НЕДОСТАЈЕ 100 ВОЗАЧА: ГСП ће током 2023. свим заинтересованима омогућити обуку и прелазак са "Ц" на "Д" категорију

Ш. Маровић

26. 12. 2022. у 09:21

КРАЈЕМ године своде се рачуни пословања у свим градским предузећима, па тако и у највећем губиташу међу њима већ годинама, ГСП.

НЕДОСТАЈЕ 100 ВОЗАЧА: ГСП ће током 2023. свим заинтересованима омогућити обуку и прелазак са Ц на Д категорију

Фото В. Данилов

Ипак, и поред великих дуговања и субвенција из градског буџета, како показују подаци за крај 2022, број радника повећао се за укупно 22, што и даље није довољно, пошто је фирми потребно бар још 100 нових возача.

На крају прошле године број радника које је упошљавало највеће предузеће износио је 5.868, док ће на крају ове он бити 5.890 људи. У току 2022. укупно 459 њих напустило је ГСП, док је примљен 481 радник. Од њих је 167 отишло у пензију, девет се води као природни одлив, док је 87 стављено под "остале основе". Како истичу у овом предузећу, повећањем броја возила, али и увођењем нових траса, појављује се све већа потреба за возачима. Тако ће ГСП у току 2023. године, због недостатка шофера са "Д" категоријом на тржишту рада, али и све слабијег одзива на огласе, свим заинтересованим омогућити обуку за стручно усавршавање и оспособљавање преласка са "Ц" на "Д" категорију.

Извештај за ову годину показује да је највећег градског губиташа напустило чак 216 возача аутобуса, 32 тролејбуса и 25 трамваја! Од 459 радника који су напустили ГСП за 12 месеци, њих готово половина, односно 227 дало је отказ. Ипак, како су раније рекли за "Новости", у наредном периоду није у плану ангажовање страних возача, као што је то почетком откобра урадио највећи приватни превозник на територији престонице.

Фото Н. Скендерија

Возач Јован Марковић

Финансијски извештаји показују да фирма и даље кубури са новцем, што је довело до великих дугова према добављачима, комуналним предузећима, али и према радницима који су славили јубиларне године стажа. Предузеће користи и позајмице одобрене од стране ЈКП "Водовод и канализација", "Инфостан" и "Београдске електране" у износу од 980.000.000 динара. Када се све сабере, реализовани ниво прихода и расхода за прошлу и ову годину биће слични и износиће близу 1,5 милијарди динара.

Просечан број технички исправних возила у трамвајском саобраћају мањи је за око 12 одсто у односу на 2021, док је у тролејбуском та бројка 11,5 одсто. Набавком нових 100 аутобуса на гас, који престоничким улицама саобраћају од краја новембра, просечан број аутобуса на инвентару сада је око 900, трамваја око 230 и тролејбуса мало више од 100. Такође, просечна старост аутобуса ГСП тренутно је испод десет година. Број саобраћајних незгода у којима су учествовала возила предузећа у првих девет месеци ове године већи је за 6 одсто у односу на претходну и износи 1.136.

Просечна плата радника и запослених, изузимајући пословодство фирме, износи око 77.000 динара, док је максимална забележена чак око 200.000. С друге стране, пословодство ГСП има просечну зараду од 150.000 динара, а закључком градоначелника, и од 2. 11. 2020. године утврђено је да месечна зарада генералног директора не може бити већа од 180.000 динара.

ТРОШЕ ЧЕТВРТИНУ БУЏЕТА

ГРАДОНАЧЕЛНИК Александар Шапић je раније истакао да Град на годишњем нивоу за јавни превоз издваја између 230 и 250 милиона евра, што представља готово четвртину буџета. Такође, према прорачунима, свега 15 до 20 одсто грађана плаћа карту, што представља понижавајући податак. Пре доласка турске фирме за наплату "Кенткард", продаја је била виша од 40 одсто.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
pogledaj sve
МУКЕ ЗА ПУТИНА ЗБОГ СУ-57: Боље би му било да се не петља са Западом изван Украјине

МУКЕ ЗА ПУТИНА ЗБОГ СУ-57: "Боље би му било да се не петља са Западом изван Украјине"

НАКОН готово три године рата у Украјини, ескалација иностраних санкција наметнутих руској индустрији коначно има приметан утицај на напоре Москве за модернизацију, пише британски Телеграф.

28. 11. 2024. у 08:08

Коментари (2)

MVP by Mozzart Sport: Ко су најбољи српски фудбалери и фудбалерке у иностранству?