НАТО циља аеродром у Беранама

М. СЕКУЛОВИЋ

06. 11. 2017. у 14:01

НАТО је, пре свега, заинтересован за реактивирање некада цивилног а потом и војног аеродрома у Беранама

НАТО циља аеродром у Беранама

ЗАТВОРЕН Ваздушна лука у Беранама без путника

ПОДГОРИЦА - У Црној Гори је од званичног пријема државе у НАТО главна тема да ли ће и где ова војна алијанса градити своје војне базе. После изјаве једног од лидера ДФ Милана Кнежевића да ће НАТО у најскорије време изградити две војне базе у ЦГ, а једну чак до краја 2019, јавност се заталасала и почела су нагађања на којим би то локацијама могло бити.

- Без икакве дилеме, НАТО није заинтересован за поморску базу у ЦГ, јер их има у Италији и Албанији, а ту је и Хрватска. НАТО је, пре свега, заинтересован за реактивирање некада цивилног а потом и војног аеродрома у Беранама, који је последњи пут коришћен током ратова деведесетих година, о чему се до сада није много говорило - каже, за "Новости", високи официр бивше ЈНА чија су специјалност аеродроми, који сада као пензионер посматра црногорску стварност.

Да подсетимо, са аеродрома у Беранама се према Београду летело још пре скоро седам деценија, а потом су уследили и директни летови за Љубљану. Међутим, после темељног реновирања, аеродром је практично затворен, осим за повремене војне летове. У НАТО агресији на СРЈ, једини је аеродром на територији тада заједничке државе који није бомбардован.

- НАТО је сигурно рачунао на копнену инвазију, односно на ваздушне десанте, посебно хеликоптерске, којима би напао тадашњу југословенску армију с леђа. Међутим, писта би пре слетања првог хеликоптера или авиона била дигнута у ваздух - прича наш саговорник, који објашњава да је аеродром у Беранама Алијанси потребан због тога што НАТО зазире од три аеродрома у Србији - Поникве, чији подземни део је зарушен током бомбардовања 1999. године, авио-базе на Пештеру и аеродрома Лађевци код Краљева.

- Из Берана, ни Ниш није далеко - истиче наш саговорник, који каже да је аеродром идеална база за хеликоптерске јединице и подсећа да му је писта дужа од аеродрома у Тивту.

- С нама нико до сада није контактирао поводом аеродрома - каже, за "Новости", председник Општине Беране Драгослав Шћекић.

- Аеродром је одлуком Владе постао власништво Општине Беране, и логично би било да будемо први питани ако би се нешто предузело по том питању. Додуше, Влада може да повуче такву одлуку - каже Шћекић.

Неколико дана пре референдума у Црној Гори, у мају 2006. године, тадашњи премијер Мило Ђукановић је казао да ће се ускоро летети са аеродрома у Беранама. "У игру" је ушла и компанија "Лимек" из Турске, али све је остало на причама.


ШАНСА ЗА ГРАД?!

ПРВИ амбасадор Словеније у Црној Гори казао је недавно да би аеродром у Беранама био врло интересантан за улагања и инвестиције ако би Црна Гора постала чланица НАТО.

- То би могла бити главна шанса за град - казао је Видетић, упоредивши Беране са словеначким местом Брежице, где је, како је казао, НАТО у аеродром уложио око 100 милиона евра, а осим војних, аеродром се користи и у цивилне сврхе.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (3)

Markonovan

06.11.2017. 15:51

Iskreno boli me uvo vise za politiku,ja kao rodjeni Beranac i Srbin bih volio da investiraju u aerodrom jer bi se samim tim i privukle neke investicije u gradu kojeg je dps zadnjih 20 godina unistio

Gojko

07.11.2017. 08:59

Sećam se da je avijacijska inžinjerija iz Pančeva izradila rupe pored pisti na svim aerodromima u SFRJ.1981.g. su tako pripremali i splitski /civilni/ aerodrom /koji je u nastavku imao i podzemno sklonište preko magistrale,u brdu,za desetak aviona/ da se digne u vazduh u slučaju agresije.