RUŠE OKO SAJMIŠTA: Priprema se teren za pristupne saobraćajnice novom Savskom mostu

S. B. M.

30. 10. 2021. u 08:51

RUŠENjE objekata sa desne strane Starog savskog mosta, tačnije između Zemunskog puta i Sajmišta, uveliko je u toku.

РУШЕ ОКО САЈМИШТА: Припрема се терен за приступне саобраћајнице новом Савском мосту

Bageri ravnaju tlo, Foto Z. Jovanović

Bageri ruše stare kuće, nelegalne objekte i udžerice zarad gradnje pristupnih saobraćajnica novom budućem mostu na Savi. Kada će gradnja mosta tačno početi, nije poznato, ali je izvesno da će se ulice raditi već početkom sledeće godine.

Na raskrsnici Zemunskog puta, kojim sada saobraćaju tramvaji kada siđu sa Starog savskog mosta, i Ulice Vladimira Popovića u planu je izgradnja kružnog toka. Odavde će se graditi krak koji će voditi ka Ušću, odnosno Bulevaru Mihajla Pupina. Drugi krak napraviće se do Bulevara Zorana Đinđića, koji će biti praktično produžen skoro do savske obale.

Novom ulicom biće spojeni i Bulevar Vladimira Popovića sa Milentija Popovića, odnosno Bulevar Zorana Đinđića biće produžen za 435 metara. Ovakvo saobraćajno rešenje biće direktna veza centralnih delova Novog Beograda sa novim savskim mostom. U planu je i rekonstrukcija dvokolosečne tramvajske pruge u dužini od 500 metara. Ukupan rok za izgradnju je, podsećamo, 305 kalendarskih dana, računajući od dana uvođenja izvođača u posao.

Objekti na ovom potezu će biti uklonjeni, Foto Z. Jovanović

Kako sazajemo u Direkciji za gradsko građevisko zemljište, u prethodnom periodu su rešavani imovinskopravni odnosi. Obavljen je upis javne svojine grada, pa je moglo da se krene sa rušenjem. Za vezu od Vladimira Popovića do Bulevara Nikole Tesle rešavanje imovinsko-pravnih odnosa još je u toku, pa se tu objekti trenutno ne uklanjaju.

Među prvima, porušena je zdravstvena stanica, ispostava novobeogradskog Doma zdravlja gde su građani mogli da obave pregled opšte prakse.

Kružni tok će se graditi i na strani Savskog venca, pre ulaska na novi most. Tramvajske linije presecaće kružni tok po sredini. Sa obe strane novog savskog mosta predviđeno je razdvajanje površina drumskog i šinskog saobraćaja, sa pozicioniranjem šinskog saobraćaja po sredini, čime razdvajaju različite smerove kolovoznih traka.

Lokacija puna bombi iz ratova

PRI gradnji ulica obavezna je i sanacija terena, pošto ova lokacija nije bezbedna zbog zaostalih neeksplodiranih sredstava. U tenderskoj dokumentaciji piše da je "sistemski zagađena različitim vrstama ubojitih sredstava od bombardovanja tokom Prvog, a naročito Drugog svetskog rata". Zato će biti potrebno da se obavi pirotehnički nadzor i magnetometrijsko snimanje, kako bi se utvrdilo ima li ovde neeksplodiranih naprava.

ZAPRATITE NPORTAL NA FEJSBUKU

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

ODRŽIVA ARHITEKTURA: Važnost energetske efikasnosti