НОВА МАЗДА 6 НА СКЕНЕРУ НОВОСТИ: Лимузине узвраћају ударац

П.Ж.

03. 12. 2018. у 23:33

Леп, складно извајан аутомобил. Префињени дизајн је, кажу Јапанци, традиционални "Кодо" (у слободном преводу: Душа покрета) који и споља и изнутра мора да оплемени човека који је у средишту свега

НОВА МАЗДА 6 НА СКЕНЕРУ НОВОСТИ: Лимузине узвраћају ударац

Фото Промо

НЕМА произвођача који пратећи захтеве тржишта није последњих месеци представио неко оф-роуд возило, неког теренца, макар кросовера...

Двоцифрени раст продаје ове категорије возила не оставља дилему да је ово време многобројних варијација на тему СУВ машина. Па ипак, иако доста ређе, на тржишту се појављују и лимузине. Лепше, атрактивније, боље него икада имају довољно адута да "узврате ударац" теренцима, а показатељи продаје са једног од најзахтевнијих аутомобилских тржишта (САД) јасно говоре да време седана није прошло. Напротив.

Захваљујући компанији "Дипем" наша редакција је на тест вожњи имала нову "мазду 6" у лимузинској верзији (поред седана у продаји је и караван ) са дизел агрегатом од 2,2 литре са 184 КС!

Нови адут из Хирошиме плени на први поглед. Леп, складно извајан аутомобил. Префињени дизајн је, кажу Јапанци, традиционални "Кодо" (у слободном преводу: Душа покрета) који и споља и изнутра мора да оплемени човека који је у средишту свега.

Унутрашњост, комбинација врхунских материјала, коже, брушене коже, дрвета, са укусно одабраним бојама, одаје утисак да се налазите у много скупљем премијум возилу! Јер, почетна цена нове "мазде 6" од 26.590 евра помало делује нестварно када се упореди са (много скупљом) конкуренцијом. Чак и најскупљи модел, којег смо ми имали на тесту, са "такуми" нивоом опреме, показује шта значи добар однос цене и квалитета - 35.190 евра!

Сести у једну овакву лимузину заиста представља задовољство. Јасно је да и нова "мазда 6" има обиље опреме, најновије технологије почевши од бескотакног откључавања и закључавања возила, најмодернијег система радара и сензора који асистирају возачу подижући не само квалитет вожње већ и безбедност (систем "i-Activesense") на један виши ниво. Ту су и вентилирајућа седишта, грејачи, изузетан аудио систем (сараунд Босе са 11 звучника), велики осмоинчни екран, наравно осетљив на додир... Команде на обручу управљача, на централној конзоли (једноставно коришћење дугметом), изузетна клима, могућност конекције, камера за паркирање (приказ од 360 степени), обиље простора (међуосовински растојање 2.750 мм) велики пртљажник (чак 522 литра) много преграда, фиока, места за одлагање ситница...

Ипак, како се од једне лимузине врхунског нивоа, а "мазда 6" то свакако јесте, очекује комфор, удобност, луксуз, више пажње смо посветили у овом тексту начину вожње, перформансама, потрошњи.

Најновија ,патетнирана "Маздина" технологија названа "SKYACTIV" пружа изузетне перформансе и бескомпромисну уштеду горива и интензивира, како јапански инжењери с поносом истичу везу "Јинба Иттаи" у којој се "сједињују човек и машина". 


Од самог притиска на "старт/стоп" дугме, приказа најважнијих података о вожњи на "хед-ап" дисплеју у висини очију возача, све до паркирања возила, које је без обзира на дужину од скоро пет метара, никада лакше, јасно је да је та веза срећника за воланом и "шестице" нешто што се тешко може описати речима, нешто што се мора осетити.

"Мазда 6" има и интелигентан систем одржавања брзине. Сама ће закочити, убрзати као и возило испред. Одзив гаса, кочница, управљача је изузетан. Аутоматски мењач са шест брзина је беспрекоран.Уколико пожелите да сами мењате брзине ту су и полугице иза обруча управљача.

Рекосмо ту је и "безброј" система асистенције возачу. Од кочења у изузетним ситуацијама, одржавање путање у жељеној траци, указивања на возило које долази из мртвог угла...И поглед на путни рачунар који показује, између осталог и потрошњу, навући ће вам осмех на лице.

Потрошња на нашем тесту није прелазила шест литара. По фабричким бројкама у комбинованом режиму вожње се креће око 5,1 литар. По најновијим WЛТП приописима који са примењују да би се спречили марифетлуци и мања приказивања потрошње од реалних, којима су у ранијием периоду бројне компаније које праве возила биле склоне, нова "мазда 6" има исте параметре!

Једна од тајни екониомичности је и систем који, ако то услови вожње допуштају, ако нема потребе за свом расположивом снагом, једноставно искључи два спољна (од четири) цилиндра која, наравно, потпуно неприметно, укључи када додате притиснете папучицу гаса..

Од опреме, да поновимо, "мазда 6" једноставно "нема шта нема" па чак и погон на сва четири точка.

ТЕХНИЧКИ ПОДАЦИ

ДУЖИНА: 4.805 мм

ШИРИНА. 1.840 мм

ВИСИНА: 1.475 мм

МЕЂУОСОВИНСКО РАСТОЈАНЈЕ: 2.750 мм

МАСА: 1.714 кг

ПРТЛЈАЖНИК: 522 лит.

МОТОР: 2.2 ЦДИ 184

ЗАПРЕМИНА: 1.998 ццм

БРОЈ ЦИЛИНДАРА: 4

СНАГА: 184 КС

ОБРТНИ МОМЕНТ: 445 нм

ПОТРОШЊА: Лит./100 км

ГРАД: 5,9

ВАН ГРАДА: 4,5

КОМБИНОВАНО: 5,1

ЕМИСИЈА ЦО2: 133 гр/км

РЕЗЕРВОАР: 62,2

ЦЕНА: Од 26.590

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације