Како је селфи променио туризам
16. 02. 2019. у 17:15
Због популарности друштвених мрежа настало ново занимање - водич-фотограф. Гости уз “хаштаг” промовишу и дестинацију

Селфи, Фото М. Анђела
Друштвене мреже су драстично промениле начин на који се путује, али и како се промовишу дестинације, јер је тренд прављења селфија много помогао популарисању туризма и подстицању људи да путују како би се сликали и на друштвеним мрежама објавили лепе слике. Међутим, селфи фотографије више нису у моди, већ професионалне слике са путовања. Нови тренд донео је и ново занимање, водич-фотограф, односно специјалиста за најбоље локације на којима се праве савршене фотографије!
Неколико глобалних сајтова обједињује професионалне фотографе широм света које туристи могу да ангажују и са њима оду у шетњу градом. Ови водичи им показују најважније атракције, испричају неколико реченица, а онда направе одличне фотографије које туристи само треба да објаве уз пригодан “хаштаг”. Реч је дугмету “тараба” на тастатури телефона које је постало прави феномен, јер се користи да жељена реч постане линк.
- Када су на друштвеним мрежама људи почели да деле своје селфије и користе “хаштаг”, Београд је одмах осмислио своје кључне речи и покренули смо светску кампању GoBelgrade - каже Јелена Станковић, портпарол Туристичке организације Београд. - Имали смо ефекта од ове кампање, јер је свима запала за око, а реч Београд је постала “скупља”, јер глобални претраживач “Гугл” цени колико је људи користе и пишу. То је подигло видљивост дестинације Београд, а пораст броја туриста се изражава двоцифреним постоцима већ годинама. Странци који су објављивали слике из Београда и Србије на друштвеним мрежама су нас практично бесплатно рекламирали.
Рецимо, реч Србија има 3,7 милиона “хаштагова”, а друге најпопуларније су: Београд, љубав и Нови Сад. Наравно, на светском нивоу најпопуларније речи су већ годинама: Лондон, Њујорк, Париз, Дубаи и Истанбул. Да би добили бесплатну рекламу од туриста, многи градови обележавају места за “селфи спот”, објављују мапе са локацијама за најбоље слике или, чак, постављају клупе као што ради Ирска.
Прочитајте још - Туристи као пошаст, за добар "селфи" су спремни на све!
- Три “супер селфи” места у Београду су: плато код Победника, Теразије код хотела “Москва” и раскрсница Кнез Михаилове са Тргом републике - истиче Станковићева. - Не праве селфије само млади него сви. Уосталом, “миленијалци” полако постају средовечни људи.
Depositphoto

И научно је доказано да прављење селфија на одмору људе чини срећнијим, а 40 одсто туриста се, према истраживању резервационог система “Хоум авеј” боље сећа путовања захваљујући сликама које су направили. С друге стране, психолози тврде да је објављивање слика са “пачијим лицем” заправо стварање лажне слике о себи и вештачког момента. Дијагностикована је и зависност, јер су многи спремни да погину због добре слике.
Због тога су у Индији ове године обележене “не селфи зоне”, а многи музеји су забранили уношење селфи штапова због безбедности у Њујорку, Ватикану, Националној галерији у Лондону, Забрањеном граду у Пекингу, на Ајфеловој кули, у Дизниленду...