Преостали километри само уз концесију?
24. 03. 2018. у 10:00
Министарство грађевинарства демантује да смо близу уговора за деоницу Коридора 11 до границе са Црном Гором. Следе преговори о градњи пута до Бољара, а у игри јавно-приватно партнерство или концесиони модел

Фото Танјуг
ОД премијера Црне Горе Душка Марковића смо недавно чули да је питање дана када ће Србија потписати и последње уговоре за финансирање Коридора 11 кроз нашу земљу. Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, међутим, демантује ове најаве. Финансијска конструкција за још 107 километара од Пожеге до Бољара неће бити окончана ових дана. Пред нама су тек преговори са Кинезима, а сва је прилика да ће се последњи део српског пута за јужни Јадран градити кроз приватно-јавно партнерство или концесију.
Београд и Бољаре, последњу тачку Коридора 11 у Србији, повезаће пут дужине око 270 километара. Деоницом Љиг - Прељина, од око 40 километара, аутомобили возе од новембра 2016. године. Рок за завршетак дела од Обреновца до Уба, од око 26 километара, јесте крај ове године. За деоницу Лајковац - Љиг, дужине 24 км, уговор за изградњу је потписан са представницима компаније "Шендонг хај спид група".
- На друмском Коридору 11, од пет деоница од Сурчина до Прељине, дужине око 120 километара, неке су завршене, а негде се тренутно изводе радови - кажу у ресорном министарству. - Кад је реч о преостале две деонице до границе са Црном Гором, за прву, од Прељине до Пожеге, 30,9 километара, у новембру 2017. потписан је комерцијални уговор вредан 450 милиона евра. Уговор је потписан са кинеском компанијом ЦЦЦЦ и очекује се ускоро одобрење кредита од кинеске Ексим банке за финансирање овог пројекта.
Модел финансирања последњих 107 километара, од Пожеге до Бољара, међутим, још није потпуно известан. Нешто више могло би се знати половином априла. Тада у Србију стиже кинеска делегација.
- Са компанијом ЦЦЦЦ је у мају прошле године, у Пекингу, потписан меморандум о разумевању у вези с наставком изградње Коридора, којим је обухваћена друга преостала деоница, Пожега - Бољаре, у дужини од 107 километара - додају у Министарству. - На основу потписаног меморандума у наредном периоду водиће се разговори о условима за изградњу ове деонице, највероватније кроз јавно-приватно партнерство или концесиони модел.
НОВАЦ
ДЕОНИЦА Љиг - Прељина финансирана је кредитом Азербејџана. Реч је о око 308 милиона евра. Део од Уба до Лајковца финансира се из буџета Србије у износу од 73 милиона евра. Кинекки кредит за део од Прељине до Пожеге вредан је 450 милиона евра.
Posmatrač
24.03.2018. 10:44
Zar nije bilo najave tokom 2017 da će se otvoriti deonica Obrenovac-Ljig u aprilu 2018 ?Po trenutnoj situaciji deo puta se završava krajem ove godine. Daj Bože da se sve to otvori i krajem 2020.
@Posmatrač - Rok je bio novembar 2017-godine...
@Posmatrač - Ne, najava je bila da ce biti gotovo u novembru 2017.
@Posmatrač - Don't worry be happy.
@Posmatrač - Na pocetku 2018. su rekli da ce deonicu Ljig - Obrenovac zavrsiti do kraja Jula. A onda su u Aprilu rekli - E to vise ne vazi, do kraja godine cemo pustiti. Ono sto ne razumem je da su najtezu deonicu (Preljina - Ljig) sa 5 tunela i brdima zavrsili i pustili pre godinu i po dana a Ljig - Obrenovac gde je prakticno ravnica i sem tunela kod Ljiga nema nikakvih prepreka, to nikako da zavrse. Al' dobro, bolje da odrade kako treba nego da puste tek tako.
Коментари (6)