NAJPRE PRILAZI, PA OBNOVA "PANČEVCA": Ministar Momirović o popravci mosta koji spaja dve obale Dunava

Е. В. Н.

25. 08. 2022. u 08:48

PRVI korak ka rekonstrukciji Pančevačkog mosta je izgradnja prilaznih konstrukcija i rampi, za šta se trenutno radi idejni projekat.

НАЈПРЕ ПРИЛАЗИ, ПА ОБНОВА ПАНЧЕВЦА: Министар Момировић о поправци моста који спаја две обале Дунава

Foto P. Milošević

To se, posle brojnih analiza, pokazalo kao najbolje rešenje, da bi saobraćaj preko Dunava funkcionisao i tokom sanacije mosta. Ovo za "Novosti" najavljuje ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović i ističe da je od presudne važnosti održavanje protoka železničkog i drumskog prevoza, dok obnova bude trajala.

Pre nekoliko meseci, najavljeno je da će do kraja godine početi izgradnja još jednog mosta na Dunavu, kod Ade Huje. Tek kada bi taj prelaz bio završen, a saobraćaj pušten preko njega, mogla bi početi kompletna obnova "Pančevca" na kojem tad ne bi bilo vozila.

Međutim, sa ovakvim saobraćajnim opterećenjem i katastrofalnim stanjem, pitanje je da li Pančevački most može toliko da čeka majstore.

- Imajući u vidu da je u prethodnom periodu preko Pančevačkog mosta višestruko uvećan saobraćaj, kako drumski tako i železnički, svako ograničavanje cirkulacije izazvalo bi velike probleme u saobraćaju, ne samo Beograda nego i celog Južnobačkog okruga. Verovatno i šire od toga - smatra ministar Momirović.

- Posle višestrukih analiza rešenja koje se pokazalo kao najoptimalnije, a kojem sam i ja sklon, jeste da je neophodno da se prvo urade nove prilazne konstrukcije samom mostu.

Najpre iz smera Beograd - Pančevo, a onda i iz smera Pančevo - Beograd, pa da se tek posle toga krene u prvu fazu rekonstrukcije mosta.

Deo prelaza preko Dunava, Foto P. Milošević

Posle brojnih i različitih najava, u kojima se govorilo o delimičnim sanacijama, pa čak i o rušenju, jer je tad procenjeno da je obnova nemoguća, konačno se nazire sudbina žile kucavica Beograda koja spaja levu i desnu obalu Dunava, preko koje dnevno pređe oko 100.000 automobila, autobusa, kamiona, kao i nekoliko železničkih kompozicija, što putničkih, što teretnih.

Nebriga i neodržavanje ostavili su trag na konstrukciji "Pančevca" dugog 1.562 metra, gde nije bilo ozbiljnijih ulaganja u održavanje od 1966. godine, kada je dobio svoj sadašnji izgled. Od tad do danas, milioni vozila prelazili su s jedne na drugu stranu Dunava, a propali su i kolovoz i trotoar.

Ispucao asfalt, urušene pešačke staze, loša signalizacija, dotrajale ograde koje "jede" korozija, mogu da vide i putnici kroz prozor autobusa, pogotovo pešaci i biciklisti. Bez obzira na ovakvo loše stanje, nadležni uveravaju da je vožnja "Pančevcem" bezbedna.

Foto Tanjug/MISG

IZGRAĐEN 1935.

OVAJ most ima po dve trake u oba pravca za drumski saobraćaj i dva koloseka za železnički saobraćaj. Cela dužina mosta iznosi 1.526,4 metra. Most je pušten u saobraćaj 10. novembra 1935. Tokom Drugog svetskog rata most je srušila jugoslovenska vojska u nameri da uspori napredovanje nacista. Obnovljen je 1946. godine.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (3)

TONI KROS ŽESTOKO PONIZIO LUKU MODRIĆA: Hrvat ovo nikako nije očekivao