Србија мора да пооштри услове увоза из Немачке

П. Ж.

28. 02. 2018. у 14:07

После одлуке немачког суда у Лајпцигу да омогући забрану дизел-аутомобила у великим градовима. Код нас би могло да заврши и до 300.000 "дизелаша"

Србија мора да пооштри услове увоза из Немачке

САВЕЗНИ суд Немачке у Лајпцигу у уторак је донео пресуду која градовима дозвољава да забране коришћење возила с дизел-моторима, што би могло да има велике последице на моћну немачку аутомобилску индустрију, али би и "затрпало" тим аутомобилима еколошки мање свесне земље попут Србије.

- Уколико држава под хитно не нађе неки механизам да заштити наше друмове од увоза тих, по животну средину и здравље људи изузетно опасних возила, прети нам прави стампедо половњака - каже, за "Новости", генерални секретар Српске асоцијације увозника нових аутомобила Бобан Николић.

Процене су да ће Немци "паркирати" огроман број, око 15 милиона возила са дизел-моторима, а да ће најмање њих 300.000 "закуцати на наша врата".

- Прошле године смо увезли више од 150.000 половних возила, од којих су две трећине имале моторе са "евро 3" стандардом, док Немци протерују и "евро 4" и "евро 5" дизеле - каже Драган Шкрњић, организатор чувеног еколошког "Тесла релија" и добар познавалац прилика на нашем тржишту возила. - Сада ће "дизелаши" у Немачкој драстично појефтинити и биће веома интересантни нашим возачима. Краткорочно, то изгледа повољно, али за неколико година бићемо у катастрофалној ситуацији, као један од највећих "ауто-отпада" у Европи.

ПАЛЕ ЦЕНЕ АКЦИЈЕ немачких аутомобилских компанија су у паду после пресуде Савезног суда у Лајпцигу. На Франкфуртској берзи је пала вредност акција "Дајмлера" за 0,7 одсто, на 69,77 евра, а за исти проценат је ослабио и БМВ, на 87,14 евра, преноси агенција АП. "Фолксваген" је такође "потонуо", и то за 1,8 одсто, на 162,54 евра.

Увозници половњака задовољно трљају руке сматрајући да је одлука Немачке прилика да подмладе возни парк за мало новца.

- Очекујем да ће половни аутомобили са дизел-моторима у Немачкој појефтинити између 500 и 700 евра, бар у категоријама које највише увозимо. То значи да ће код нас бити јефтинији од 300 до 500 евра, а можда и више, јер нико још не може да процени са сигурношћу ефекте те одлуке - каже Драган Симић, из једне београдске фирме која увози "половњаке".

Победу у Лајпцигу су однеле групе за заштиту животне средине које су оптужиле владу да интересе произвођача аутомобила ставља испед здравља грађана. Издувни гасови мотора на дизел-гориво садрже оксиде азота који узрокују респираторне болести и превремену смрт хиљада људи годишње. Светска здравствена организација је саопштила да је у Србији лане од последица те врсте загађења умрло 5.600 људи.

МЕРКЕЛОВА: НЕЋЕМО УГРОЗИТИ ВЛАСНИКЕ

Канцеларка Ангела Меркел је на конференцији за новинаре с председником Србије Александром Вучићем, на питање новинара да прокоментарише пресуду, рекла да ће Влада размотрити пресуду и састати се с представницима градова и покрајина.

Меркелова је рекла да пресуда неће утицати на све власнике дизел аутомобила у Немачкој.




Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (11)

Najzad

28.02.2018. 14:48

Najzad cemo imati i mi kvalitetne automobile po pristupacnoj ceni! A onda vidis, naslov, da ce sopstvena vlada i vlast da nam to zabrani. Pa moze li barem nesto da pomognu, cemu sluze ti u skupstini? Jesu li nam to neprijatelji koje je Srpski narod postavio? Pa zar da vozimo krseve za velike pare i da nam ovi iz vlade stanu na put u jedinstvenoj prilici i uvezemo kvalitetne automobile i izbacimo ove stare sto zagadjuju. Nikakva pomoc samo globa od ovih iz Skupstine! Njih iz skupstine!

maniks

28.02.2018. 15:08

Malo su nas trovali osiromasenim uranijumompa sada da nastave izdrndanim dizel motorima.To sto ce najtezih bolesti biti sto vise nije bitno , bitno je da ce onaj ko to odobri biti pun ko brod.

Sloba

28.02.2018. 15:17

Nek nam svima zakuca po jedqn 1.9Tdi, 2011 godiste. Naspram naseg prosecnog Renault Clio 1.4 2001... Govorite o sigurnosti, uvezite SVE STO ONI NECE.

Bozidar

28.02.2018. 17:29

Svaki put kad se pojave slicne informacije oglase se iz Asocijacije uvoznika novih vozila. Ko su oni da sude o tome? Njima ne bi odgovaralo ni da zabrane uvoz polovnjaka. A komentari da ce sve zavrsiti kod nas su smesni. Po Nemackoj vrsljaju Poljaci, Bugari, Rumuni pa cak i Moldavci koji kupuju daleko vise polovnjaka od nas.

Miki

28.02.2018. 17:36

Treba uvoz dizel automobila zabraniti, imamo dosta krseva u srbiji. Dizel vozila kod nas izbacuju oblake dima, i to sa tehnickim pregledom. Stroziji zakon za uvoz, i ekoloske takse za dizel vozila 500€ i vise godisnje

Šomi

01.03.2018. 00:03

Vidi ovih dijabola. Zagadiće nas 2010 godište. A ne zagađuje ovo što vozomo 1990-2000-2005 itd. Pa jer vi imate mozga.