TOPLA ZIMA, TOPLO I AKUMULATORIMA: Da li su autoelektičari u februaru bili bez posla?

T. N.

19. 02. 2023. u 07:15

ZBOG nešto viših temperatura, Beograđani nisu imali mnogo problema sa paljenjem svojih vozičla u jutarnjim časovima.

ТОПЛА ЗИМА, ТОПЛО И АКУМУЛАТОРИМА: Да ли су аутоелектичари у фебруару били без посла?

Foto Privatna arhiva

Hladno vreme i minus često su uzroci raznih problema na automobilima poput neispravnog akumulatora. U zimskom periodu učestaliji su kvarovi, a popravke i zamene su neophodne. Za rad automobila potreban je ispravan motor, a ako se vozilo ne pokreće duže od dva dana, pogotovo zimi, može se desiti da ostane parkirano. Kako kažu u auto-servisu, razlog da akumulator prestane da radi često je kombinacija više problema kao što su istek roka, loš kvalitet akumulatora i uslovi vožnje, a majstori pogotovo ističu retko pokretanje automobila.

- Zimi češće otkazuju akumulatori nego leti. Mada, ranije je bilo mnogo više kvarova, ove zime nije bilo ni "minusa",a i sad se prave i bolji motori. Ipak, dešava se da stradaju odmah posle isteka roka - kažu za naš list u jednom prestoničkom auto-servisu. - Ispražnjen akumulator predstavlja veliki problem, jer zimi se zbog niskih temperatura zaledi, pa onda ljudi pale na kablove i razne druge načine, što ne bi smelo i onda se čude što im je crkao akumulator - kažu automehaničari.

Bilo da je leto ili zima, ukoliko se vozilo ne koristi često, potrebno je da se akumulator izvadi, jer se svakako prazni, bilo da stoji parkiran u mestu ili da se svaki dan koristi, ističu iz auto-servisa.

- Kad se leti pokvari akumulator uzrok je najčešće hemijska reakcija zbog visoke temperature. Zbog toga se gubi kapacitet rada motora.

Autoelektričari savetuju da bi akumulator trebalo proveravati na tri, šest ili devet meseci u zavisnosti od toga koliko često se vozilo koristi. To pogotovo važi za period kada istekne garancija akumulatora. Takođe, majstori savetuju da se jednom godišnje akumulator dopuni, bez obzira što je u funkcionalnom stanju, a sve to da bi se izbegle neprijatne situacije, otkazivanje rada pred put.

Cene akumulatora se razlikuju u zavisnosti od toga da li je akumulator nov ili polovan, dok se punjenje akumulatora u većini auto-servisa ne plaća. Za nov akumulator potrebno je izdvojiti najmanje 5.000 dinara pa sve do 30.000, dok se polovan može kupiti za 3.000 dinara. Takođe, uz odgovarajući punjač ispražnjeni akumulator može se napuniti i bez odlaska kod automehaničara. Cena tih punjača kreće se od 2.000 dinara, kako polovnih tako i novih.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

„Večiti derbi“ na velikom platnu: MaxBet i Evroliga predstavili film „Rivalstva“