ЗА КАШЊЕЊЕ КРИВЕ ЦИП? На аутобуској станици у Блоку 42 нема радника, споран рад пројектанта

Сузана Милошевић

06. 08. 2021. у 08:51

ГРАДИЛИШТЕ у Блоку 42, где је до децембра ове године требало да никне нови објекат аутобуске станице, пусто је месецима. Камен темељац положен је 2018. али се у радовима, осим станичних платоа, није далеко одмакло.

ЗА КАШЊЕЊЕ КРИВЕ ЦИП? На аутобуској станици у Блоку 42 нема радника, споран рад пројектанта

Градилиште на Новом Београду / Фото И. Маринковић

Нагађања да је за кашњење крив пројектант - Саобраћајни институт ЦИП, из ове институције негирају.

Последња информација, која је током пролећа званично стигла из Београдске аутобуске станице (БАС) јесте да се још чека грађевинска дозвола и да је радове успорила Комисија за верификацију идејног решења станице, која није заседала због епидемије. Ове наводе још тада демантовао је Секретаријат за урбанизам рекавши да комисија од БАС још није добила измењену документацију.

Како сазнајемо из добро обавештених извора, "запело" је између Института ЦИП и РС Трема (компаније коју је БАС ангажовао за послове од управљања писањем пројектног задатка до извођења радова). Међу њима се наводно пребацује лоптица одговорности због пропуста у пројекту који постају уочљивији како истичу рокови.

Наш извор тврди да је избачен и најмањи трговински објекат из хола путничке зграде, одакле би требало да крећу аутобуси међумесног и међународног саобраћаја, као и туристички аутобуси. Неки пропусти су далеко озбиљнији. Како сазнајемо, унутар комплекса мали део саобраћајница испројектован је за путничке аутомобиле, а не за аутобусе, који ће овуда и пролазити!

Менаџмент БАС уочио је пропусте, па је дат налог пројектанту да изврши провере и реконструише тај део. Сазнајемо и да је ревизија статике објекта више пута враћала пројектанту документацију на дораду.

Немања Мучибабић, директор саобраћаја и туризма БАС, ове наводе није желео да коментарише. Напомиње да између БАС и Града не постоје било какви шумови у комуникацији.

- Координатори пројекта ангажују секторе БАС по потреби и њихове захтеве уважавају у мери за коју сматрају да је оптимална. Неке од захтева из ранијег периода, а који се тичу саобраћајних функција аутобуске станице и безбедности, су одбили или их уопште нису узели у разматрање - каже Мучибабић за "Новости". - Наравно да верујемо да институције са тако великим инжењерским искуством, које управљају пројектом и раде на припреми пројектне документације не би себи дозволиле превид у пројектовању на објекату од оваквог значаја.

Генерални директор ЦИП дипл. инж. Милутин Игњатовић наводи да Институт испуњава све захтеване рокове од инвеститора и да није тачно да пројекти ЦИП касне. Веома је чудно, каже, да Управа БАС за закашњење пројекта криви ЦИП.

- Услед измена у Програмском решењу комплекса у односу на тада важећи плански документ (ПДР Комплекса аутобуске и железничке станице у Блоку 42 на Новом Београду), а у складу са технолошким, функционалним и организационим захтевима БАС, покренута је процедура измене ПДР. Урбанистички завод Београда је израдио измену ПДР која је усвојена 30. новембра 2020. Тада су се стекли услови за издавање такозваних локацијских услова за објекат станичне зграде и трга, за чије издавање је ЦИП урадио идејно решење и документацију предао 28. децембра 2020. А, локацијски услови су издати тек 22. јуна ове године - наводи Игњатовић.

Директор ЦИП каже да је у току израда пројекта за потребе издавања грађевинске дозволе.

- Према Уговору који ЦИП има са БАС, рок за израду пројекта за грађевинску дозволу (ПГД) је шест месеци од издавања локацијских услова. С обзиром на значај објекта, ЦИП је прихватио да ПГД изради у року од два месеца и завршетак се очекује крајем августа. Поред израде ПГД, предуслов за издавање Грађевинске дозволе је да инвеститор испуни своје обавезе, попут дефинисања катастарских парцела и спровођења кроз Републички геодетски завод, а на којима се граде објекти - открива Игњатовић.

Говори и да се састанци са управом БАС се одржавају по потреби, а са фирмом задуженом за контролу пројекта, једном недељно. На пројекту, каже, свакодневно ради 20 инжењера свих струка, уз подршку одговарајућег броја сарадника.

КРАЈЊИ РОК

Градски урбаниста Марко Стојчић каже да је град земљиште дао БАС, јер је био сигуран да ће саградити станицу у договореном року у склопу јавно-приватног партнерства.

- Апсолутни рок који ћемо ми прихватити је јануар наредне године. Град нема никаквог утицаја на кашњење радова - поновио је градски архитекта.

СМАЊЕНА ЗАРАДА БАС

Са БАС је до 2020. године полазило више од 1.000 аутобуса дневно. Овај број је тренутно мањи због дозвољене редукције броја полазака. То такође утиче на финансије БАС, који је за градњу станице узео кредит од 12 милиона евра.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ПРВИ СНИМЦИ УКРАЈИНСКОГ НАПАДА НА РИЛСК: Најмање шест мртвих и десетине повређених, горе аутомобили (ВИДЕО)

ПРВИ СНИМЦИ УКРАЈИНСКОГ НАПАДА НА РИЛСК: Најмање шест мртвих и десетине повређених, горе аутомобили (ВИДЕО)

ШЕСТ особа, међу којима и једно дете, убијено је у Рилску, у области Курск, као резултат ракетног удара украјинских оружаних снага, саопштио је вршилац дужности гувернера Курске области Александар Хинштајн.

20. 12. 2024. у 17:07

Коментари (0)

КИРЈОС ЈЕ ПРОВОКАТОР: Француска тенисерка без длаке на језику