ЗА ГОДИНУ ДАНА 40.000 ПРЕСТУПА: Бахати возачи предњаче у прекорачењу брзине и проласку на црвено светло

Ш.М.

06. 03. 2023. у 14:25

У току прошле године, на адресу Прекршајног суда стигло је око 40.000 случајева разних преступа из области саобраћаја. Иако се очекивало да ће увођењем прекршајног налога 2014. године број пристиглих случајева опадати, то се није догодило.

ЗА ГОДИНУ ДАНА 40.000 ПРЕСТУПА: Бахати возачи предњаче у прекорачењу брзине и проласку на црвено светло

Фото З. Јовановић

Ово у разговору за "Новости" истиче председница Прекршајног суда Оливера Ристановић и наговештава да се подаци доносе само за територију града Београда. То могу бити и прекршаји људи којима није пребивалиште у престоници, али су у главном граду направили преступ.

У број од 40.000 преступа не убрајају се они где саобраћајна полиција изда на лицу места налог, па се казна смањује уколико се плати у року од осам дана. Њих има минимум још толико, а вероватно и више.

Према речима Оливере Ристановић, применом новог система, узимањем снимака са градских камера Суд ће вероватно бити још више оптерећен. Наша саговорница због тога очекује 30 до 40 одсто нових предмета. Ипак, нада се и буђењу одговорности.

- Очекивали смо да ће се увођењем прекршајног налога, који је ступио на снагу 1. марта 2014. године све променити, али нажалост то није допринело смањењу оптерећења прекршајних судова, остало је све исто - прича наша саговорница. - Нама као грађанима и учесницима у сабраћају недостаје саобраћајна култура. Треба прописивати казне, оне могу бити и оштрије, али неће пробудити свест људи о безбедности приликом вожње. Најстроже санкционисани прекршаји чак не помажу да се смањи њихов број.

Све чешћа појава на улицама главног града јесте да полиција приводи и оне којима је одузета возачка дозвола, пошто их то не спречава да свега неколико дана после одузимања поново седну за волан.

- Има и оних којима је изречен велики број казнених поена, али као да не маре за то - прича Ристановићева. - Што се тиче саобраћајних прекршаја, највише је оних за прекорачење брзине и пролазак кроз црвено светло на семафору. Систем који је имплементиран, то јест повећање броја камера, свакако је добра ствар, али било би још боље када би било мало више ефекта.

Прекршајни суд у Београду тренутно има 117 судијских места, али нису сва попуњена. За нормално функционисање и решавање предмета на време потребна је бар још једна зграда величине здања у Устаничкој улици.

- За прекорачење брзине казне се крећу у распону од 10.000 па до 140.000 динара, зависи којом је брзином возач управљао - истиче председница Суда. - Може се добити мандатна казна, затим она у распону од 10.000 до 20.000 динара, казнени поени и одузимање возачке, за већа прекорачења од 20.000 до 40.000 динара, већи број поена и дуже одузимање, док је за насилничку вожњу од 120.000 до 140.000 динара, 15 казнених поена и десет месеци без возачке. Уколико возач прође кроз црвено светло где постоји пешачки, пошто постоји разлика ако га има или не, казна је од 20.000 до 40.000 динара и три месеца одузимања дозволе. Насилничком вожњом се сматра она ако се два или више пута прође кроз црвено, са већом брзином од дозвољене. То се убраја у најтеже прекршаје и казна је од 30 до 60 дана затвора или 240 до 360 дана рада у јавном интересу.

ПРИТУЖБЕ ШОФЕРА ЗАПОСЛЕНИХ У МЕДИЦИНСКОЈ СЛУЖБИ ЗБОГ ВЕЛИКОГ БРОЈ ПРИСТИГЛИХ КАЗНИ СА НАДЗОРНИХ КАМЕРА

ВОЗАЧИ ХИТНЕ ПОМОЋИ ДА ОБРАЗЛОЖЕ ПРОЛАЗ КРОЗ ЦРВЕНО СВЕТЛО

ВОЗАЧИ Хитне помоћи, уколико прођу кроз црвено светло или прекораче брзину у току вожње, мораће на суду да докажу да су у време кршења правила имали ургентну интервенцију - објаснила је, за "Новости", председница Прекршајног суда у Београду Оливера Ристановић и напоменула да возачи морају имати упаљену и ротацију и звучни сигнал истовремено.

