VOZOVI PONOVO NA MAKSIMUMU: Reporteri "Novosti" juče su obišli kompletno rekonstruisanu Železničku stanicu Novi Beograd u Bloku 42

Š. Marović

29. 03. 2022. u 09:37

PUŠTANjE u saobraćaj brzog voza od Beograda do Novog Sada naišlo je na oduševljenje stanovnika dva najveća srpska grada, pa su svi vagoni "Štadlerovih" šinskih vozila, koji od juče staju i na Novom Beogradu, popunjeni.

ВОЗОВИ ПОНОВО НА МАКСИМУМУ: Репортери Новости јуче су обишли комплетно реконструисану Железничку станицу Нови Београд у Блоку 42

Novobeogradska stanica, Foto: N. Skenderija

Takođe, stanovnike prestonice obradovala je i konačna uspostava BG voza, koji je bio obustavljen tokom izgradnje nove dvokolosečne pruge. Linija "Batajnica-Ovča-Batajnica" ponovo se uspostavlja, a imaće i dva nova stajališta, "Kamendin" i "Altina". Vraćaju se i linije "Resnik-Ovča-Resnik", "Lazarevac - Ovča (Zemun) - Lazarevac" i "Mladenovac - Ovča (Zemun) - Mladenovac" .

Reporteri "Novosti" juče su na stanici u Bloku 42, koja je posle rekonstrukcije puštena u redovan saobraćaj, zatekli veliki broj ljudi koji su čekali neki od vozova. Pomalo zbunjeni, ali prijatno iznenađeni ovim uređenjem, došli su samo da vide kako sve funkcioniše i raspitaju se o polascima i mestima kupovine karata. Naravno, najviše je bilo onih što su po promotivnoj ceni od 300 dinara u jednom pravcu želeli da se provozaju novim kompozicijama "soko" garniture i za nekih 30 minuta stignu do Novog Sada.

Jureći do 200 kilometara na sat, sem stanice u Ulici antifašističke borbe, ovo savremeno vozilo ide direktno do Srpske Atine. Porodice sa decom, penzioneri, ali i poslovni ljudi strpljivo su čekali da vozovi stignu na stanicu. A tamo se pazilo na svaki detalj.

Prostor je čist, kante za otpatke se redovno prazne, a ima i dosta klupa za sedenje. Info-pultovi obaveštavaju putnike kada vozovi stižu na novobeogradsko stajalište, a tu je i elektronski displej. Sugrađani kažu da su se malo odvikli i zaboravili kako je putovati vozom, pa će trebati malo vremena da sve dođe "pod konac". Zamerke za urađeno gotovo da nema, a svi su složni da bi trebalo da se polasci BG voza u špicu vrate na 15 minuta, kao što je to nekada bilo.

Ipak, ispod stanice još sve vrvi od radnika, završavaju se radovi na ugradnji četiri lifta koji bi trebalo da prorade do narednog vikenda. Ispod koloseka urađen je i savremeni parking-prostor.

- Parking se nalazi u severnom delu Bloka 42 i ima 250 mesta za parkiranje, od toga 20 za osobe sa invaliditetom - kažu za "Novosti" izvođači radova. - Višak prostora na ostrvima iskorišćen je za parking bicikala i motocikala. Upravljač ovog prostora biće "Parking servis" i funkcionisaće po sistemu "parkiraj i vozi se". Njega bez plaćanja mogu koristiti građani sa "bus plus" pretplatnom karticom koji su vlasnici vozila i registrovali su se u korisničkom servisu preduzeća, dok će ostali uslugu plaćati SMS porukama. Međutim, ostavljena je mogućnost da parkiralište u budućnosti ima kontrolisan ulaz-izlaz i sa naplatom parkiranja pomoću automata.

Foto: N. Skenderija

Ispod perona dostupan je i info-pult za prodaju karata, završavaju se i toaleti, a biće i nekoliko trafika i prodavnica brze hrane. Sve je lepo obeleženo, tako da se svako lako može snaći. Sređene su i okolne saobraćajnice, kao i vodovodna i kanalizaciona mreža.

Neimari su prethodnih dana ofarbali sve stubove koji drže nadvožnjak, a sanirane su i stepenice. Kao finalni deo rekonstrukcije očekuje se izgradnja stanične zgrade, čime će ceo posao biti zaokružen.

Foto: N. Skenderija

LIFTOVI

ŽELEZNIČKA stanica Novi Beograd prva je urađena od svih prestoničkih stajališta na trasi brzog voza. Ipak, kasnije je projekat dorađen, pošto u prvobitnom nije bila planirana izgradnja četiri lifta. Takođe, kao buduće najfrekventnije čvorište glavnog grada, projekat je morao podrazumevati i veliki parking-prostor, što je naknadno i urađeno.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
pogledaj sve

Komentari (0)

ODRŽIVA ARHITEKTURA: Važnost energetske efikasnosti