БЕЗБЕДНИ СУ САМО УЗ ТЕЛОХРАНИТЕЉЕ: Да ли је заштита контролора у возилима ГСП утицала на број инцидената

А. ВОЈИНОВИЋ

14. 01. 2022. у 14:15

АНГАЖОВАЊЕ радника приватног обезбеђења у јавном градском превозу летос је непријатно изненадило Београђане, али у пракси се овај потез компаније "Кенткарт" показао као добар јер је током претходних месеци број напада на контролоре у пратњи "безбедњака" - смањен.

БЕЗБЕДНИ СУ САМО УЗ ТЕЛОХРАНИТЕЉЕ: Да ли је заштита контролора у возилима ГСП утицала на број инцидената

Ангажовано је приватно обезбеђење, Фото Д. Миловановић

С друге стране, када радници који контролишу путнике у возилима ГСП патролирају "соло", иницидената има знатно више, па су тако, према подацима ове компаније у 2021. години била укупно 83 напада на контролоре. Поређења ради, 2015. године "Бус плус", претходник "Кенткарта", пријавио је 52 напада, а трогодишњи просек наводно је био 100 напада.

- Ситуација на терену је на задовољавајућем нивоу тамо где нашим колегама контролорима асистира физичко-техничко обезбеђење - наводе, за "Новости" у компанији "Кенткарт".

- Тамо где га немамо, бележимо велики број вербалних, а све чешће и физичких напада путника који немају возне исправе или имају неважеће. Такође, више се ангажује комунална милиција. Уз њихове асистенције наши контролори се осећају сигурније и могу несметано да обављају свој посао.

Из "Кенткарта" кажу да тренутно раде 22 радника приватног обезбеђења. Како је овај број мали да покрије читаву престоницу, инциденти у јавном превозу између путника и контролора дешавају се свакодневно, док се поједини завршавају и физичким обрачуном.

- Број напада на контролоре варира из године у годину - истичу у "Кенткарту".

- Само у току 2021. године имали смо 57 напада где није било лекарске интервенције и изласка полиције на терен и 26 напада са тежим телесним повредама. Само присуство обезбеђења помаже, па путници када виде да имамо њихову подршку често устукну или се конверзација сведе на нормалну. Наши контролори су добро обучени да владају ситуацијом у возилу. Када она ескалира или када видимо да ће доћи до физичког обрачуна, радници обезбеђења помажу нашим контролорима тако што смирују ситуацију.

Од 1. јула прошле године први "безбедњаци" су били на терену са контролорима, када је и започео пробни период. Београђани су ову одлуку дочекали са негодовањем с обзиром на то да нису ретке ни ситуације у јавном превозу када су контролори ти који умеју да буду груби према путницима.

А такође, повела се и полемика да ли приватно обезбеђење које улази са контролорима у превоз има право да легитимише путнике или не. Како је за наш лист раније појаснио директор "Кенткарта" Вељко Влаховић, у случају физичког напада на контролора обезбеђење може да легитимише путника ради даљег процесуирања у виду кривичне пријаве која ће због тога бити поднета, али немају право да их легитимишу у сврху издавања прекршајног налога, односно када контролор издаје казну због непоседовања карте за вожњу.

НЕОПХОДНА ПОМОЋ

ПРЕМА речима директора "Кенткарта" Вељка Влаховића (на слици), због учесталих напада на контролоре у јавном градском превозу компанија је била принуђена да ангажује раднике приватног обезбеђења, који ће, како је подвукао, њиховим колегама омогућити несметан рад у смислу пружања заштите и спречавања физичких напада на њих током обављања посла.

Фото Танјуг

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ПРВИ СНИМЦИ УКРАЈИНСКОГ НАПАДА НА РИЛСК: Најмање шест мртвих и десетине повређених, горе аутомобили (ВИДЕО)

ПРВИ СНИМЦИ УКРАЈИНСКОГ НАПАДА НА РИЛСК: Најмање шест мртвих и десетине повређених, горе аутомобили (ВИДЕО)

ШЕСТ особа, међу којима и једно дете, убијено је у Рилску, у области Курск, као резултат ракетног удара украјинских оружаних снага, саопштио је вршилац дужности гувернера Курске области Александар Хинштајн.

20. 12. 2024. у 17:07

Коментари (1)

ДА СЕ ЗНА КО ЈЕ ШАМПИОН: Ново злато за Дамира Микеца