ИЗГРАДЊОМ ОБИЛАЗНИЦЕ НАЈПРОМЕТНИЈИ МОСТ ПОСТАЈЕ РАСТЕРЕЋЕН: Газела добија и жуту траку

Милица Шкорић
Милица Шкорић

07. 03. 2023. у 15:51

КАДА се 1. јуна коначно отвори Сектор 6 Обилазнице око главног града и тиме теретни транзитни саобраћај комплетно измести са Газеле, најпрометнији престонички мост добиће жуту траку за аутобусе и такси возила.

ИЗГРАДЊОМ ОБИЛАЗНИЦЕ НАЈПРОМЕТНИЈИ МОСТ ПОСТАЈЕ РАСТЕРЕЋЕН: Газела добија и жуту траку

Фото И. Маринковић

Такође, изградња трећег дела прстена око Београда од Бубањ потока до Панчева почеће у марту наредне године, када се заврши пројекат и прибави грађевинска дозвола.

После неколико одлагања завршетка радова, од Стражевице до Бубањ потока први аутомобили проћи ће за мање од три месеца, а изградњу сектора дугог 9,6 километара додатно су кочили радови на тунелу Бели поток. Ипак, обе цеви пробијене су пре мање од месец дана, па се очекује да доласком лепшег времена динамика радова буде додатно убрзана.

- Радови се не заустављају ни викендом, како би деоница од Стражевице до Бубањ потока била пуштена у саобраћај 1. јуна, како је и планирано - истакао је министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић, који је обишао радове код будуће петље Авала. - На овом потезу, поред авалске, изграђена је и петља Бубањ поток, иначе највећа у земљи. Укупна дужина обилазнице око Београда је 47,7 километара и она се гради дуже од 30 година, а највише је урађено у последњој деценији. Када овде крене проток возила, моћи ћемо да преусмеримо саобраћај око главног града.

Тиме ће највише профитирати престонички мост Газела, преко којег тренутно пролазе и теретна возила која су само у транзиту кроз Србију. Он се сада води као део ауто-пута, али ће завршетком Обилазнице постати градска саобраћајница.

- Када обилазница буде "прорадила" у пуном капацитету, саобраћај на ауто-путу, посебно на Газели, биће растерећен између 10 и 15 одсто - истакао је Весић. - Дао сам налог да се од јуна зауставне траке на мосту претворе у жуте, па ће јавни градски превоз и такси возила пролазити брже, а гужве ће бити мање. Преусмеравањем саобраћаја на обилазницу значајно ће се смањити и загађење у главном граду, а биће и мање саобраћајних несрећа, јер анализе показују да тамо где има обилазница око градова, мање је незгода и гужви.

За пројектовање трећег и последњег дела Обилазнице, који ће се у дужини од 31 километар градити од Бубањ потока до Панчева, са великим друмско-железничким мостом преко Винче, уговор је потписан са ЦИП.

- До марта наредне године имаћемо завршен пројекат и издату грађевинску дозволу, па ће се тада стећи услови да почнемо да градимо и последњи део обилазнице. Почетак градње такође зависи од стања у буџету. По завршетку тог последњег дела, Београд ће добити и железничку обилазницу, па ће сав железнички теретни саобраћај, коме главни град није одредиште, бити измештен из центра престонице.

РАДОВИ НАСТАВЉЕНИ 2018.

АУТОПУТСКА обилазница око Београда почела је да се ради деведесетих година прошлог века, али су ратови и санкције успориле њен завршетак. Интензивнији радови поново су покренути 2018. године, а од тада је отворен Сектор 4 другог дела прстена, од Остружнице до Орловаче са новим мостом преко реке Саве код Остружнице, као и Сектор 5, од Орловаче до тунела Стражевица.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
АЛАРМАНТНО! ПРИПРЕМИТЕ ЗАЛИХЕ ЗА 72 САТА: Европа пред катастрофом, a ове земље у опасности

АЛАРМАНТНО! "ПРИПРЕМИТЕ ЗАЛИХЕ ЗА 72 САТА": Европа пред катастрофом, a ове земље у опасности

У ИЗВЕШТАЈУ о цивилној и војној спремности Европе, који је објављен у среду, наводи се како би становници Европске уније требало да прикупе залихе неопходних потрепштина у случају избијања рата или неке друге велике опасности, пише "Њузвик".

04. 11. 2024. у 16:15

Коментари (0)

АЛБАНЦИ ПРОВОЦИРАЈУ, А СРБИН НА ТАПЕТУ?! Скандал не јењава!