DESNE TRAKE PROHODNE OD 1. SEPTEMBRA: Čeka se tender za deo Bulevara petrijarha Pavla, putari finiširaju raskrsnicu sa Pere Velimirovića

S. B. MILOŠEVIĆ

21. 08. 2021. u 08:51

TENDER za izvođača radova na trećoj deonici budućeg Bulevara patrijarha Pavla od petlje Hipodrom do "Kneževog lada" odnosno uklapanja u postojeću saobraćajnicu, uskoro bi trebalo bi da bude raspisan.

ДЕСНЕ ТРАКЕ ПРОХОДНЕ ОД 1. СЕПТЕМБРА: Чека се тендер за део Булевара петријарха Павла, путари финиширају раскрсницу са Пере Велимировића

Foto N. Skenderija

Kada će radovi na putu kroz Topčider početi upitno je, pošto je sva prilika da neimari sadašnju deonicu od Pere Velimirovića do parka neće završiti do proleća iduće godine.

Putari sada rade na raskrsnici Bulevara i Pere Velimirovića, a taj deo biće završen 1. septembra. Tada bi linija 42 trebalo da se vrati na staru trasu. Do tog datuma, kažu radnici, biće asfaltiran desni deo novoizgrađene ulice. Posle 1. septembra vozila će biti preusmerena upravo na ovaj deo, kako bi putari mogli da rade na drugoj strani ulice kuda sada voze automobili i ruše nepotrebnu infrastrukturu. Iako je od podzemnih instalacija do sada dosta urađeno, ostaje da se naprave dve nove trake celom dužinom od 1,8 kilometara. Izmeštanje Topčiderke počelo je 1. marta 2018, a 3. septembra 2019. počeli su radovi na sadašnjoj deonici, za koju su zaduženi "Energoprojekt", "Bauvaisen", ATM BG, "Konstruktor" i "Mašinokop 2". Rok za završetak ove faze bi je mart ove godine, ali će po svemu sudeći sve biti završeno sa godinu dana zakašnjenja.

Novi deo, za koji se rasopisuje tender, od Hipodroma preko Topčidera do postojeće ulice dug je dva kilometra i ići će železničkim koridorom, kako bi sva stabla u parku bila sačuvana. Od petlje Hipodrom saobraćajnica će se spuštati prema raskrsnici sa Ulicom vojvode Mišića sa dve odvojene kolovozne trake za svaki smer. Odavde se izmešta na železnički koridor duž ukrštanja sa Pionirskom ulicom, kod postojećeg podvožnjaka.

Prva raskrsnica je sa Bulevarom vojvode Mišića. Glavni pravac nadovezuje se na Bulevar posle spuštanja od petlje Hipodrom, dok je krak koji vodi ka Drajzerovoj projektovan kao sporedni. Ovde neće biti levog skretanje iz pravca Bulevara ka Rakovici. Pošto raskrsnicu preseca tramvajska pruga, tramvaji će ovde ubuduće imati prednost. Trasa posle ide koridorom železničke pruge, prelazi se preko Topčiderske reke. Tu postoje dva čelična i jedan betonski most koji se ruše i gradi se jedinstven most. Prva kružna raskrsnica nalazi se na ukrštanju Bulevara sa Topčiderskom i Pionirkom ulicom, odnosno na delu kod restorana "Stara daščara". Od tog kružnog toka nova saobraćajnica nastavlja železničkim koridorom do raskrsnice Topčiderske i Gardijske, odnosno kod Železničke stanice "Topčider".

Foto N. Skenderija

Sledi ponovo kružni tok, baš kod postojećeg podvožnjaka u Pionirskoj ulici, ispod restorana "Knežev lad", gde je stara okretnica tramvaja. Na ovaj kružni tok ulivaju se četiri kraka, a ukrštanje sa tramvajskom prugom projektovano je u dva nivoa. Zbog podzemnih voda, kružni tok će biti izdignut.

TRAMVAJI

Tramvajska pruga od Hipodroma do ŽC Topčider ostaje. Odatle do stare okretnice biće sagrađena nova, koja će se uklopiti u sada napravljene tramvajske baštice koje idu između kolovoznih traka. Ujedno, i stara okretnica tramvaja biće rekonstruisana.

TRANZITNI SAOBRAĆAJ

SAOBRAĆAJNICA će u funkcionalnom smislu biti magistralna, planirana za odvijanje tranzitnog saobraćaja. Činiće vezu postojećeg auto-puta i preko Novog Beograda i Mosta na Adi sa Ibarskom magistralom i obilaznicom oko Beograda.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
pogledaj sve

Komentari (2)

ODRŽIVA ARHITEKTURA: Važnost energetske efikasnosti