ČEKANJE NA PREVOZ DO 10 MINUTA: Dinamički red vožnje trebalo bi da smanji saobraćajne gužve u Beogradu

Branka Borisavljević

04. 01. 2025. u 07:00

AKO dinamički red vožnje, koji je najavio gradonačelnik Aleksandar Šapić, zaživi na ulicama prestonice, Beograđani bi prevoz u širem centru grada trebalo da čekaju najduže do deset minuta.

ЧЕКАЊЕ НА ПРЕВОЗ ДО 10 МИНУТА: Динамички ред вожње требало би да смањи саобраћајне гужве у Београду

Foto: Beoinfo

Uz to, od prvog dana nove 2025. godine, javni gradski prevoz u Beogradu je besplatan, dakle, bez karte će moći da se koriste autobusi, trolejbusi, tramvaji i BG voz.

Suština novih "pravila" dinamičkog reda vožnje je da autobusi budu ravnomerno raspoređeni, da se ne dešava kao do sada da prolaze prazni ili u koloni od po tri-četiri vozila, a da ih onda nema po pola sata. Kako bi se smanjile gužve na najfrekventnijim linijama broj vozila biće povećan za 20 do 30 odsto.

Postojeći red vožnje je donet 80-ih godina prošlog veka, a satnica je određivana prema radnom vremenu zaposlenih u školama i zdravstvenim ustanovama. U međuvremenu, broj stanovnika u glavnom gradu je drastično porastao, kao i broj automobila. Izgrađeni su neki novi delovi grada, a saobraćajne gužve pogotovo u špicevima postale su ogromne.

Sasvim je sigurno da je u takvim uslovima nemoguće da se ispoštuju svi planirani polasci vozila javnog prevoza. Dinamički red vožnje bi u stvari trebalo da bude prilagođavanje realnom stanju na ulicama u određenom trenutku.

PERONSKE KARTE


OD 1. januara javni prevoz na teritoriji svih 17 gradskih opština je besplatan. Građani koji žive u Mladenovcu, Obrenovcu i drugim prigradskim opštinama ne treba da plaćaju ni peronsku kartu. - Za izlazak na perone sa kojih se održavaju polasci na prigradskim linijama sa BAS, nije potrebna nikakva legitimacijs. Isti nisu ograđeni, ne obavlja se kontrola pristupa. Takva organizacija je od početka rada Beogradske autobuske stanice na Novom Beogradu - kažu u Sekretarijatu za javni prevoz.

- Na svakoj okretnici će biti tabla, koja će vozačima davati signal kad da krenu - objasnio je nedavno gradonačelnik Šapić. - Nakog svakog kruga koje se obrne, radiće se kalkulacija u odnosu na raspored ostalih vozila. Trudićemo se da sva budu u istim intervalima, da se ne bi dešavale te "kobasice". Zahvaljujući duplom GPS u svakom momentu ćemo znati gde se koje vozilo nalazi, tako da će se na osnovu njihovog kretanja znati kad polazi sledeća, kako se ne bi pravile velike rupe. Brže će, svakako prolaziti u 11 pre podne, nego u četiri popodne.

Šapić je istakao da je postojeći red vožnje bio fiktivan i nije služio ničemu, već da dispečer sa vozačima pravi kombinacije.

- Grad se u poslednjih 15 godina promenio i saobraćajno i urbanistički - naveo je gradonačelnik. - Zbog toga se dešavalo, a od sada više neće, da čekate na punoj stanici, a prazan autobus prođe pored vas pokušavajući da ispoštuje "red vožnje". I on prođe, a ljudi ostadoše da čekaju. Taj red vožnje bio je fiktivan i neutemeljen u bilo čemu. I ni na jedan način nije mogao da bude ispoštovan zbog promena koje su se dešavale u poslednjih dvadeset godina u saobraćaju.

Novinama je planirano da više nema klasičnog reda vožnje, ali će se znati kada su prvi i poslednji polasci. Osim smanjenja gužvi, namera nadležnih je i da više Beograđana počne da koristi javni prevoz.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

SVET U ŠOKU: Janis Tima se nije ubio?! Žena, čuvena pevačica, naručila ubistvo košarkaša?