НЕЋЕ БИТИ ПРЕРЕГИСТРАЦИЈЕ: Тракторима продужен живот

Ј. Субин

27. 03. 2019. у 14:02

После писања "Новости", МУП донео одлуку да пољопривредне машине не морају на пререгистрацију. Изменама закона биће омогућено да старе таблице и даље важе уз потврду о техничком

НЕЋЕ БИТИ ПРЕРЕГИСТРАЦИЈЕ: Тракторима продужен живот

Трактористи неће морати да ваде нове таблице

ОДЛУКУ да пољопривредни произвођачи неће морати да пререгиструју тракторе и радне машине које већ имају трајне регистрације и старе таблице, Министарство унутрашњих послова је донело одмах после писања "Новости" о том проблему. Ресорно министарство је најавило да ће предложити измене Закона о безбедности саобраћаја на путевима, којима ће бити омогућено да старе таблице и даље важе уз потврду о техничком прегледу, што је и до сада била законска обавеза.

Стручњаци, међутим, коментаришу да још није јасно шта тачно подразумева потврда о техничкој исправности. Она је и раније била потребна, али није постојала казнена одредба у случају да је неко нема. Водећи се том логиком, многи пољопривредници нису ни одвозили тракторе и радне машине на технички преглед. Знали су да и ако их полиција заустави, не може да их казни ако немају тај папир.

И док су многи пољопривредници, нарочито они у централној Србији, који поседују мале тракторе, старе и по неколико деценија, чекали до последњег момента да им држава прогледа кроз прсте и нешто учини, има и оних који су своје машине пререгистровали. Обавеза да се трактори и пољопривредне машине пререгиструју донета је Законом о безбедности саобраћаја на путевима, који је усвојен још 2009, а примена је требало да почне да важи од 3. априла.

Министар унутрашњих послова Небојша Стефановић недавно је изјавио да пререгистрацијом не желе да пољопривредне произвођаче излажу додатним трошковима, али да је потврда о техничкој исправности обавезна јер је циљ да та возила буду сигурна и исправна.

Према неким проценама, техничке прегледе не би могло да прође више од 60 одсто трактора и пољопривредних машина, па би због тога могли и да остану нерегистровани. Неисправни трактори су један од најчешћих узрока саобраћајних несрећа, нарочито у периоду пољопривредних радова. Према званичним подацима, трактористи су изазвали 70 одсто саобраћајних удеса. Још није познато да ли ће измене закона утицати на критеријум за технички преглед, јер је пољопривредницима највећа мука то што им старе машине не би прошле озбиљније контроле.

ОПАСНИ НА ПУТУ

ДА би прошао технички преглед, трактор мора да се фотографише и преконтролише на посебном полигону, који је прописан правилником. Пољопривредне машине морају да имају и жуто ротационо трепћуће светло, којим се учесници у саобраћају обавештавају да је на путу спорије и веће возило. Ово до сада није била обавеза, а није јасно ни да ли ће новим изменама то и бити. Власници машина су имали рок до 2022. да поставе рам или кабине, али судећи према досадашњим потезима, ни то неће бити "обавеза".

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (10)

Trula istina

27.03.2019. 15:06

Niko ne postavlja pitanje kakav je materijalni status seljaka. Selo i seljak su totalno materijalno uništeni. Za koju godinu i ove neispravne traktore neće imati ko da vozi, po rodnoj Srbiji.

slavke

27.03.2019. 15:23

I kome da se sada obratim sto sam, kao budala, preregistrovao i traktor i kombajn?! Ko ce da mi plati nesto preko 37.000 dinara?! SRAMOTA

Bcb

27.03.2019. 15:24

Znaci vozacima automobila trazite dlaku u jajetu,a ovi neka voze raspale krsine bez osnovne signalizacije.

Ustani Radoje Domanovicu

27.03.2019. 16:07

Super. Nema para za tehnički pregled. A posle kad pogaziš neku decu jer ih nisi video u meaku, ili kad se neko zakuca u tebe jer nemaš svetla, ili kad ti traktor pregazi unuka jer mu je ručna neispravna onda ćemo da se srzimo za glavu i da pitamo Boga šta smo mu skrivili. To je siromaštvo u glavi a ne u parama. Ne završava se sve NA VALJDA NEĆE.

Zemljoradnik

27.03.2019. 16:31

Šta je uplašli se reakcije seljaka a uskoro će izbori... Nemojte da se čudite ako vrate odluku posle izbora...

Rigoleto

27.03.2019. 16:39

To ste radili i za skutere pa posle kao nema veze a mi koji smo uzeli zutu tablu placamo svake godine.... lopovi... kaubojska drzava

Brane

27.03.2019. 16:44

Već viđeno bezbroj puta. Prvo se stvori problem, uzburka javnost, a onda se javi mađioničar koji taj problem reš i jednom rukom!!!. Zašto su uopšte predlagali takav zakon? Zar nisu mogli odmah znati kakva će reakcija vlasnika traktora biti?

El Da

27.03.2019. 17:10

Pa te kršine koliko toliko radile i pšenicu obrađivale pa mlinovima za male pare prodavale..Da bi pekara domaće mesile.A sa kolima ori pa ćeš da vidiš kako može.

M

27.03.2019. 18:51

Da li znate da vozači E kategorije koji više od 10 godina voze širom Evrope moraju da polažu saobraćajne propise za D kategoriju kao da nemaju dozvolu.