SVE O VELIKIM PLANOVIMA ZA BEOGRAD: Čučković o metrou, selidbi Sajma, Aerodromu, putevima...

S. Vidačković - Š. Marović

03. 04. 2023. u 18:25

DOK čekamo metro, kao rešenje saobraćajnih gužvi u Beogradu, glavni zadatak gradske vlasti je da postojeće prestoničke ulice "prodišu", odnosno postanu prohodnije. Zato nema većeg zadovoljstva od završavanja projekata koji vode tom cilju.

СВЕ О ВЕЛИКИМ ПЛАНОВИМА ЗА БЕОГРАД: Чучковић о метроу, селидби Сајма, Аеродрому, путевима...

Foto: N.Skenderija

Trenutno radimo na većoj protočnosti Višnjičke, Bulevara patrijarha Pavla, produžavamo Bulevar Zorana Đinđića ka Vladimira Popovića i dalje ka budućem novom savskom mostu i tunelu od Ekonomskog fakulteta do Bulevara despota Stefana... Pratimo sve radove i ekipe, ali ne precenjujemo svoje kapacitete. Od putara tražimo realne rokove i zato sve ide mnogo brže, bez zagušenja koja su neizbežna kad se pojave putari.

Ovako, u intervjuu za "Večernje novosti", govori gradski menadžer Miroslav Čučković, čiji je glavni zadatak da u ime Grada "servisira" sve što Vlada radi na teritoriji Beograda, a tiče se velikih saobraćajnih čvorišta.

Dobri rezultati u Obrenovcu, na čijem je čelu proveo punu deceniju i posvećenost i zalaganje za građane, kvalifikovali su Čučkovića za tim gradonačelnika Beograda Aleksandra Šapića.

Govoreći o glavnim saobraćajnim čvorištima u gradu čije će rešenje da relaksira kompletan saobraćaj u gradu, naš sagovornik počinje od aerodroma, koji se modernizuje.

- Dobijamo pistu od 3,5 kilometara, što nam omogućava da imamo interkontinentalne letove za Ameriku i Kinu jednom nedeljno. Zbog toga ovde dolaze ljudi iz celog regiona, pa postoji potreba za tri velika parkinga. Jedan je završen, a cilj nam je da, kada imamo dve zone u krugu oko aerodroma, tu dolazi što više vozila javnog prevoza. Drago nam je što radimo Plan generalne regulacije šinskih sistema, odnosno prugu koja će da ide od autobuske stanice u Bloku 42 do aerodroma, stadiona u Surčinu i na kraju do Obrenovca. Drugo saobraćajno čvorište je Prokop koji će, kako je predsednik Vučić najavio, biti otvoren 20. oktobra. Grad tu radi pristupne saobraćajnice, dok je treća važna deonica Surčin - Novi Beograd koja je otvorena u subotu. Cilj nam je da Beograd prodiše kroz te četiri saobraćajnice - Surčin - Novi Beograd, Zrenjaninski put, obilaznicu i ulicu koja vodi ka metrou od Jablaničke do Žarkova, da se taj deo Petlovog brda malo rastereti.

SAJAM IDE U SURČIN

* Šta će se dogoditi sa Sajmom?
Sajam će biti preseljen u Surčin, kod budućeg nacionalnog stadiona, u okviru manifestacije EKSPO 2027. Hala 1, koja je pod zaštitom, ostaje tamo gde je i danas i taj prostor biće pretvoren u kreativni centar, nešto poput Ložionice. Ali, to možemo da očekujemo tek za pet godina.

* Koji su sledeći koraci kad je izgradnja metroa u pitanju?
- Najvažnija stvar u toku ove godine biće potpisivanje ugovora za izgradnju depoa, odnosno garaže. To očekujemo u junu i tad gradnja može da počne. Takođe, ove godine očekujemo potpisivanje ugovora za nabavku "krtice", mašine koja će da buši trasu metroa. Nadzor nad gradilištem dobila je jedna nemačka kompanija. Ako sve bude išlo po planu, iskop bi mogao da počne krajem sledeće godine. Kupićemo tri, dve će ići iz pravca Pančevačkog mosta, jer imamo pravce od Sajma i od Mirijevskog bulevara. Treća će da ide iz Železnika i sve tri će da se sretnu i "izrone" kod Sajma. Tu će biti centralna stanica za prvu liniju. Okno metroa imaće prečnik od 9,5 metara i imaće dva koloseka. "Krtica" u najboljem slučaju ide od sedam do 12 metara dnevno, kada je čvrsta stena. Ako naiđe na glinu i zaglavi se tu, onda kopa tri metra dnevno. S obzirom na to da imamo 21 kilometar, ako radimo sedam metara dnevno, za to nam treba 3.000 dana. Ali, idemo sa dve strane i držaćemo se proseka da ćemo dnevno kopati između tri i 12 metara, u zavisnosti od terena, te verujemo da ćemo završiti kopanje za tri, četiri godine. Najvažnije je da svi imovinsko-pravni odnosi budu rešeni pre nego što "krtica" dođe. Onda nema stajanja.

