Иранска представа о освети мужу пред београдском публиком

В. Стругар

15. 03. 2018. у 21:02

Изведена иранска представа "Причај, Медеја", по мотивима Еурипидове трагедије. Корона: Однос мушкарца и жене увек исти, без обзира на систем у коме живе

Иранска представа о освети мужу пред београдском публиком

Фото П. Митић / Клара Корона, Мехди Шеихванд и Дарија Назари

ПО мотивима чувене Еурипидове трагедије настала је иранска представа "Причај, Медеја" (режија Мехди Шеихванд), с којом из Техерана долази Позоришна компанија "Џирџирак" на 17. Међународни позоришни фестивал "Славија 2018".

У њиховом тумачењу, пред публиком ће се наћи прича о моћној и усамљеној жени, без подршке и ослонца, која жели да се освети мужу и свим осталим мушкарцима због угњетавања. На сцени ће се појавити две Медеје (у тумачењу Кларе Короне и Дарије Назари), које откривају унутрашње сукобе и мисли античке јунакиње.

- Медеја је располућена на два дела. Један њен део прекорева, а други у ватри побуне сагорева. Први се опире ставу заједнице, док је други уништен друштвеним условљеностима - објашњава редитељ Мехди Шеихванд. - За овај наслов смо се одлучили јер је реч о познатој причи, фокусираној на судбину жене, а она је слична у свим временима и деловима света.

Клара Корона (иначе Италијанка) доселила се у Техеран пре шест година да на тамошњем универзитету предаје италијанску књижевност. У међувремену је одлучила да се са глумицом Даријом Назари посвети театру, па ће заједничку представу "Причај, Медеја" после Београда извести у Индији, Енглеској и САД.

- У средишту представе је однос између жене и мушкарца, који почива на њеној вечној тежњи да нађе некога ко ће је заштитити - објашњава Корона. - Реч је о универзалној причи, иако у Ирану жена има мање права од мушкарца јер су њена права условљена религијским законима. Али у нашем читању не бавимо се тим сегментом, већ једном дубљом и аналитичнијом равни на којој је однос мушкарца и жене увек исти, без обзира на систем у коме живе.

Иранска представа прати Медејину судбину од детињства до одраслог доба, трагајући за одговором на питање шта ју је натерало да убије своју децу. Она је, свакако, жртва предрасуда, културе у којој је живи, сопствене судбине. Ипак:

- Грци су у судбину веровали, док у нашој причи оно што се Медеји догађа последица је стања у друштву, а не воље богова - истиче Клара Корина.

ОСАМНАЕСТ ПОЗОРИШТА

- У ИРАНУ државна позоришта не оскудевају с новцем, за разлику од самосталних компанија - открива Дарија Назари. - Културни живот је веома богат, тешко се може доћи до улазница, иако се у Техерану свако вече изводи осамнаест представа на различитим сценама. Играју се комедије, трагедије и модерне представе у којима доминирају минимализам и постдрамски театар. Углавном се бавимо историјским и политичким темама, али не на директан начин...




Пратите нас и путем иОС и андроид апликације