USPEŠNA AKCIJA NAMIRIVANJA DUGA: Rate odabralo više od 15.000 dužnika "Infostana"

G. NOVAKOVIĆ

13. 08. 2020. u 11:15

SAMO 15 odsto dužnika za komunalije, iskoristilo je akciju reprograma JKP "Infostan tehnologije", koja je trajala od početka novembra prošle godine. Iako je bilo omogućeno da čak 150.000 sugrađana sklopi ugovor sa pomenutim preduzećem, do 6. avgusta pismeni dogovor postiglo je samo 15.897 korisnika.

УСПЕШНА АКЦИЈА НАМИРИВАЊА ДУГА: Рате одабрало више од 15.000 дужника Инфостана

STATISTIKA Ovogodišnja akcija uspešnija je u odnosu na prošlogodišnje reprograme

Blizu tri milijarde dinara duga naplaćeno je na ovaj način.

Iako se čini da je akcija ove godine neiskorišćena, imajući u vidu ogroman novac koji ne pristiže "Infostanu" mesecima, pa u nekim slučajevim i godinama unazad, ovo preduzeće nije nezadovoljno.


- Ovogodišnja akcija uspešnija je u odnosu na prethodno organizovane reprograme, naročito imajući u vidu da je epidemija kovida 19 znatno uticala na krajnji rezultat akcije - kažu u "Infostanu". - Tokom celokupne akcije reprogramirano je oko 2,8 milijardi dinara duga, uz otpis oko 1,4 milijarde dinara obračunate kamate. Prema dosadašnjoj analizi zaključenih ugovora, oko 15 odsto korisnika iskoristilo je mogućnost da reprogramira svoj dug po najpovoljnijim uslovima.

OPET OPOMENE

IZ "Infostana" još podsećaju i na to da su poslednji put korisnicima slali opomene pred utuženje u novembru 2019. godine.
- U obavezi smo da se pridržavamo zakonskih rokova, pa korisnici u najskorijem periodu mogu očekivati opomene, čime želimo da im napomenemo da smo im obezbedili dodatan rok za plaćanje zaostalih obaveza koji mogu da iskoriste pre pokretanja postupka prinudne naplate, kako ne bi bili izloženi dodatnim troškovima - kažu nadležni.


Opšti utisak redovnih platiša, s druge strane, jeste da su izigrani. Bez obzira što redovno izmiruju račune i ne strahuju od izvršitelja, oni koji duguju prilikom reprograma još i uštede. A to što je rok za reprogram odlagan nekoliko puta, te je dodatno pružana prilika da se povoljno reše problemi, nije uticalo da se ljudi prijave.


Podsetimo, glavna stavka ugovora, koji su neplatiše potpisale jeste otpis celokupne kamate i dela glavnog duga, kao i izbor broja rata za otplatu dugovanja. U najvećem broju slučajeva, odabrana je isplata zaostalih obaveza na 12 mesečnih rata.


- Akcija je produžavana u nekoliko navrata, kako bi se korisnicima izašlo u susret. Poslednji put, JKP "Infostan tehnologije" je prepoznalo da je važno da, pored brojnih mera za finansijsku zaštitu korisnika od ekonomskih posledica nastalih usled epidemije, obezbedi po okončanju vanrednog stanja dodatan rok za zaključenje reprograma duga - kažu u preduzeću za objedinjenu naplatu komunalnih usluga.


"Infostan" je obezbedio svim grupacijama korisnika odloženo plaćanje računa izdatih tokom trajanja vanrednog stanja do kraja juna. Tada im je bio obezbeđen kontinuitet u korišćenju popusta i subvencija bez obzira na kašnjenja u plaćanju. Takođe, pokretanja postupaka prinudne naplate i sprovođenje izvršenja do tada pokrenutih postupaka bilo je stopirano.
 

SA POPUSTOM 350.000 DOMAĆINSTAVA


JKP "Infostan tehnologije" ima oko 350.000 redovnih platiša koji koriste popuste od pet, šest i sedam odsto pri plaćanju računa, kao i oko 60.000 socijalno ugroženih korisnika koji koriste 10-30 odsto subvencije na komunalije. Osim toga, više od 200.000 korisnika izmiruje svoje račune u roku dospeća, bez korišćenja popusta.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (5)

HRVATI ŠOKIRALI RUSIJU: Uradili ono što čak ni Amerikanci nisu bili spremni da učine