Све већа продаја преко интенета, ове године можда и 354 милиона $
29. 03. 2019. у 16:29
Промет у е-трговини у Србији износио је прошле године године 319 милиона долара, а очекује се да ће у овој доћи до цифре од 354 милона долара

Free Images Pixabay
Промет у е-трговини у Србији износио је прошле године године 319 милиона долара, а очекује се да ће у овој доћи до цифре од 354 милона долара, речено је данас на радионици "Да посао кликне" у Београду.
Електронска трговина у Србији бежели константан раст, а колико је она важна за мала и средња предузећа и шта је потребно предузетницима из наше земље да би се у онлине свету добро представили на глобалном тржишту, биле су само неке од тема покренутих на Њебиз радионици "Да посао кликне", у организацији Привредне коморе Србије и уз подршку компаније DHL International Београд.
Укупан промет е-трговине у свету износи 1,8 билиона долара, а у 2019. се пређвиђа да ће бити нешто више од два билиона долара.
Највеће учешће у овој трговини имају Кина и Америка, затим Велика Британија, Јапан и Немачка, а највећи светски играчи на овом пољу су компаније Амазон, еbаy и Алибаба.
"Интернет је прославио 30 година постојања, током који је светска дигитална мрежа направила револуцију у пословању, комуникацији и трговини. Кад је у питању етрговина код нас, у том сегменту каскамо за Европом, у групи смо са Бугарском, Црном Гором, Кипром", истакла је Сања Мрдовић из Сектора за међународне економске односе Привредне коморе Србије.
У последње време, каже, поправља се ситуација, али и даље постоје кључне препреке као што су неповерење корисника, цена доставе, плаћање царине или ПДВ-а за робу из иностранства, време испоруке...
Подаци кажу да 49 одсто корисника интернета у Србији никада није куповало онлајн.
Такође, бројке кажу да 82 одсто предузећа има свој веб сајт, 23 процената је примило поруџбине преко интернета, а 40 одсто предузећа је наручивало путем интернета.
Корисници е-трговине, њих 89 одсто ради тај процес преко рачунара, а само четири одсто путем мобилног телефона.