Србија мора да пооштри услове увоза из Немачке
28. 02. 2018. у 14:07
После одлуке немачког суда у Лајпцигу да омогући забрану дизел-аутомобила у великим градовима. Код нас би могло да заврши и до 300.000 "дизелаша"

САВЕЗНИ суд Немачке у Лајпцигу у уторак је донео пресуду која градовима дозвољава да забране коришћење возила с дизел-моторима, што би могло да има велике последице на моћну немачку аутомобилску индустрију, али би и "затрпало" тим аутомобилима еколошки мање свесне земље попут Србије.
Прочитајте још: Кршеви пред нашим вратима
- Уколико држава под хитно не нађе неки механизам да заштити наше друмове од увоза тих, по животну средину и здравље људи изузетно опасних возила, прети нам прави стампедо половњака - каже, за "Новости", генерални секретар Српске асоцијације увозника нових аутомобила Бобан Николић.
Процене су да ће Немци "паркирати" огроман број, око 15 милиона возила са дизел-моторима, а да ће најмање њих 300.000 "закуцати на наша врата".
Прочитајте још: "Фолксвагену" Русија и Бразил пресудни за успех
- Прошле године смо увезли више од 150.000 половних возила, од којих су две трећине имале моторе са "евро 3" стандардом, док Немци протерују и "евро 4" и "евро 5" дизеле - каже Драган Шкрњић, организатор чувеног еколошког "Тесла релија" и добар познавалац прилика на нашем тржишту возила. - Сада ће "дизелаши" у Немачкој драстично појефтинити и биће веома интересантни нашим возачима. Краткорочно, то изгледа повољно, али за неколико година бићемо у катастрофалној ситуацији, као један од највећих "ауто-отпада" у Европи.
Увозници половњака задовољно трљају руке сматрајући да је одлука Немачке прилика да подмладе возни парк за мало новца.
- Очекујем да ће половни аутомобили са дизел-моторима у Немачкој појефтинити између 500 и 700 евра, бар у категоријама које највише увозимо. То значи да ће код нас бити јефтинији од 300 до 500 евра, а можда и више, јер нико још не може да процени са сигурношћу ефекте те одлуке - каже Драган Симић, из једне београдске фирме која увози "половњаке".
Победу у Лајпцигу су однеле групе за заштиту животне средине које су оптужиле владу да интересе произвођача аутомобила ставља испед здравља грађана. Издувни гасови мотора на дизел-гориво садрже оксиде азота који узрокују респираторне болести и превремену смрт хиљада људи годишње. Светска здравствена организација је саопштила да је у Србији лане од последица те врсте загађења умрло 5.600 људи.
МЕРКЕЛОВА: НЕЋЕМО УГРОЗИТИ ВЛАСНИКЕ
Канцеларка Ангела Меркел је на конференцији за новинаре с председником Србије Александром Вучићем, на питање новинара да прокоментарише пресуду, рекла да ће Влада размотрити пресуду и састати се с представницима градова и покрајина.
Меркелова је рекла да пресуда неће утицати на све власнике дизел аутомобила у Немачкој.
Najzad
28.02.2018. 14:48
Najzad cemo imati i mi kvalitetne automobile po pristupacnoj ceni! A onda vidis, naslov, da ce sopstvena vlada i vlast da nam to zabrani. Pa moze li barem nesto da pomognu, cemu sluze ti u skupstini? Jesu li nam to neprijatelji koje je Srpski narod postavio? Pa zar da vozimo krseve za velike pare i da nam ovi iz vlade stanu na put u jedinstvenoj prilici i uvezemo kvalitetne automobile i izbacimo ove stare sto zagadjuju. Nikakva pomoc samo globa od ovih iz Skupstine! Njih iz skupstine!
Malo su nas trovali osiromasenim uranijumompa sada da nastave izdrndanim dizel motorima.To sto ce najtezih bolesti biti sto vise nije bitno , bitno je da ce onaj ko to odobri biti pun ko brod.
Nek nam svima zakuca po jedqn 1.9Tdi, 2011 godiste. Naspram naseg prosecnog Renault Clio 1.4 2001... Govorite o sigurnosti, uvezite SVE STO ONI NECE.
Sud jos nije doneo presudu nego je odlozio izricanje..
Svaki put kad se pojave slicne informacije oglase se iz Asocijacije uvoznika novih vozila. Ko su oni da sude o tome? Njima ne bi odgovaralo ni da zabrane uvoz polovnjaka. A komentari da ce sve zavrsiti kod nas su smesni. Po Nemackoj vrsljaju Poljaci, Bugari, Rumuni pa cak i Moldavci koji kupuju daleko vise polovnjaka od nas.
Коментари (11)