Цена љути превозникe

З. РАЈИЋ

29. 08. 2017. у 08:32

Невоље фабрике шећера "Црвенка" пред почетак кампање репе. Камионџије плаћају велике казне због прекомерне тонаже

Цена љути превозникe

Власници транспортних фирми на губицима због ниске цене превоза Фото З. Р.

ЦРВЕНКА - Пред сам почетак нове кампање прераде слатког корена, најављене за 1. септембар, фабрика шећера "Црвенка" суочила се са одбијањем превозника да довозе сировину по ценама транспорта нижим од прошлогодишњих за читавих 18 одсто.

Камионџије су незадовољне што је шећерана формирала цену превоза репе на носивост од 35 тона, иако је по закону дозвољено да се товари од 25 до 27 тона. Возачи теретњака истичу да их црвеначка фабрика приморава на претовар својих дампера и шлепера, јер у супротном не би имали зараду.

Шећерани је достављен списак 37 незадовољних превозника, са укупно 68 камиона који стоје, иако би већ требало да довозе репу у круг "Црвенке". А, руководству фабрике су упутили захтев да се ценовник коригује на максималну бруто носивост од 42.000 килограма, како је и законом одређено, и да се претовареним камионима обрачунава само допуштена маса терета.

- Нас терају да натоваримо 34 или 35 тона слатког корена да би шећерана добила више робе, али за исте паре - открива калкулацију један од дугогодишњих сталних превозника, који ради за "Црвенку".

Други колега, пак, упозорава на велике казне, уколико полиција на друму утврди да је возило с репом претоварено мимо прописа.

- Највећу глобу, и до милион динара, требало би да плати шећерана, а посебне новчане казне су за власнике камиона, као и за шофере. Црвеначка фабрика, с једне стране, подстиче претовар, а с друге жели да избегне пенале, па је у уговору с превозницима назначила да казне за преоптерећење камиона плаћају искључиво њихови власници - револтиран је један од власника транспортне фирме.

Превозници, који више од деценије сарађују са шећераном "Црвенка", наглашавају да је цена превоза репе годинама систематски обарана, а да је сад пала испод сваког нивоа. Фабрика је ангажовала професора Саобраћајног факултета да пронађе формулу, којом ће трошкове превоза свести на минимум.

- Невероватно је да је овај стручњак нашао "решење" у претовару, који уништава путеве и угрожава безбедност и нас камионџија. Посебно је опасно што 1. септембра, кад почиње нова кампања прераде репе, крећу и деца у школу. Шећерана је у саставу грчке компаније "Хеленик шугар", а у тој земљи, поуздано знамо, строго воде рачуна да ниједан камион не буде претоварен - истиче један од камионџија.


ИЗ ЦЕЛЕ СРБИЈЕ

ШЕЋЕРАНА "Црвенка" је јавном набавком исказала потребу за 65 дампера, 25 стандардних камиона и 20 соло-камиона за превоз репе, од 20. августа до краја децембра, у дневном обиму од 7.000 до 8.000 тона.

Пријаве су доставили превозници из целе Србије, који истичу да су три месеца раније припремали своја возила за кампању. Меродaвни у црвеначкој фабрици нису били доступни за коментаре о протесту камионџија, који су најавили да ће подршку затражити од надлежних републичких органа.



Пратите нас и путем иОС и андроид апликације