IZGRADNJOM OBILAZNICE NAJPROMETNIJI MOST POSTAJE RASTEREĆEN: Gazela dobija i žutu traku

Милица Шкорић
Milica Škorić

07. 03. 2023. u 15:51

KADA se 1. juna konačno otvori Sektor 6 Obilaznice oko glavnog grada i time teretni tranzitni saobraćaj kompletno izmesti sa Gazele, najprometniji prestonički most dobiće žutu traku za autobuse i taksi vozila.

ИЗГРАДЊОМ ОБИЛАЗНИЦЕ НАЈПРОМЕТНИЈИ МОСТ ПОСТАЈЕ РАСТЕРЕЋЕН: Газела добија и жуту траку

Foto I. Marinković

Takođe, izgradnja trećeg dela prstena oko Beograda od Bubanj potoka do Pančeva počeće u martu naredne godine, kada se završi projekat i pribavi građevinska dozvola.

Posle nekoliko odlaganja završetka radova, od Straževice do Bubanj potoka prvi automobili proći će za manje od tri meseca, a izgradnju sektora dugog 9,6 kilometara dodatno su kočili radovi na tunelu Beli potok. Ipak, obe cevi probijene su pre manje od mesec dana, pa se očekuje da dolaskom lepšeg vremena dinamika radova bude dodatno ubrzana.

- Radovi se ne zaustavljaju ni vikendom, kako bi deonica od Straževice do Bubanj potoka bila puštena u saobraćaj 1. juna, kako je i planirano - istakao je ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić, koji je obišao radove kod buduće petlje Avala. - Na ovom potezu, pored avalske, izgrađena je i petlja Bubanj potok, inače najveća u zemlji. Ukupna dužina obilaznice oko Beograda je 47,7 kilometara i ona se gradi duže od 30 godina, a najviše je urađeno u poslednjoj deceniji. Kada ovde krene protok vozila, moći ćemo da preusmerimo saobraćaj oko glavnog grada.

Time će najviše profitirati prestonički most Gazela, preko kojeg trenutno prolaze i teretna vozila koja su samo u tranzitu kroz Srbiju. On se sada vodi kao deo auto-puta, ali će završetkom Obilaznice postati gradska saobraćajnica.

- Kada obilaznica bude "proradila" u punom kapacitetu, saobraćaj na auto-putu, posebno na Gazeli, biće rasterećen između 10 i 15 odsto - istakao je Vesić. - Dao sam nalog da se od juna zaustavne trake na mostu pretvore u žute, pa će javni gradski prevoz i taksi vozila prolaziti brže, a gužve će biti manje. Preusmeravanjem saobraćaja na obilaznicu značajno će se smanjiti i zagađenje u glavnom gradu, a biće i manje saobraćajnih nesreća, jer analize pokazuju da tamo gde ima obilaznica oko gradova, manje je nezgoda i gužvi.

Za projektovanje trećeg i poslednjeg dela Obilaznice, koji će se u dužini od 31 kilometar graditi od Bubanj potoka do Pančeva, sa velikim drumsko-železničkim mostom preko Vinče, ugovor je potpisan sa CIP.

- Do marta naredne godine imaćemo završen projekat i izdatu građevinsku dozvolu, pa će se tada steći uslovi da počnemo da gradimo i poslednji deo obilaznice. Početak gradnje takođe zavisi od stanja u budžetu. Po završetku tog poslednjeg dela, Beograd će dobiti i železničku obilaznicu, pa će sav železnički teretni saobraćaj, kome glavni grad nije odredište, biti izmešten iz centra prestonice.

RADOVI NASTAVLjENI 2018.

AUTOPUTSKA obilaznica oko Beograda počela je da se radi devedesetih godina prošlog veka, ali su ratovi i sankcije usporile njen završetak. Intenzivniji radovi ponovo su pokrenuti 2018. godine, a od tada je otvoren Sektor 4 drugog dela prstena, od Ostružnice do Orlovače sa novim mostom preko reke Save kod Ostružnice, kao i Sektor 5, od Orlovače do tunela Straževica.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

MALI BIOSKOP U MALOM GRADU: Fondacija Mozzart pomogla rad bioskopa „Cinema Punto“ u Šidu