* Koliko je objekata na trasi metroa koji moraju da budu uklonjeni?
- Ranije je Zakon o eksproprijaciji propisivao da, ako je kuća na placu nelegalno sagrađena, onda država ne mora ništa da isplati, bez obzira što objekat postoji. To je promenjeno i isplaćujemo po tržišnoj vrednosti. Odmah ćemo isplaćivati ljude, naš cilj je da to što pre očistimo i da u ovako velikom projektu ne ostavimo ljude bez ičega. Na Trgu republike rušiće se "Staklenac", zatim imamo Bajlonijevu pijacu za šta se trenutno radi urbanistički projekat. Plan je da tu zajedno budu i stanica i pijaca, s tim što će na deo za metro da ode samo devet odsto od 90 ari placa koliko zauzima ova tržnica. Što se tiče poteza oko Pančevačkog mosta, Dunav stanice i Karaburme, tu ima oko 80 objekata, uglavnom su to neki stari industrijski kiosci, tri objekta železnice... Na Belim vodama u Žarkovu imamo 22 kuće, u Trgovačkoj tri, na Banovom brdu treba da se ukloni benzinska pumpa na uglu Požeške i Blagoja Parovića, kao i jedna kućica "Zelenila" i turističke organizacije u parku na Brdu. Sklonićemo i magacin "Dimitrija Tucovića" na Adi, ali će upravo ta stanica da podseća na magacin. Biće rustična, a moderna instalaciono i građevinski.

"ŠOU RUM" NA SLAVIJI

GRADSKI menadžer otkriva da će na Slaviji, u prostoru od 600 kvadrata ispod platoa biti "šou rum", gde će sugrađani moći da vide "krticu" koja će da kopa metro, ali i budući izgled stanica.
- Društvo arhitekata Beograda napravilo je idejno rešenje za stanice i stvarno su prelepe, biće nam na ponos. Želimo da ljudi to vide, neposredno pre početka radova - kaže Čučković.

* Da li će tunel od Bulevara despota Stefana do Ekonomskog fakulteta imati dodira sa metroom?

- Neće. Tunel će da bude na manjoj dubini nego metro. Trenutno se u Bulevaru despota Stefana postavlja kabal za napajanje koji će omogućiti da "krtica" ima dovoljno struje. A kada je reč o tunelu, ulazak odnosno izlazak iz njega izgledaće kao nadvožnjak u Dimitrija Tucovića i biće na uglu Takovske i Cvijićeve. U Despota Stefana gradiće se dve saobraćajne cevi sa po dve trake. Mislimo da će tunel, zajedno sa novim savskim mostom i kružnim tokom na Novom Beogradu značajno smanjiti saobraćajnu gužvu, te rasteretiti "Gazelu" i Brankov most.

* Gde je "zapelo" sa izgradnjom kanalizacije na levoj obali Dunava?
- Bilo je komplikacija koje su usporile ceo taj proces. Što se tiče postrojenja za preradu otpadnih voda, otvaramo finansijske ponude u maju, i ako se Evropska investiciona banka (EIB) saglasi, u junu je potpisivanje ugovora i gradnja kreće. Takođe, veliki projekat od pet milijardi dinara je i vodovod Makiš - Mladenovac. Tu se radi šesta faza od Vrčina do Mladenovca, cevovod ima promer metar i dugačak je 23 kilometra. Trenutno se izvode radovi duž auto-puta i doći će do raskrsnice Mladenovca i Sopota i nastaviće se sedma faza sa 800 milimetara protoka i ide ka Mladenovcu i tako smo zaokružili kompletno vodosnabdevanje Beograda. Sa strane "Zrenjaninca" došli smo do Ečke, a na obrenovačkoj strani smo stigli do Uba i ostao je taj deo do Mladenovca. Ta šesta faza trebalo bi da bude gotova u julu sledeće godine.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
pogledaj sve

Komentari (1)

ŠTA REĆI! NIJE VOLELA NOVAKA ĐOKOVIĆA, A SAD... Reakcija Endijeve majke sve ostavila u šoku (FOTO)