OSIM što u novom romanu "Palata na devet pogleda" Goran Petrović iscrpljuje sve tajne motiva prozora i pogleda, inače sveprisutnih u njegovom opusu, u ovom delu zahvaljujući stvaranju lutajućeg protomajstora Petra, romejskog graditelja koji gradi četiri impozantne građevine (u Konstantinopolju, Republici Svetog Marka, Beoradu i Sirakuzi), i što obnavljamo znanja o manifestacijama vlasti u imperijama, i načinu poimanja sveta moćnih, ali i onih koji to nisu, kao i o osećanju za meru - koja je potreban uslov da se, bar unekoliko, "nesreće izbegnu" - uviđamo i da je ovaj roman i svojevrstan primer susreta žene i muškarca.
milan
26.01.2021. 09:25
Mislim da vozac nije imao sanse da vidi dete od 4 godine na poslednjim vratima ,pomocu ogledala .
Posmatrač
26.01.2021. 09:54
Kako je to isključiva krivica vozača, kada je baba odvela dete na četvrta vrata i još išla ispred njega? Na zadnjim vratima je teško uočavati kretanje i odraslog čoveka, a ne deteta od četiri godine. Vozač će biti kriv kako god, nema tog suda koji će ga osloboditi osećaja krivice, a ovi "protesti" mi liče na pranje savesti i skretanje pažnje sa babinog dela odgovornosti.