Кредит спасава тиватску писту

Б. Р.

22. 11. 2017. у 08:52

Аеродром у Боки треба што пре да се реконструише и тако спречи даље пропадање. Данило Орландић: Један уложен евро у ваздушну луку Тиват доноси пет пута више

Кредит спасава тиватску писту

Са више улагања били би и већи приходи / Фото Аеродроми Црне Горе

РЕКОНСТРУКЦИЈУ Аеродрома Тиват треба што пре започети, а једини начин да се то оствари је уз кредитну подршку Европске банке за обнову и развој. Од ЕВРД ова ваздушна лука би требало да узме зајам од 30 милиона евра, а остатак од око 21 милион евра би могла да обезбеди држава. Како је рекао Данило Орландић, извршни директор "Аеродрома Црне Горе" то је оптималан модел у овом тренутку за земљу.

Он је саопштио је да је једна британска анализа показала да се један евро уложен у Аеродром Тиват враћа Црној Гори скоро пет пута више. Тиватска ваздушна лука могла би да опслужи знатно већи број путника кад би имали већу зграду.

- Ове године на оба црногорска аеродрома у Тивту и Подгорици требало би да се услужи преко два милиона путника. Са растом броја путника увећавају се и приходи - рекао је Орладнић.

За сада, према најавама из извршне власти, нема приватизације, односно продаје црногорских ваздушних лука. Међутим, све чешће се помиње опција давања у дугорочни закуп.

- Опредељење Владе је да валоризујемо и унапредимо нашу инфраструктуру. Не можемо имати овакве комплексе као што су "Луштица", "Портонови", а да немамо квалитетну авио-доступност. Због тога је развој аеродрома кључан, не само за овај простор и Боку, већ комплетну економију. Зато ћемо урадити све да у најкраћем року обезбедимо оно што је потребно, валоризујемо црногорске аеродроме, па да на тиватски сваких десетак минута слеће по авион, а не сваких пет или шест сати. Осим тога, да нам гости не чекају на писти да би дошли до контролног пункта, него да то раде у квалитетној згради са многим другим садржајима - рекао је недавно приликом посете Тивту премијер Душко Марковић.

А интересовање за црногорске аеродроме већ су исказали представници турске компаније ТАВ који су недавно били у посети. Спремни су на преговоре са Владом о валоризацији оба аеродрома. Они управљају са 17 аеродрома на три континента, између осталих и са онима у Скопљу и Охриду, а сарађују и са француским компанијама, те аеродромом у Загребу. Само у скопски уложили су 110 милиона евра 2012. Сада са тог аеродрома лети се на 37 светских дестинација, а услужи више од два милиона путника годишње, саопштено је недавно из Министарства саобраћаја.

"МОНТЕНЕГРО ЕРЛАЈНС" ОБНАВЉА ФЛОТУ?

АКО Влада прихвати план реструктурирања и развоја, национална авио-компанија могла би постати прва у Европи која ће користити најновији модел бионга 737-МАХ 7 који би из фабрике могао изаћи у јануару. Цена тог авиона је преко 90 милиона долара.

- Израчунато је да би увођењем таквог модела оперативни трошкови били увећани за милион и по до два милиона евра, али би се одмах анулирали јер би била већа искоришћеност и путнички капацитет, навели су из "Монтенегро ерлајнса".




Пратите нас и путем иОС и андроид апликације