ОДГОВОР НА ПИТАЊЕ КОЈЕ СВЕ ЗАНИМА: Ево да ли обезбеђење сме да прати контролоре и да ли имају право да вас легитимишу

С. Б. МИЛОШЕВИЋ

14. 07. 2021. у 17:06 >> 21:00

ПОСЛЕ пола месеца од када су припадници приватне фирме за обезбеђење на терену заједно са запосленима компаније "Кенткарт", стиже и званичан одговор Градског правобранилаштва: "Кенткарт" има право у складу са Законом о приватном обезбеђењу да ангажује фирму за обезбеђење својих радника.

ОДГОВОР НА ПИТАЊЕ КОЈЕ СВЕ ЗАНИМА: Ево да ли обезбеђење сме да прати контролоре и да ли имају право да вас легитимишу

Фото М. Анђела

- Припадници обезбеђења не могу да легитимишу грађане у сврху контроле карата и превозних исправа. По нашем мишљењу, улога обезбеђења мора да има и имаће велику улогу у спречавању инцидентних ситуација и заштиту контролора од физичког напада. На обезбеђењу је да у реализацији својих надлежности строго води рачуна о достојанству, угледу, части и другим загарантованим људским правима, а како им Закон о приватном обезбеђењу и налаже - наводе у Правобранилаштву.

Запослени у приватној фирми за обезбеђење већ 15 дана су на терену заједно са радницима компаније "Кенткарт". Око 12 (30 убудуће) ангажованих "безбедњака" улази заједно са контролорима, а прве линије које су обишли биле су ка Липовици.

"Новости" су истраживале и каква је процедура за ангажовање приватног обезбеђења. Како су нам објаснили саговорници, пре ангажовања "безбедњака" потребно је урадити процену ризика и на основу ње одредити како би и када и у којим ситуацијама обезбеђење требало да поступи. Наводе и када би возила јавног превоза неком одлуком града била проглашена за штићене објекте, легитимисање путника било би могуће увек, не само у случају физичког контакта, како је сада одређено. На питање упућено "Кенткарту", да ли је ова процена рађена, одговарају:

- Постоји акт о процени ризика. Процена ризика и мере које послодавац утврди обезбеђују се применом прописа о безбедности и здрављу на раду и других прописа. Примењују се ради отклањања опасности и штетности на радном месту и у радној околини, односно ради отклањања или смањења ризика, у обиму којим се спречава повреда на раду, оштећење здравља или обољење запосленог. То дефинише Правилник о начину и поступку процене ризика. Иначе, Акт о процени ризика је обиман документ на неколико стотина страна - наводе у "Кенткарту" и напомињу да, као што је већ речено, обезбеђење може да реагује када се догоди физички инцидент.

Путницима је јасно да, ако се физички сукобе са контролорима, обезбеђење има право да се умеша. Али, шта се дешава кад немају карту, чак и не повисе тон на контролора, али не желе да им дају документа на увид већ хоће да сиђу на следећој станици? Да ли тада ови "безбедњаци" имају право да задрже путника док комунална милиција не дође (у том случају само они могу да им траже документа)? И ако имају право да задрже шверцера, да ли задржавају цео аутобус или га задржавају на стајалишту јавног превоза, пошто путник изађе из возила? На ово питање нисмо добили одговор ни од "Кенткарта" ни од Секретаријата за јавни превоз.

НАПАД У АУТОБУСУ НА ЛИНИЈИ 77

КОНТРОЛОРИ Н. Т. и И. Ж. нападнути су јуче на линији 77 у смеру ка Бежанијској коси, на стајалишту Улаз у Париске комуне - саопштио је "Кенткарт":

- Путник који није имао возну исправу, одбио је сарадњу са контролорима који су му као опцију прво понудили плаћање посебне карте - наводе у компанији која наплаћује карте у градском превозу. - Одбио је и да му уруче прекршајни налог, а када су му одузели путну исправу, путник је одбио да узме и потврду о одузетој картици. Контролори су наставили са радом, а путник их је снимао и пратио под изговором да су му украли картицу. Потом је једног од њих повредио задавши му вишеструке ударце по глави, врату и носу, цепао му одећу. Интервенисале су и полиција и Хитна помоћ.

ПРАТЕ СИТУАЦИЈУ

ПРИВАТНО обезбеђење, подсећамо, није предвиђено уговором са приватним партнером. Зато у Секретаријату за јавни превоз кажу да је "Кенткарт" одговоран за поступке приватног обезбеђења, да прате ситуацију и ако дође до злоупотребе свакако ће интервенисати.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
pogledaj sve
ПОТПРЕДСЕДНИК САД УМРО ТОКОМ ОДНОСА: Био са 50 година млађом љубавницом, Бела кућа није знала како да саопшти вест о смрти

ПОТПРЕДСЕДНИК САД УМРО ТОКОМ ОДНОСА: Био са 50 година млађом љубавницом, Бела кућа није знала како да саопшти вест о смрти

БИО ЈЕ то 27. јануар 1979. године. У 1 ујутро, портпарол породице Нелсона Рокфелера објавио је званичну изјаву за штампу. Бивши потпредседник преминуо је У 71 години живота раније те вечери.

22. 11. 2024. у 18:36

Коментари (1)

ЛОШЕ ВЕСТИ ЗА СИНЕРА: Прво допинг афера, а сада и ово