Метро: Француска мрежа, а кинеске машине

Е. В. Н.

22. 07. 2019. у 12:26

Станко Кантар, директор ЈП "Београдски метро и воз", најавио конкурс за израду геолошког елабората. Пошто је Београд већ доста избушен током претходних деценија, имамо сада већ доста добре подлоге

Метро: Француска мрежа, а кинеске машине

Документација за првих 17 километара подземне железнице

ФРАНЦУСКА компанија "Алстом" заинтересована је да испоручи возна средства и системе, контактне мреже, машинске електросистеме за изградњу престоничког метроа. А у оквиру припремних радова, како је најавио Станко Кантар, директор ЈП "Београдски метро и воз", следеће недеље биће расписан конурс за израду геолошког елебората за првих 17 километара подземне железнице.

Кантар је подсетио на споразум који је још 2011. године потписан са Француском, али и на документ са кинеском страном.

- "Алстом" је заинтересован за испоруку возних средстава, и то пише у документу, али ту није дефинисан грађевински део - наводи Кантар за РТС. - Тај грађевински део требало би да финансира Кина, на основу уговора о сарадњи између двеју земаља.

Елаборат који је у плану да се изради требало би да покаже да ли ће бити већих проблема са тлом.

- Ово ће бити најобимнији елаборат, који је рађен у последњих неколико деценија - каже Кантар. - Пошто је Београд већ доста избушен током претходних деценија, имамо сада већ доста добре подлоге. Сада је у поступку изградња хидротехничког решења Макишког поља, јер тамо имамо Железничку реку и Жарковачки поток, слив површинских вода са Железника и Жаркова.


ПРОЦЕЊЕНА ВРЕДНОСТ 4,4 МИЛИЈАРДЕ ЕВРА

ПРВОБИТНА вредност пројекта изградње метроа процењена је на четири милијарде евра.

- То је цена из генералног пројекта, који је радила француска компанија "Ежис". Тек треба да радимо обједињену цену, која ће дефинисати тачне вредности - рекао је Станко Кантар.


Пратите нас и путем иОС и андроид апликације