ОГРАНИЧЕЊА ЗА ВОЗАЧЕ ПОЧЕТНИКЕ: Искуство чува главу
16. 03. 2019. у 22:02
Све земље имају неку врсту забране, само је модалитет другачији. Ригорозни прописи у ЕУ почели да се примењују још од 2003. године

МНОГОБРОЈНА ограничења која ступају на снагу 3. априла, а односе се на возаче почетнике, нису само изум нашег закона о безбедности саобраћаја већ устаљена пракса у свим земљама Европе!
Прочитајте још: Млади возачи не могу у бесна кола
Наиме, још 2003. је Европска комисија, након уочене чињенице да су млади возачи најризичнија група у саобраћају, израдила, а Европски парламент усвојио, Акциони програм за сигурност друмског саобраћаја, који је прописао бројна ограничења за возаче почетнике.
- Све земље имају неку врсту забране, само је модалитет другачији - каже, за "Новости", др Борис Антић, професор Саобраћајног факултета из Београда. - Наш закон јесте у овом делу рестриктиван, али је, када су млади возачи у питању, неопходан.
Прочитајте још: Анализе смањују број незгода
Професор Антић каже и да има места за неке дораде, јер, на пример, забрана да возач почетник вози више од три особе, укључујући и лице које врши надзор, има смисла ако он превози на пример своје вршњаке, али губи на снази ако на пример превози троје људи од 70 година.
- Да ли су ови прописи добри или нису, питајте ме за две или четири године када се буду видели ефекти ове мере - указује професор Антић.
У свим земљама је прописано време важења пробне дозволе, које се креће од годину до чак шест година (до навршене 24 године ако неко полаже са 18).
У Хрватској, која је чланица ЕУ, укинута је одредба о снази мотора до 109 КС (као код нас) која је важила до 2015, али су Хрвати задржали строга ограничења максималне брзине за почетнике. Слично као и у Србији - 90 одсто од максималне дозвољене.
У свим земљама ЕУ и региона за возаче почетнике је уведена нулта толеранција на алкохол - сем у Црној Гори, где је дозвољена количина до 0,3 промила. У БиХ возачку дозволу може добити особа која наврши 18 (код нас 17 година), али до 21. може да вози само уз пратњу. И старије особе које стекну дозволу три године морају да возе у пратњи искусног возача.
У Словенији се возачки испит полаже са 17 и по година и једино ограничење је да наредних шест месеци (до стицања пунолетства) возе у пратњи искусног возача.
У Аустрији је пробни период две године, без обзира на доба када лице положи испит, али ако почетник возач направи прекршај, мора поново да пролази неку врсту обуке.
Французи имају пробни рок од три године од стицања дозволе. Она се губи са шест казнених поена уместо, као код искусних возача, са 12.
У Немачкој се дозвола стиче са 17 година, али возачи до 18. морају да имају пратиоца. Ова дозвола важи само у Немачкој. Док не напуне 18 година, возачи у вожњи морају имати пратњу одрасле особе која има најмање 30 година, најмање пет година искуства у вожњи и не више од три казнена бода у возачкој дозволи.
DESA
16.03.2019. 22:33
Problem alkohol i droga. Pre cerdesetosam polozio sam A i B posle dva meseca sam otisao u vojsku, autojedinica. Posle tri meseca vozio sam komandanta divizije generalmajora. I penzionisao sam se kao vozac. Nikakve probe i ogranicenja. Ako ne izadje covek iz kuce tesko da drzava zakonom napravi coveka.
Eh da je ranije donet takav zakon , bilo bi nas mnogo više na proslavi 10 god mature ..... Vise bi ljudi bilo koji pokazuju slike svoje dece ....
U 18,19,20-toj godini u JNA, vozili smo tenkove, oklopna vozila, cisterne sa gorivom, čuvali granicu sa punim oružjem. Danas smo školovaniji, "savremeniji"...a deci ne smemo dati ni biciklu da voze. Šta se to dogodilo, dragi stručnjaci, pedagozi, pravnici...? Po meni, ovde se više vodi računa o punjenju bud
@Alex vrnjački - .... budžeta nego o bezbednosti, obzirom na cenu obuke. Početnicima se MORA reći da MOGU TRAJNO IZGUBITI DOZVOLU ZA NEKE PREKRŠAJE i to treba da uđe u test kao obavezno pitanje. Kraj.
Коментари (4)