ: Радови на тунелу за месец дана
ИЗГРАДЊА тунела који ће у дужини од готово два километра ићи од Економског факултета до Булевара деспота Стефана почеће у мају, најавио је главни градски урбаниста Марко Стојчић. Итовремено је објављен тендер ЈКП "Паркинг сервис" за демонтажу и транспорт паркиралишта "Каменичка" у Карађорђевој улици.
Тендером је предвиђена демнотажа и транспорт демонтираних елемената у Међународни терминал Блок 43. Укупна површина конструкције за демонтажу износи 990 квадрата осовине, а тендер је отворен до 23. априла. Демонтажа овог паркинга представља припремне радове уочи почетка градње тунела чији ће улазни портал бити управо у зони Каменичке улице, а који ће излазити код МУП у Булевару деспота Стефана. Паркиралиште се на овој локацији налазило годинама, а грађани су често истицали да монтажна конструкција ружи цео простор.
Број места у гаражи, која је имала приземље и спрат за аутомобиле је 92. Ту су се углавном паркирали они који су користили аутобуску станицу, али и њеним премештањем неће бити велике потребе за паркиралиштем на овој локацији.
- Крајем маја почећемо радове на изградњи тунела од Економског факултета до Булевара деспота Стефана - рекао је Стојчић. - Почећемо од Деспота Стефана, тунел дакле улази код Економског факултета и излази код МУП. Око два километра је дугачак и његова је улога да саобраћај са Новог Београда, који иде ка Палилули, Звездари и мостовима преко Дунава, усмери испод земље. Односно, да немамо транзитни саобраћај у центру, што ће саобраћај растеретити за петину.
Подземни пут, који ће коштати око 235 милиона евра радиће кинеска компанија "Пауер Чајна", а рок за завршетак посла је 2030. година. Уговор са кинеском фирмом потписан је крајем прошле године, а идеја о овом пројекту стара је готово пола века. Изградња тунела део је ширег пројекта који подразумева уклањање старог Савског моста и уређење новог.
Границом Плана детаљне регулације за изградњу тунела обухваћен је део територија општина Стари град, Савски венац и Палилула, потез од Карађорђеве на Савској падини до Булевара деспота Стефана са околном уличном мрежом на Дунавској падини. У обухвату се издвајају три зоне, портали тунела на Савској и Дунавској падини, као и зона тунелских (подземних) деоница. Површина обухваћена ПДР износи око 25,6 хектара.
Мост део пројекта
Део пројекта је и нови Савски мост, који је предвиђено да се гради на месту садашњег. Његова демонтажа најављивана је неколико пута, последњи пут у марту, али још нема назнака када ће она почети. Планови су да нова веза преко Саве има по две траке за возила, као и трамвајску баштицу. Ту би се налазила и пешачке и бициклистичке стазе, а вредност радова са приступним саобраћајницама била би око 100 милиона евра.
АЛАРМАНТНО! "ПРИПРЕМИТЕ ЗАЛИХЕ ЗА 72 САТА": Европа пред катастрофом, a ове земље у опасности
У ИЗВЕШТАЈУ о цивилној и војној спремности Европе, који је објављен у среду, наводи се како би становници Европске уније требало да прикупе залихе неопходних потрепштина у случају избијања рата или неке друге велике опасности, пише "Њузвик".
04. 11. 2024. у 16:15
ПУТИНУ У ПОМОЋ СТИЖЕ НАЈЕЛИТНИЈА ВОЈСКА: Шта је "Олујни корпус", једна од најмоћнијих специјалних јединица на свету
СЕВЕРНОКОРЕЈСКА појачања долазе усред назнака да се Русија бори с попуњавањем својих снага.
30. 10. 2024. у 12:37
КРИЛИ ЉУБАВ: Бане Мојићевић ПРИЗНАО за везу са Миленом Ћеранић
ПЕВАЧ Бане Мојићевић изненадио признањем.
04. 11. 2024. у 13:02
Коментари (0)