НАТО циља аеродром у Беранама
06. 11. 2017. у 14:01
НАТО је, пре свега, заинтересован за реактивирање некада цивилног а потом и војног аеродрома у Беранама

ЗАТВОРЕН Ваздушна лука у Беранама без путника
ПОДГОРИЦА - У Црној Гори је од званичног пријема државе у НАТО главна тема да ли ће и где ова војна алијанса градити своје војне базе. После изјаве једног од лидера ДФ Милана Кнежевића да ће НАТО у најскорије време изградити две војне базе у ЦГ, а једну чак до краја 2019, јавност се заталасала и почела су нагађања на којим би то локацијама могло бити.
- Без икакве дилеме, НАТО није заинтересован за поморску базу у ЦГ, јер их има у Италији и Албанији, а ту је и Хрватска. НАТО је, пре свега, заинтересован за реактивирање некада цивилног а потом и војног аеродрома у Беранама, који је последњи пут коришћен током ратова деведесетих година, о чему се до сада није много говорило - каже, за "Новости", високи официр бивше ЈНА чија су специјалност аеродроми, који сада као пензионер посматра црногорску стварност.
Да подсетимо, са аеродрома у Беранама се према Београду летело још пре скоро седам деценија, а потом су уследили и директни летови за Љубљану. Међутим, после темељног реновирања, аеродром је практично затворен, осим за повремене војне летове. У НАТО агресији на СРЈ, једини је аеродром на територији тада заједничке државе који није бомбардован.
- НАТО је сигурно рачунао на копнену инвазију, односно на ваздушне десанте, посебно хеликоптерске, којима би напао тадашњу југословенску армију с леђа. Међутим, писта би пре слетања првог хеликоптера или авиона била дигнута у ваздух - прича наш саговорник, који објашњава да је аеродром у Беранама Алијанси потребан због тога што НАТО зазире од три аеродрома у Србији - Поникве, чији подземни део је зарушен током бомбардовања 1999. године, авио-базе на Пештеру и аеродрома Лађевци код Краљева.
- Из Берана, ни Ниш није далеко - истиче наш саговорник, који каже да је аеродром идеална база за хеликоптерске јединице и подсећа да му је писта дужа од аеродрома у Тивту.
- С нама нико до сада није контактирао поводом аеродрома - каже, за "Новости", председник Општине Беране Драгослав Шћекић.
- Аеродром је одлуком Владе постао власништво Општине Беране, и логично би било да будемо први питани ако би се нешто предузело по том питању. Додуше, Влада може да повуче такву одлуку - каже Шћекић.
Неколико дана пре референдума у Црној Гори, у мају 2006. године, тадашњи премијер Мило Ђукановић је казао да ће се ускоро летети са аеродрома у Беранама. "У игру" је ушла и компанија "Лимек" из Турске, али све је остало на причама.
ШАНСА ЗА ГРАД?!
ПРВИ амбасадор Словеније у Црној Гори казао је недавно да би аеродром у Беранама био врло интересантан за улагања и инвестиције ако би Црна Гора постала чланица НАТО.
- То би могла бити главна шанса за град - казао је Видетић, упоредивши Беране са словеначким местом Брежице, где је, како је казао, НАТО у аеродром уложио око 100 милиона евра, а осим војних, аеродром се користи и у цивилне сврхе.
Markonovan
06.11.2017. 15:51
Iskreno boli me uvo vise za politiku,ja kao rodjeni Beranac i Srbin bih volio da investiraju u aerodrom jer bi se samim tim i privukle neke investicije u gradu kojeg je dps zadnjih 20 godina unistio
Oj kukalo srpstvo ugašeno sa tobom moj Markonovan.
Sećam se da je avijacijska inžinjerija iz Pančeva izradila rupe pored pisti na svim aerodromima u SFRJ.1981.g. su tako pripremali i splitski /civilni/ aerodrom /koji je u nastavku imao i podzemno sklonište preko magistrale,u brdu,za desetak aviona/ da se digne u vazduh u slučaju agresije.
Коментари (3)