"ПРОКОП" ИЗЛАЗИ НА НИШКИ АУТО-ПУТ: Расписан јавни тендер за припрему комплетних радова на последњем делу централне железничке станице

Ш. Маровић

24. 01. 2023. у 09:33

ПОСЛЕ деценијских најава надлежних коначно су почеле припреме за изградњу доњег станичног трга на железничкој станици "Прокоп" и модерних приступних саобраћајница са ауто-пута Београд - Ниш.

ПРОКОП ИЗЛАЗИ  НА НИШКИ АУТО-ПУТ: Расписан јавни тендер за припрему комплетних радова на последњем делу централне железничке станице

Радови на железничком чворишту, Фото Танјуг

Ипак, како би се посао реализовао, потребно је срушити укупно 16 објеката, збирне површине од око 2.200 квадрата. Тренутно је расписан тендер за израду техничке документације, а рок за тај посао је 20 месеци, што показује да ће радови тешко почети пре 2025. године.

Ипак, најбитније од свега је да се почело са реализацијом овог важног пројекта, који ће допринети много лакшем приступу "Прокопу". Тренутно се на овом чвористу гради станична зграда, на лето ће почети и изградња првог и другог колосека, па би реализацијом приступних саобраћајница после више од пет деценија комплетно уређење било завршено.

Пројекат приступних саобраћајница планира се у две етапе, а његово извођење претпоставља екпропријацију и рушење укупно 16 објеката са збирном површином основе од око 2.200 квадрата. Ипак, охрабрује податак да и процес откупа објеката увелико тече и да је за већ број катастарских парцела у претходном периоду покренут поступак решавања имовинско-правних односа. Остао је још мањи број за које се припрема поступак пред надлежним општинским органима. Уклањањем дела Малешког брда и објеката на њему отвара се простор за изградњу два нова кружна тока са мрежом приступних саобраћајница, који ће олакшати будући излаз на ауто-пут.

Фото Д. Миловановић

У првој фази грађевинских радова планирана је комплетна реконструкција постојећег искључења са ауто-пута у постојећој форми и димензијама, али и изградња два нова кружна тока, као и две коловозне конструкције које ће повезивати Доњи станични трг са приступним саобрачајницама.

Друга етапа подразумева повезивање Лабске и Прокупачке улице са Гучевском и даље Улицом Драгана Манцеа и Горњим станичним тргом. Са постојећим кружним током код Хитне помоћи, будућу петљу опслуживаће чак три кружна тока, који ће саобраћај дистрибуирати ка "Прокопу" и бившем БИП, затим МУП и Хитној Помоћи, као и Клиничком центру и будућој клиници Тиршова 2. Да би сав нови саобраћај могао да се улије у већ добро преоптерећену деоницу ауто-`пута, у неком периоду биће потребно ширење профила од Мостара до Аутокоманде, али је то све на дугом штапу.

Такође, овим уређењем је испред самог станичног комплекса планирана аутобуска окретница, али и две саобраћајнице које ће на насипу под успоном да воде до самог објекта.

ГРАДЊА ОД 1977. ГОДИНЕ

ИЗГРАДЊА железничке станице "Прокоп" почела је пре готово пет деценија, 1977. године.

После 40 година делимично је завршена и пуштена у рад 2016, а 1. јула 2018. је преузела улогу дотадашње на Савском тргу. Као кашњење у завршетку радова често се напомињати недостатак новчаних средстава, али и инфлације и ратног стања крајем деведесетих година прошлог века.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
СТИГЛА ПРВА ВЕЛИКА ПРОГНОЗА ЗА ПРОЛЕЋЕ: Европски стручњаци открили какво нас време очекује у марту, априлу и мају (МАПА)

СТИГЛА ПРВА ВЕЛИКА ПРОГНОЗА ЗА ПРОЛЕЋЕ: Европски стручњаци открили какво нас време очекује у марту, априлу и мају (МАПА)

СТРУЧЊАЦИ са сајта Severe Weather Europe објавили су прву дугорочну прогнозу за пролеће и открили какво време очекује Европу у марту, априлу и мају користећи два главна сезонска модела - ECMWF и UKMO.

20. 01. 2025. у 11:29

РАДИОАКТИВНА ТАЈНА У ЛЕДУ ГРЕНЛАНДА: Мрежа тунела и нуклеарни отпад - потенцијални проблем за Трампа (ФОТО/ВИДЕО)

РАДИОАКТИВНА ТАЈНА У ЛЕДУ ГРЕНЛАНДА: Мрежа тунела и нуклеарни отпад - потенцијални проблем за Трампа (ФОТО/ВИДЕО)

КАКО се планета загрева, "Camp Century" - смештен на једној од најудаљенијих локација на Земљи, око 1.500 километара северно од Нука, главног града Гренланда - постао је предметом обновљеног интересовања и забринутости око тога колико ће дуго остати закопан.

19. 01. 2025. у 10:15

Коментари (1)

ДА ЛИ СТЕ ЗНАЛИ? Енди Мареј се уопште не зове тако