Поводом жалби запослених у Хитној помоћи како им нови систем надзора раскрсница градским камерама, које користи полиција, "пише казне" због проласка на црвено светло или прекорачења брзине "пише" казне, Ристановић прецизира да је ту мало Закон недоречен.

- Он ипак препознаје возила са првенством пролаза и она која су под пратњом - прича она. - Та возила имају првенство у смислу да могу да не поштују правила о претицању, мимоилажењу, то је једина врста возила која има предност у односу на пешака, који је дужан да их пропусти. Ипак, исто тако у Закону о безбедности саобраћаја стоји да возила полиције, БИА, ВБА, Војске, Хитне помоћи, Ватрогасне службе, приликом проласка морају да дају звучне и светлосне сигнале. Не једно или друго, већ обавезно оба.

Како напомиње наша саговорница, возила имају првенство пролаза, осим на местима где је раскрсница са семафорима или саобраћај регулише полицајац.

- Шта то значи? Не да они не смеју проћи кроз раскрсницу кад је упаљено црвено светло, већ да немају првенство пролаза - напомиње она. - Они фактички кад дођу на такву раскрсницу, а имају укључену светлосну и звучну сигнализацију могу да прођу само уколико процене да је безбедно. Не истом брзином како су се кретали, јер возач треба да се понаша као на улици и има сву пажњу.

Она истиче да је посебним чланом закона о безбедности саобраћаја стоји да МУП може одустати од процесуирања таквих возача.

- То не значи да неће уопште подносити пријаву - напомиње наша саговроница. - Одустати се може у сваком тренутку поступка. Кад се он иницира, па све до доношења пресуде МУП може да повуче случај. Пријаве за возила Хитне помоћи стижу стално. Лично сам имала ситуацију где је возач изазвао саобраћајну незгоду на раскрсници код Правног факултета. Казнила сам га пошто није могао да докаже да је ишао на хитну интервенцију, био је сам у возилу и укључио ротацију непосредно пре раскрснице.

На крају, наша саговорница истиче да возач Хитне помоћи који је добио казну за прекорачење брзине има предност у односу на ту врсту прекршаја, уколико је добио прекршајни налог треба да се упусти у судски поступак а не да плати казну, ако је заиста био на радном задатку и може доказати.

НАСИЛНИЦИ ОДМАХ ИЗА РЕШЕТАКА

НАСИЛНИЧКА вожња спада у категорију прекршаја који се одмах процесуирају. Возачи у полицији буду задржани до трежњења, када се спроводе код дежурног судије. Пресуда се извршава пре него што њима истекне прво жалбе, одмах се иде у затвор, а они онда подносе право жалбе.

- Што се тиче странаца, они се на лицу места процесуирају и одмах плаћају високу казну. Њима се уместо казнених поена може преписати заштитна мера и до изласка из земље друго лице мора управљати возилом - истиче Ристановићева.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ТУРСКА ДРХТИ ПРЕД ПРЕТЊОМ ИЗРАЕЛА: Избија трећи светски рат? (ВИДЕО)

ТУРСКА ДРХТИ ПРЕД ПРЕТЊОМ ИЗРАЕЛА: Избија трећи светски рат? (ВИДЕО)

МИНИСТАР одбране Турске, Јашар Гулер, изјавио је да Израел може да нападне Турску, чиме је подржао раније изјаве председника Ердогана, који је Израел описао као директну претњу за земљу.

14. 11. 2024. у 17:17

Коментари (0)

ECOMONDO: Централно место за дијалоге о одрживим праксама, технолошким решењима и иновацијама