Због Милке кројачице и Милка без домена

Милица Станојковић

08. 09. 2019. у 10:02

Многе компаније губе профит уколико не региструју домен под својим брендом. Произвођач чоколаде једва испреговарао са женом да им "врати" домен. "Старбакс" још пре 10 година у Србији регистровао национални домен

Због Милке кројачице и Милка без домена

Фото Танјуг-АП

СВАКОДНЕВНО се у Србији региструје велики број домена, а регистрација функционише по принципу ко га први региструје - његов је. Ипак, највећи проблем ово може да направи великим фирмама и познатим личностима, којима бренд, било да је реч о имену или производу, може да буде угрожен тиме што неко други региструје домен са називом њиховог бренда и тако их предухитри.

Иако регистрација домена кошта само 3.500 динара у нашој земљи, свест о присуству компанија на интернету није довољно развијена као у свету, па се дешава да неке компаније своје највеће брендове остављају незаштићене на интернету.

- Једна наша позната компанија, рецимо, није регистровала свој домен са називом популарног производа, слаткиша - објашњава, за "Новости", Предраг Милићевић, руководилац сектора маркетинга у Регистру националног интернет домена Србије. - У будућности, неко може да региструје тај домен и искористи популарност имена, а на домен постави сајт са неодговарајућим или штетним садржајем.

Као пример добре праксе Милићевић наводи компанију "Старбакс", која је десет година пре него што се појавила на српском тржишту регистровала национални домен. О томе се води рачуна у светским компанијама.

Међутим, како објашњавају у Регистру националног интернет домена Србије, иако су светске компаније по много чему испред нас, и компанији "Милка" промакло је да региструје одговарајући француски домен. Домен milka.fr регистровала је жена, вероватно нашег порекла, која се бавила шнајдерајем.

- Када су из компаније покушали да преузму тај домен, водили су спор са њом, али она није била у прекршају јер је, захваљујући свом имену, полагала право на њега - објашњава ову необичну ситуацију Милићевић. – На крају су успели да се договаре и преузму домен.

Осим компанија, често су на удару и познате личности, чија имена, у оквиру назива домена, могу да региструју други и пласирају разне садржаје.

- Када је реч о нашим познатим личностима не знам каква је ситуација, али знам да је, рецимо, глумац Ештон Кучер, када се родила његова ћерка, регистровао бројне домене чији називи садрже њено име - каже наш саговорник. - Тако да у будућности неко не би могао да региструје такав домен и на њему пласира, примера ради, порнографски садржај.

Компанија "Гучи" постала је регистар domena .gucci на који је планирала да постави све своје сајтове, како би се изборила са око 2.000 домена на којима се налазе и бројни сајтови који продају лажну „Гучи“ робу.


КВАЧИЦЕ

ОДНЕДАВНО могућа је и регистрација домена за дијакритичким знацима, односно квачицама. Тако, рецимо, сада сви који имају слова са квачицама, као што су ч, ш, ћ, у свом називу, могу да региструју латинички домен са правим називом.


Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (1)

e

08.09.2019. 10:34

ha ha ha ha ha ha, za par godina vise nista od toga nece biti vazno, internet ce biti ukinut, stoka u logorima pod strazom, i glupa raja nikad nece otici do zvezda

Poskok

08.09.2019. 11:48

Sami domeni vise nemaju veliku vaznost, vec godinama glavnu rec vodi google i pretrazivaci, po kljucnim recima, domen moze da bude bilo kakav vi kad ukucate kljucnu rec on ce da vam odma izbaci taj sajt. To da zauzmes domen pa nekom posle prodajes za veliki novac, to vreme je davno proslo.

Mosmos

08.09.2019. 13:18

Ja dobijam redovno reklame na elektronsku postu da kupim neki domen jeftino i zaradim kasnije kad se pojavi neka firma sa tim imenom u Srbij. Jer mora odkupe od mene dome... Meni to glupo, treba nesto svoje smisljat a ne uzimat tudja imena. Iako je Milka zensko ime kod srba, pa i razumem ovu situaciju..