Метро: Француска мрежа, а кинеске машине
22. 07. 2019. у 12:26
Станко Кантар, директор ЈП "Београдски метро и воз", најавио конкурс за израду геолошког елабората. Пошто је Београд већ доста избушен током претходних деценија, имамо сада већ доста добре подлоге

Документација за првих 17 километара подземне железнице
ФРАНЦУСКА компанија "Алстом" заинтересована је да испоручи возна средства и системе, контактне мреже, машинске електросистеме за изградњу престоничког метроа. А у оквиру припремних радова, како је најавио Станко Кантар, директор ЈП "Београдски метро и воз", следеће недеље биће расписан конурс за израду геолошког елебората за првих 17 километара подземне железнице.
Кантар је подсетио на споразум који је још 2011. године потписан са Француском, али и на документ са кинеском страном.
- "Алстом" је заинтересован за испоруку возних средстава, и то пише у документу, али ту није дефинисан грађевински део - наводи Кантар за РТС. - Тај грађевински део требало би да финансира Кина, на основу уговора о сарадњи између двеју земаља.
Елаборат који је у плану да се изради требало би да покаже да ли ће бити већих проблема са тлом.
ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ: За вантелесну у Београду 30 милиона
- Ово ће бити најобимнији елаборат, који је рађен у последњих неколико деценија - каже Кантар. - Пошто је Београд већ доста избушен током претходних деценија, имамо сада већ доста добре подлоге. Сада је у поступку изградња хидротехничког решења Макишког поља, јер тамо имамо Железничку реку и Жарковачки поток, слив површинских вода са Железника и Жаркова.
ПРОЦЕЊЕНА ВРЕДНОСТ 4,4 МИЛИЈАРДЕ ЕВРА
ПРВОБИТНА вредност пројекта изградње метроа процењена је на четири милијарде евра.
- То је цена из генералног пројекта, који је радила француска компанија "Ежис". Тек треба да радимо обједињену цену, која ће дефинисати тачне вредности - рекао је Станко Кантар.